Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان صنعت،معدن و تجارت آذربایجان‌غربی گفت: مسؤولان امر باید در جهت رفع مشکلات واحدهای صنعتی اهتمام جدی داشته باشند و واحدهای صنعتی و تولیدی راکد و نیمه‌فعال را عارضه‌یابی کنند. ۲۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۸ استانها آذربایجان غربی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ارومیه، انجام فعالیت عارضه‌یابی به عنوان گام اولیه در تعریف اقدامات لازم برای توسعه ظرفیت مدیریت و نظام‌های مدیریتی و اصلاح عملکرد سازمان، فعالیتی بسیار ضروری و گامی از یک پروژه راهبردی در سازمان به شمار می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هدف از عارضه‌یابی، ایجاد یک فهم مشترک و همه جانبه در مورد یک سیستم است تا بر اساس آن، امکان تصمیم‌گیری در خصوص لزوم ایجاد تغییرات در سیستم و همچنین موضعی که نیاز به انجام تغییرات دارد، روشن شود.

آذربایجان‌غربی با وجود ظرفیت‌های بدون استفاده بسیار در بخش کشاورزی و صنعت بیش از پیش  مستلزم برنامه‌ریزی‌ها ی گسترده برای ایجاد ارزش‌افزوده و رونق این بخش‌ها است که این همت و اهتمام مسئولان را می‌طلبد تا با تقویت زیرساخت‌های موجود در استان شاهد تحول اساسی در بخش صنایع و ارتقاء کیفیت محصولات تولیدی باشیم.

لزوم گسترش ارتباطات دانشگاهیان با صنعت آذربایجان‌غربی 

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی می گوید: بخش صنعت، معدن و تجارت این استان ظرفیت بسیار خوبی برای اشتغالزایی دارد که با بررسی و رفع موانع و مشکلات موجود در سر راه صنعت و تولید و جذب سرمایه‌گذاری جدید به این مهم نیز دست می‌یابیم.

غلامرضا بابایی ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی را از جمله محورهای اساسی برای رونق این بخش عنوان می‌کند و می‌گوید: نبود صنایع تبدیلی، تکمیلی و بسته‌بندی مناسب در کنار مراکز تولید، ضمن افزایش ضایعات محصولات کشاورزی، موجب شده تا امکان بهره‌گیری از همه ظرفیت‌های خدادادی در این بخش فراهم نشود.

10 واحد صنعتی در استان کرمانشاه عارضه‌یابی می‌شودبخش تعاون کشور باید عارضه یابی شود

وی با اشاره به اهمیت رونق تولید و فعال کردن واحدهای راکد بیان می‌کند: واحدهای صنعتی و تولیدی راکد و نیمه فعال باید عارضه‌یابی شوند و واحدهای دانشگاهی در این امر ورود کنندو در عارضه‌یابی واحدهای تولیدی مشکل‌دار  ارتباط خود را با صنعت افزایش دهند.

طرح پژوهشی عارضه‌یابی شرکت‌های خوشه محصولات فرآوری سیب و انگور اجرا شد

معاون پژوهشی جهاددانشگاهی آذربایجان‌غربی می‌گوید:گروه پژوهشی مدیریت کسب و کار معاونت پژوهشی جهاد دانشگاهی آذربایجان‌غربی، طرح پژوهشی و مطالعاتی عارضه‌یابی شرکت‌های خوشه محصولات فرآوری سیب و انگور را به مرحله اجرا در آوردند.

حبیب ولی‌زاده  می‌افزاید: این طرح پژوهشی به کارفرمایی شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌غربی برای شرکت ورق پلاست غرب در قالب خوشه محصولات فرآوری باغی سیب و انگور اجرا شد.

وی با تشریح این طرح بیان کرد: مطالعه بر روی زنجیره ارزش عارضه‌یابی شرکت‌های خوشه محصولات فرآوری سیب و انگور،  عارضه‌یابی زنجیره ارزش در خصوص فعالیت‌های پشتیبان، زیر ساخت، فعالیت‌های اصلی از محورهای عارضه‌یابی این طرح پژوهشی است.

