Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گفته عضو انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌های خودرو، تفاوت قیمتی برای ارتقاء موتور خودروهای سواری از یورو ۴ به یورو ۵ صفر بوده و بنابر اعلام شرکت ایران‌خودرو نیز این ارتقاء سیستم آلایندگی افزایشی بر قیمت خودروها نخواهد گذاشت.

به گزارش ایسنا، حبیب هاشمی‌فرد امروز در نشست خبری با بیان اینکه نسل اول ECUها در سال ٩۴ با همکاری شرکت‌های معتبر اروپایی طراحی و تولید شده است؛ گفت: سیستم مدیریت موتور شامل ١۶ قطعه که مهم‌ترین آن سیستم ECU و سیستم ضدسرقت است، می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

توسط متخصصین داخلی با همکاری دانشگاه‌ها قسمت اعظم طراحی ECU داخلی شده است  بدین گونه که در حال حاضر نسل چهارم ECUها بیش از ٨٠ درصد داخلی‌سازی شده است.

وی افزود: ECU از سه بخش نرم‌افزاری، سخت‌افزاری و کالیبراسیون تشکیل شده است. در بخش سخت‌افزار و کالیبراسیون نیز که نیاز به دانش بسیار بالای موتوری، خودرویی و فنی داشته، توانسته‌ایم ١٠٠ درصد طراحی داخلی و داخلی‌سازی داشته باشیم. بخش طراحی نرم‌افزار نیز به بیش از ٨٠ درصد  داخلی رسیده که طبق برنامه‌ریزی ها تا پایان سال ٩٩ نیز ١٠٠ درصد داخلی خواهد شد.

هاشمی‌فرد در رابطه با پروژه ارتقاء سیستم EMS از یورو ۴ به یورو ۵، تصریح کرد: توانسته‌ایم به عنوان اولین و تنها شرکت داخلی خودروهای در گروه پژو ٢٠۶ و ٢٠٧ را به سامانه EMS یوروی ۵ ارتقا دهیم. شرکت ایران‌خودرو نیز توانسته است این خودروها را تولید کند. اکنون ظرفیت تولید به گونه‌ای است که تمامی ECUهای تولیدی قادر هستند به سیستم یورو ۵ ارتقاء پیدا کنند. استاندارد یورو ۵ دو وظیفه کاهش آلایندگی و کاهش مصرف سوخت را برعهده دارد که به طور مثال در خودرو پژو ٢٠۶ با موتور آلایندگی یورو ۵، کاهش مصرف سوخت در حدود هشت درصد و کاهش آلایندگی به طور میانگین ٣٠ درصد، طبق استاندارد کاهش پیدا کرده است. تمامی این موارد رعایت شده و صحه گذاری ها و ارزیابی‌ها صورت گرفته است و خودروها در حال تولید هستند.

وی ضمن تاکید بر اینکه طراحی ECU ها برای موتورهای یورو ۵ همگی متعلق به داخل بوده؛ لذا همانطور که شرکت ایران‌خودرو نیز اعلام کرده است، هیچ افزایشی قیمتی از جانب ارتقاء موتور خودروها از یورو ۴ به یورو ۵ بر روی قیمت خودرو ایجاد نخواهد شد، گفت: در سیستم‌ها ما با توجه به اینکه IP برای خودمان است، در سیستم‌های خود نیز هیچ افزایش قیمتی نداشته‌ایم. در خصوص EMS‌های تولیدی ما در ارتقا یورو ۴ به یورو ۵ حدود دو میلیون یورویی سرمایه‌گذاری کرده‌ایم اما این سرمایه‌گذاری تنها از جهت حفظ خود در سبد کالایی فروش بوده است. باتوجه به اینکه الزام قانونی است که از سال آینده تمامی خودروها استاندارد آلایندگی یورو ۵ داشته باشند، ما این سرمایه‌گذاری را نمی‌کردیم قادر به تامین نبودیم اما قیمت EMS  ما برای یورو ۴ و یورو ۵ هیچ تفاوت قیمتی ندارد؛ بنابراین نباید بر روی قیمت خودروها نیز تاثیرگذار باشد.

این عضو انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌های خودرو اظهار کرد: در عرض ٩ ماه با سرمایه‌گذاری ١.٢ میلیارد تومان، کاملا به صورت داخلی و با استفاده از تجربه و تخصص مهندسین داخلی، سامانه کروز کنترل نیز را ایجاد کرده و ارزیابی‌های آن نیز انجام شده است. اکنون آماده ارائه کروز کنترل برای خودروهای ٢٠٧ هستیم. همچنین پروژه تامین EMS و ECU برای موتور ملی برای سه خودرو سمند، دنا و دنا پلاس قابل نصب است که تاکنون ٨۵ درصد پیشرفت داشته و تا خرداد ٩٩ آماده تحویل به خودروساز خواهد شد که طی دو مرحله تحویل  EMS برای موتور تک‌سوز بنزینی و تحویل  EMS برای موتور دوگانه‌سوز انجام خواهد شد.

 انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: قطعه سازی یورو 5 استاندارد آلایندگی یورو 5

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۶۱۸۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۴ ارديبهشت

ایتنا - صندوق قابل معامله در بورس بیت‌کوین بلک راک در آستانه شکستن نقطه عطف بزرگ پس از جریان ورودی ۶۹ روزه قرار گرفته است.
صندوق قابل معامله در بورس بیت‌کوین بلک راک در آستانه نقطه عطف قابل توجه است و جریان ورودی آن طی ۶۹ روز روندی حائز اهمیت ثبت کرد. این دستاورد، صندوق را در آستانه ورود به فهرست ۱۰ معتبر برتر برای طولانی‌ترین جریان ورودی روزانه در میان صندوق‌های قابل معامله در بورس بیت‌کوین‌ قرار می‌دهد.

