Web Analytics Made Easy - Statcounter

حمیدرضا عظیمیان روز شنبه در جلسه کمیته مدیریت و در جمع معاونان و مدیران فولاد مبارکه اظهار داشت: تحریم دوباره شرکت فولاد مبارکه بطور مسلم شرایط را سخت‌تر از پیش می‌کند، اما همه کارکنان این شرکت با تمام وجود ایستاده‌اند و معتقدیم که توان و قدرت فولاد مبارکه در شرایط سخت، خودنمایی می‌کند.

وی با بیان اینکه تحریم صنعت فولاد و بطور مشخص تحریم فولاد مبارکه دور از ذهن نبود افزود: جوهره وجودی مردان و زنانی که مسوولیت پذیرفته‌اند، در شرایط سخت و طاقت‌فرسا نشان داده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه بیان کرد: آمریکا با تحریم‌های خود فولاد مبارکه را به‌عنوان غول بزرگ اقتصادی ایران مورد هدف قرار داده است، باید به خاطر داشته باشیم که محافظت از قلب و مغز این مجموعه بزرگ صنعتی نیز الزامی است و این امر با رعایت دقیق دستورالعمل‌های پدافند غیرعامل در همه نقاط حساس شرکت امکان‌پذیر خواهد بود، تا در موقع بروز بحران کمترین خسارت و آسیب به شرکت وارد آید.

وی با تشبیه شرایط جنگ و تحریم اقتصادی کشور به شرایط جنگ تحمیلی گفت: رزمندگان دوران دفاع مقدس هشت سال شجاعانه در جبهه‌ها جنگیدند و امروز نیز صنعتگران کشور در جبهۀ صنعت، با حفظ و تداوم تولید، در حال مبارزه با دشمن‌ هستند و ثابت خواهند کرد که در هر شرایطی می‌توانند در بازارهای داخلی و جهانی حضور داشته باشند.

عظیمیان تصریح کرد: حفظ و تداوم تولید و تپنده بودن قلب فولاد مبارکه به معنای زنده بودن بسیاری از صنایع وابسته در کشور است.
وی دستاوردهای ایمنی در تمامی نواحی و بخش‌های شرکت را قابل‌تقدیر دانست و اضافه کرد: ایمنی و رعایت دستورالعمل‌های آن همواره باید موردتوجه قرار گیرد و با رعایت پروتکل حفاظتی، سلامت همۀ کارکنان تضمین می‌شود.

به گفته وی رعایت استانداردهای جهانی و شناخت الگوهای کارخانه‌های دیگر کشورها موجب مطرح شدن فولاد مبارکه در تراز جهانی مطرح می‌شود.
مدیرعامل فولاد مبارکه افزود: هماهنگی و همکاری واحدهای مختلف شرکت، جایگاه مناسبی در تولید و فروش این مجموعه بوجود آورده است و این امر  با همراهی و همدلی همۀ کارکنان و مدیران شرکت محقق شده است.
وی با اشاره به اهمیت تولید محصولات ویژه در فولاد مبارکه، گفت: تولید تختال ویژه ورق‌های موردنیاز انتقال نفت و گازترش رخداد مهمی در تاریخ تولید محصول‌های جدید این شرکت است که دستیابی به این موفقیت بزرگ، کشور را از واردات بی‌نیاز می‌کند.

وی ادامه داد: با تولید این محصولات خط لوله‌ای به طول یکهزار و ۱۰۰ کیلومتر و به قطر ۴۲ اینچ برای انتقال یک میلیون بشکه نفت خام در روز از پایانه نفتی گوره واقع در شمال غرب استان بوشهر به غرب منطقۀ جاسک در سواحل دریای عمان احداث شده که مشارکت در انجام این پروژه جزو افتخارات شرکت فولاد مبارکه محسوب می‌شود.

مدیرعامل فولاد مبارکه خاطرنشان کرد: تولید محصولات استراتژیک در این مجموعه صنعتی ارزش‌افزوده بیشتری برای شرکت و کشور به همراه دارد و با توجه به اینکه تأمین بسیاری از مواد اولیه صنعت نفت نیز شامل تحریم‌ها شده، با تولید این تختال‌ها فولاد مبارکه توانسته است در حساس‌ترین زمان، مشکلات صنایع نفت و گاز کشور در این زمینه را حل کند.