ولی‌زاده شناسایی علل تأخیرات پروژه‌های سازمان،  محاسبه شاخص‌های بهره‌وری و سودآوری، تعیین میزان بهره‌وری سازمان و کارکنان، تحلیل دقیق ساختار، فرآیند اهداف و راهبردهای سازمان و بهبود آنها، تعیین نقاط قوت و ضعف و اولویت‌بندی مشکلات، عارضه‌یابی منابع انسانی، ارگونومی و محیط کار، شناسایی و تحلیل محیط موجود برای بررسی عملکرد سازمان، تعیین راهکارهای علمی حل مشکلات و موارد از این دست را از مهم ترین کارکردهای انجام عارضه یابی سازمانی می‌داند.

گزارش از راضیه محمودپور

انتهای پیام/7548/

R7548/P/S6,48/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۶۲۲۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌اندازی واحد کاریابی در خانه کارگر آذربایجان غربی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  دبیراجرایی خانه کارگر آذربایجان غربی راه‌اندازی واحد کاریابی در خانه کارگر آذربایجان غربی را یکی از اقدامات ارزنده‌ای برشمرد که در این مدت صورت گرفته است و در توضیح گفت: در واحدهای کاریابی مرسوم است یک مبلغ گزاف برای ثبت نام فرد جویای کار دریافت کرده و هنگام معرفی به شغل یک دوم حقوق ماه نخست را از کارفرما دریافت می‌کنند ولی در خانه کارگر به هیچ عنوان چنین شرایطی لحاظ نشده است.

مصطفی‌نژاد با بیان اینکه سال گذشته ۷۰۰ نفر جویای کار را به واحدهای تولیدی و صنعتی معرفی کردیم که منجر به اشتغال‌ شد، ادامه داد: خوشبختانه در صنایع و کارگاه‌‌های استان شرایط برای جذب نیروی کار وجود دارد بنابراین چنانچه از اعضای خانه کارگر کسی بیکار باشد می‌تواند به این مجموعه مراجعه کند تا بستر برای اشتغال‌شان فراهم شود.

وی ضمن ابراز تاسف از بروز و ظهور برخی از مشاغل کاذب از جمله پیک‌موتوری، زباله‌گردی و ... گفت: به همین دلیل برخی از افراد جویای کار به جای اینکه دنبال شغل آبرومند و کسب مهارت باشند ترجیح می‌دهند روزانه یک یا دو ساعت به این کارها روی بیاورند و درآمد کسب کنند، که امید است این فرهنگ هر چه زودتر تعدیل شود و تغییر کند.

مصطفی‌نژاد ادامه داد: گرچه بیکاری در جامعه بیداد می‌کند ولی از سوی دیگر با ریزش نیروی کار در واحدهای تولیدی و صنعتی روبه رو هستیم که شیوع این مشاغل کاذب از یک طرف همچنین پرداخت  دستمزد ناچیز از طرف دیگر به این مسئله دامن می‌زند.

دیگر خبرها

  • تأکید بر تأسیس هنرستانهای جوار صنعت در آذربایجان‌غربی
  • صادرات ۹ میلیارد دلاری استان تهران
  • سهم ۱۷ درصدی تهران از صادرات کشور/ ۲۰۰ واحد راکد احیا شد
  • تشکیل کنسرسیوم مراکز علمی و پژوهشی در حوزه محیط‌زیست آذر بایجان غربی
  • اجرایی شدن ۸۵ درصد مصوبات رفع موانع تولید در آذربایجان غربی
  • راه‌اندازی واحد کاریابی در خانه کارگر آذربایجان غربی
  • احیای واحدهای راکد در آذربایجان غربی تداوم می‌یابد
  • کنسرسیوم مراکز علمی و پژوهشی در حوزه محیط‌زیست تشکیل می‌شود
  • جهش در اجرای طرح‌های پژوهشی با قانون جهش تولید دانش‌بنیان / ۱۱ هزار طرح پژوهشی دانشگاه و صنعت در حال اجرا + فیلم
  • احیای واحدهای راکد و نیمه فعال آذربایجان غربی تداوم می‌یابد