به گزارش ایتنا از ایسنا، اریک بالچوناس، کارشناس مشهور صندوق‌های قابل معامله در بورس بیت‌کوین در بلومبرگ، از نزدیک روند صعود صندوق بلک راک را زیر نظر دارد و به ماهیت قابل توجه آن اشاره کرده است.

در چشم‌انداز بازار که ثبات در آن کلیدی است، عملکرد صندوق بلک راک برجسته شده است و بر خلاف سایر مدعیان در رده‌های بالای بیشترین جریان ورودی روزانه، این صندوق تنها نماینده بخش رو به رشد صندوق‌های قابل معامله در بورس بیت‌کوین است. در حالی که صندوق‌های قابل معامله در بورس بیت‌کوین‌ سنتی بر تابلوی امتیازات، غالب هستند، حضور صندوق بلک راک علاقه روزافزون به دارایی‌های دیجیتال در حلقه‌های نهادی را برجسته می‌کند.

به نقل از بیت‌کوین نیوز، با نزدیک‌تر شدن صندوق بلک راک به ۱۰ رتبه برتر، انتظارات در بازار صندوق‌های قابل معامله در بورس بیت‌کوین بیشتر می‌شود. این روند چه به صعود خود ادامه دهد و چه با شکست مواجه شود، منعکس‌کننده تعامل پویا بین امور مالی سنتی و فضای غیرقابل پیش‌بینی ارزهای دیجیتال است.

مجموع ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتال در حال حاضر ۲.۴۴ تریلیون دلار برآورد می‌شود که این رقم نسبت به روز قبل  ۱.۱۲ درصد بیشتر شده است. در حال حاضر ۵۳.۶۲ درصد کل بازار ارزهای دیجیتال در اختیار بیت‌کوین است که ۰.۰۶ درصد افزایش روزانه را ثبت کرده است.

حجم کل بازار ارزهای دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته ۶۷.۹۵ میلیارد دلار است که ۱۲.۵۶ درصد افزایش داشته است. حجم کل در امور مالی غیر متمرکز در حال حاضر ۵.۶۵ میلیارد دلار است که  ۸.۳۱ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارزهای دیجیتال  بوده و حجم تمام سکه‌های پایدار اکنون ۶۳.۵۲ میلیارد دلار است که ۹۳.۴۷ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارزهای دیجیتال را تشکیل می‌دهد.

به‌روزرسانی قیمت ارزهای دیجیتالی
این رده حاوی تغییرات قیمتی ۱۰ ارز دیجیتالی بزرگ از نظر ارزش بازار است.
۱- بیت‌کوین
قیمت: ۶۶ هزار و  ۴۶۹.۳۲ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱.۱۵ درصد افزایش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۶.۰۵ درصد افزایش
۲- اتریوم
قیمت: ۳۱۹۱.۱۱ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۲۰ درصد کاهش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۴.۵۷ درصد افزایش
۳- تتر
قیمت: ۱.۰۰ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۳ درصد افزایش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۳ درصد کاهش
۴- بایننس کوین
قیمت: ۶۰۴.۲۸ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱.۱۰ درصد افزایش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر:  ۱۱.۴۱ درصد افزایش
۵-  سولانا
قیمت: ۱۵۶.۲۴ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۳.۳۲ درصد افزایش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱۶.۸۱ درصد افزایش
۶- یو اس دی کوین
قیمت: ۱.۰۰ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۱ درصد کاهش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۰ درصد افزایش
۷-  ریپل
قیمت: ۰.۵۴۹۷ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۲.۵۹ درصد افزایش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر ۱۳.۰۴ درصد افزایش
۸- دوج کوین
قیمت: ۰.۱۵۹۲ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته ۱.۳۱ درصد کاهش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۳.۰۳ درصد افزایش
۹ – تون کوین
قیمت: ۵.۸۶ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته:  ۴.۶۱ درصد کاهش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر:۹.۱۲ درصد کاهش
۱۰-  کاردانو
قیمت: ۰.۵۱۱۱ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۱۶ درصد افزایش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر:  ۱۲.۲۰ درصد افزایش

دیگر خبرها

  • اتمام حجت سردار رادان در ماجرای توقیف خودروها
  • اتمام حجت سردار رادان در ماجرای توقیف خودروها | این هزینه‌ زیاد را مردم تحمیل نکنید
  • اتمام حجت سردار رادان در ماجرا توقیف خودروها | این هزینه‌ زیاد را مردم تحمیل نکنید
  • «پراید»؛ بیشترین سهم تولید آلایندگی مشهد را داشته است
  • بازار رمزارز‌ها / بیت‌کوین آماده شد
  • خودروی هیبریدی پرسرعت مرسدس رونمایی شد
  • جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۵ ارديبهشت
  • بیت‌کوین در آستانه رکوردی جدید / قیمت روز ارزهای دیجیتال
  • جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۴ ارديبهشت
  • صفر تا صد این خودروی چینی-انگلیسی کمتر از ۲ ثانیه طول می‌کشد/خودرویی شبیه به قطره اشک/عکس