وی تولید ورق رنگی با براقیت بالا و مورداستفاده در صنایع لوازم خانگی را نیز از دیگر دستاوردهای ارزشمند فولاد مبارکه در شرایط خاص اقتصادی کشور اعلام کرد و گفت: کسب این افتخارات همچون نشان پرافتخاری بر سینه فولاد مبارکه می‌درخشد.
عظیمیان تاکید کرد: حیات و زنده بودن شرکت فولاد مبارکه منوط به تولید محصولات جدید است و امیدواریم شرکت حرکت شتابندۀ خود به سمت صاحب تکنولوژی شدن را ادامه دهد تا شاهد بالندگی و اعتلای هرچه بیشتر این مجموعه باشیم.
وی کار و تلاش را راهکار عبور از گردنه‌های سخت امروز دانست و ادامه داد: اجرای طرح نورد گرم ۲ تعالی صنعت ایران را نشان می‌دهد و  از توقف حرکت چرخ‌های صنعتی اقتصادی کشور جلوگیری می‌کند و موجب احیا و بازگشت دوباره صنایع مرتبطی که در حال حاضر با ظرفیت‌های پایین‌تر از ظرفیت اسمی فعال‌اند، به چرخۀ تولید می‌شود.

مجتمع فولاد مبارکه در ۷۵ کیلومتری جنوب غرب اصفهان بزرگترین واحد صنعتی تولید ورق های فولادی در ایران است و نیز سالانه ۷.۲ میلیون تن فولاد خام تولید می‌کند.

برچسب‌ها فولاد مبارکه اصفهان صنعت و معدن تحریم اصفهان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فولاد مبارکه اصفهان صنعت و معدن تحریم اصفهان فولاد مبارکه اصفهان صنعت و معدن تحریم اصفهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۶۲۲۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۵۱۶ هزار متر حفاری اکتشافی در کشور

موثقی نیا با اشاره به فناوری‌های جدید در زنجیره آلومینیوم گفت: افتتاح  مرحله  نخست واحد فیلتراسیون گِل قرمز شرکت آلومینای ایران (جاجرم)، دستاورد دیگر فناوری در زنجیره آلومینیوم به شمار می‌آید. در این طرح ۶۰۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری صورت گرفته است.

موثقی نیا افزود: در زنجیره مس نیز استخراج پیش باطله برداری از معدن سریدون در سرچشمه شهرستان رفسنجان شروع شد.

او افزود: این معدن با ذخیره یک میلیارد تنی ماده معدنی مس، ۱۰ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری خواهد داشت و برای بیش از ۴۰۰ نفر اشتغال ایجاد می‌کند. مدت بهره برداری از معدن سریدون ۲۵ سال خواهد بود. همچنین "جانجا"؛ معدن جدیدی که در جنوب شرقی ایران و در استان سیستان و بلوچستان واقع شده است در سال‌های آتی، گرمابخش توسعه صنعت مس خواهد شد. این معدن اکنون مراحل اولیه معدنکاری را پشت سر می‌گذارد و سبب ساز توسعه و تحول در منطقه می‌شود.

رئیس هیئت عامل ایمیدرو  گفت: در این حوزه شرکت توسعه زنجیره مس در آستانه رونمایی قرار دارد. این شرکت قرار است نقش آفرینی برجسته‌ای در بخش‌های بالادستی و پائین دستی صنعت مس داشته باشد. موضوع فوق با توجه به مصرف روزافزون فلز سرخ و اهمیت آن در صنایع پیشرفته و هوشمند، اهمیت دوچندانی می‌یابد.

موثقی نیا به عملکرد بخش اکتشاف نیز اشاره کرد و  افزود: از ابتدای سال تا پایان بهمن ماه بیش از ۵۱۶ هزار متر حفاری اکتشافی صورت گرفته که این رقم ۱۳ درصد بیش از برنامه پیش بینی شده بوده است.

وی ادامه داد: در بخش حفاری اکتشافات نیز با هدف رفع کمبود نیروی ماهر در این حوزه، برگزاری نخستین دوره آموزش رایگان حفاری مغزه گیری اکتشافی برای توسعه معدن زغالسنگ کوهبنان (استان کرمان)، از دیگر فعالیت‌ها و اقدامات این سازمان به شمار می‌آید.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • سال بد برای صنعت؛ چطور شرکت‌های ایرانی از بازار عراق حذف شدند؟
  • ضرورت یکپارچگی پتروشیمی‌ها دراجرای راهبرد جهش تولید بامشارکت مردم
  • ضرورت همکاری و یکپارچگی پتروشیمی‌ها در اجرای راهبرد «جهش تولید با مشارکت مردم»
  • تمرکز بر فرهنگ سازمانی و تقویت خرده‌فرهنگ‌ها در فولاد مبارکه
  • خودروسازان از قیمت گذاری دستوری معاف می شوند؟
  • افزایش تولید در صنعت فولاد کشور
  • بیش از ۵۱۶ هزار متر حفاری اکتشافی در کشور
  • ریشخند فولاد مبارکه به تحریم‌ها
  • صنعت پتروشیمی بر مدار مهار تورم و رشد تولید در یک‌هزاروچهارصدودو
  • فروش لیسانس فناوری برای کاربرد گرافن در صنعت رنگ و پوشش