Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کرمانشاه رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمانشاه از کاهش 3.1 درصدی نرخ بیکاری استان در 9 ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

 حبیب الله وفایی در جلسه امروز (28 دی) شورای برنامه ریزی استان، به نرخ بیکاری استان در 9 ماهه امسال اشاره کرد وافزود: میانگین نرخ بیکاری استان در 9 ماهه امسال 15 درصد است که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته 3.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

1 درصد کاهش داشته است.

به گزارش ایسنا، وفایی یادآور شد: هدفگذاری امسال استان کاهش سه درصدی نرخ بیکاری استان بود که خوشبختانه بر اساس اعلام مرکز آمار ایران کرمانشاه در 9 ماهه امسال توانستیم به این هدف برسیم.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان خاطرنشان کرد: در حال حاضر کرمانشاه به لحاظ رتبه بیکاری در جایگاه سوم کشور قرار دارد.

وفایی در ادامه به آمار نرخ تورم استان در 9 ماهه امسال اشاره کرد و افزود: در آذرماه امسال نرخ تورم کشور 40 درصد بوده که این میزان در استان 38.1 درصد گزارش شده که نشان از پایین‌تر بودن نرخ تورم استان نسبت به میانگین کشوری دارد.

وی افزود: با زحمات بسیار تیم اقتصادی در حال حاضر استان به لحاظ نرخ تورم در رتبه 25 کشور قرار دارد و تنها شش استان وضعیتی بهتر از ما در بحث نرخ تورم دارند.

وفایی یادآور شد: بیشترین میزان نرخ تورم در کشور مربوط به گروه مبلمان و وسایل خانگی است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان در ادامه با اشاره به رقم 869 میلیارد تومانی درآمدهای مصوب استان در سال جاری گفت: از این میزان 733 میلیارد تومان سهم درآمدهای مالیاتی و 136 میلیارد تومان سهم درآمدهای غیرمالیاتی است.

وی افزود: مصوب این میزان درآمد در 9 ماهه امسال 651 میلیارد تومان است که طی این مدت در استان 689 میلیارد تومان درآمد داشته‌ایم که تحقق 106 درصدی را نسبت به برنامه نشان می دهد.

بهزاد باباخانی مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه نیز در ادامه این جلسه با انتقاد از وضعیت تورم در دو گروه هتل و رستوران و نیز میوه و خشکبار استان گفت: نرخ تورم استان سیر کاهشی خوبی داشته و اگر تورم بالای این دو گروه نبود، قطعا کاهش محسوس‌تر هم بود.

وی افزود: متاسفانه در بحث نرخ تورم هتل و رستوران در سطح کشور در رتبه های سوم و چهارم هستیم که عدد بالایی است.

این مسئول یادآور شد: در بحث میوه و تره بار هم نرخ تورم استان وضعیت خوبی ندارد و باید شهرداری در این زمینه هرچه سریعتر میادینی برای عرضه میوه و تره بار تعیین کرده تا بتوان کنترل قیمتی در این مراکز لحاظ کرد و تورم بالای این اقلام را کاهش داد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی كرمانشاه شورای برنامه ریزی استان سازمان مدیریت و برنامه ریزی بیکاری نرخ تورم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۶۱۷۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جدیدترین پیش‌بینی وضعیت دما و بارش‌ها تا اردیبهشت + جزئیات کارنامه بارش‌های فروردین ۱۴۰۳

جدیدترین پیش‌بینی وضعیت دما و بارش‌ها تا اردیبهشت و جزئیات کارنامه بارش‌های فروردین ۱۴۰۳ اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، بر اساس داده‌های سازمان هواشناسی طی هفت روز گذشته منتهی به ۲۳ فروردین‌، ۷.۷ میلیمتر بارش در این بازه زمانی دریافت شده که این میزان در بلندمدت ۶.۲ میلی‌متر است و ۲۴.۵ درصد بارش بیشتر در این بازه زمانی دریافت شده است.

از ابتدای ماه جاری منتهی به ۲۳ فروردین‌، در کشور به‌طور میانگین ۲۶ میلی‌متر بارش ثبت شده، در حالی که میزان آن در بلندمدت ۲۷.۸ میلی‌متر است، در نتیجه ۶.۴ درصد با کاهش بارش نسبت به بلند مدت روبه‌رو بوده‌ایم.

از ابتدای سال جاری تا ۲۳ فروردین‌ماه به‌طور میانگین ۱۵۰.۲ میلیمتر بارش در کشور ثبت شده که نسبت به میانگین بلند مدت (۱۸۹.۳ میلیمتر) با کاهش ۲۰.۷ درصدی بارش روبرو هستیم.

جدول اطلاعات پهنه‌ای بارش استان‌ها از ابتدای سال آبی جاری (اول مهر سال گذشته) نشان می‌دهد تنها استان‌های آذربایجان غربی، اردبیل، خوزستان و کردستان، کرمانشاه و همدان نسبت به دوره بلندمدت بارش بیشتری دریافت کرده‌اند که این میزان برای آذربایجان غربی ۱۲.۹ درصد، اردبیل ۲.۹ درصد، خوزستان ۲.۴ درصد، کردستان ۴.۶ درصد، کرمانشاه ۸.۸ درصد و همدان ۹.۱ درصد است.

بارندگی در سایر استان‌ها کمتر از حد نرمال بوده است و در این زمینه هرمزگان بدترین وضعیت را تجربه می‌کند، چراکه ۵۸.۱ درصد کمتر از حد نرمال طی سال آبی جاری بارش دریافت کرده است.

استان تهران نیز از جمله استان‌هایی است که با کم‌بارشی روبه‌رو بوده است، در حالی که میانگین بارش تهران در بلند مدت ۲۰۷.۴ میلی‌متر است، اما در سال آبی جاری تنها به‌طور میانگین ۱۲۹.۹ میلی‌متر بارش دریافت کرده است که نشان دهنده کاهش ۳۷.۳ درصدی بارش در این استان است.

وضعیت دما و بارش کشور تا پایان اردیبهشت

جدیدترین نقشه‌های پیش‌بینی بارش کشور بر مبنای نقشه‌های احتمالاتی نشان می‌دها بارش تا ۲۶ فروردین در سواحل خزر، شمال غرب، زاگرس میانی و شمالی، مناطقی از شمال شرق، شرق و جنوب شرق بیش از نرمال و برای سایر مناطق کمتر از نرمال است.

طی هفته دوم آینده، بارش در یک سوم شمالی کشور در محدوده نرمال و در سایر مناطق بیش از نرمال است که بارش انباشته در بخش‌هایی از زاگرس میانی با احتمال ۵۰ تا ۷۵ درصد بین ۵۰ تا ۱۰۰ میلی‌متر پیش‌بینی شده است.

بارش هفته سوم در زاگرس میانی و مناطق محدودی از دامنه شمالی البرز میانی بیش از نرمال و برای سایر مناطق در محدوده نرمال خواهد بود، بارش هفته چهارم در دو سوم شمالی کشور و بخش‌های محدودی از مناطق کوهستانی استان کرمان در محدوده نرمال تا بیش از آن و در سایر مناطق گرایش به نرمال دارد.

بارش هفته‌های پنجم و ششم در نوار جنوبی کشور گرایش به کمتر از نرمال دارد و برای سایر مناطق در محدوده نرمال برآورد می‌شود.

نوسان دمای هوای کشور در محدوده نرمال و کمتر از آن

جدیدترین نقشه‌های پیش بینی دمای هوای کشور بر مبنای نقشه‌های احتمالاتی نشان می‌دهد میانگین دمای هوا تا ۲۶ فروردین در دو سوی البرز، شمال شرق، بخش‌هایی از مرکز و شرق کشور بین یک تا دو درجه کمتر از نرمال و در سایر مناطق در محدوده نرمال در نوسان خواهد بود.

دمای هوای هفته دوم در یک سوم شمالی، شمال غرب و زاگرس شمالی در محدوده نرمال تا دو درجه بیش از آن و برای سایر مناطق یک تا پنج درجه کمتر از نرمال پیش بینی شده است که بیشترین کاهش (بین سه تا پنج درجه) برای سیستان و بلوچستان، هرمزگان، کرمان و جنوب خراسان جنوبی پیش بینی می‌شود، دمای هوای هفته سوم در یک سوم شمالی کشور نرمال و در سایر مناطق بین یک تا دو درجه کمتر از نرمال خواهد بود.

بر همین اساس، دمای هوای هفته چهارم در مرکز و شرق کشور متعادل می‌شود و انتظار می‌رود دمای هوا در هفته‌های پنجم و ششم در محدوده نرمال در نوسان باشد.

کد خبر 744054

دیگر خبرها

  • بارش چشمگیری برای کرمانشاه پیش‌بینی نمی‌شود
  • راه‌های کاهش پوسیدگی دندان
  • میانگین سن فوتی‌های کشور ۶۶.۲ سال است؛ گیلان با ۷۱.۳ بیشترین و سیستان با ۵۰.۷ کمترین
  • افت سریالی تورم آرژانتین
  • میانگین سن فوتی‌های کشور ۶۶.۲ سال است
  • میزان کسری بودجه اعلام شد | رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس: امسال بنزین همان ۱۵۰۰ تومان است
  • بدترین وضعیت آبی در این استان
  • جدیدترین پیش‌بینی وضعیت دما و بارش‌ها تا اردیبهشت + جزئیات کارنامه بارش‌های فروردین ۱۴۰۳
  • میزان بارش امسال نسبت به سال قبل در مرکز ایلام افزایشی نداشته است‌
  • کاهش ۲۰ درصدی بارش کشور در فروردین ١۴٠٣