Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/مرکزی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مرکزی با اشاره به تولید سالانه بیش از 54 هزار تن گوشت قرمز در استان گفت: مکانیزم تنظیم بازار گوشت قرمز و دام زنده در استان، مکانیزم ناقصی است.

سعید فرخی، امروز شنبه در جلسه بررسی وضعیت تامین و توزیع گوشت قرمز و دام زنده در استان مرکزی، با اشاره به اینکه این جلسه باید در قالب ستاد تنظیم بازار برگزار شود و با تاکید بر اینکه مکانیزم تنظیم بازار در این حوزه مکانیزم ناقصی است، بیان کرد: تا زمانی که زنجیره تولید و عرضه کامل نباشد این اتفاق در حوزه تولید گوشت قرمز قابل تصور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: اگر نگرش سیستمی و جامع نسبت به موضوعات نداشته باشیم، همین اتفاقات مدام رخ می دهد. سال گذشته صادرات گوشت قرمز و دام زنده نداشتیم، اما به دلیل تغییر نرخ ارز در این حوزه قاچاق صورت گرفته است، هرچند برخی تاکید داشتند که قاچاق دام زنده نداریم، اما وجود داشت و باعث شد که قیمت گوشت خارج از ضابطه افزایش یابد. به نظر می‌رسد هنوز صادرات دوای درد ما نیست.

فرخی با اشاره به اینکه استان مرکزی، استانی تولید کننده در حوزه گوشت قرمز است و شرایط ما با استان های دیگر متفاوت است، افزود: تکیه اصلی باید به بنگاه های اقتصادی و تولیدکننده باشد تا چرخه به خوبی عمل کند، افزود: سازمان جهاد کشاورزی استان باید پیگیر تکمیل زنجیره تولید باشد. از سال گذشته تا امسال موضع های مختلفی در این حوزه داشتیم، گاهی کارخانه تولید فرآورده های لبنی را مجاب کردیم برای خرید شیر از دامدار و گاهی با دامدار مذاکره شد، باید به این نتیجه برسیم که منافع همه ما در هم گره خورده است و این زنجیره تولید و مصرف باید کامل عمل کند.

وی تصریح کرد: نحوه رفتار بانک ها با تولیدکنندگان، خاصه افرادی که دارای مشکل هستند در مدت زمان کوتاه باید بررسی و موضوع در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید واکاوی شود که آیا صادرات محدود کمک کننده خواهد بود یا معضل آفرین می شود.

فرخی تولید گوشت قرمز در استان مرکزی را سالانه 54 هزار و 500 تن دانست که سالانه یک سوم در استان مصرف می شود و دوسوم به استان های همجوار ارسال می شود، گفت: سالانه 200 هزار راس گوساله لاغر از سایر استان ها وارد و پروار می شود و به استان های دیگر فرستاده می شود، اما در حال حاضر با حجم زیادی گوساله پروار شده در استان مواجهیم که متقاضی برای کشتار آنها نیست.

وی افزود: در حال حاضر قیمت گوشت نسبت به فروردین ماه برای دامدار 40 درصد کاهش پیدا کرده است، در فروردین ماه قیمت هر کیلو گوشت زنده 40 هزار تومان بود که امروز به کمتر از 25 هزار تومان رسیده و باعث ضرر و زیان دامدار شده است، همچنین این شرایط باعث می شود که دامدار اقدام به کاهش پروار گوساله کند که به تبع آن افزایش قیمت در سال آینده ایجاد می شود.

فرخی با اشاره به اینکه در همه شهرستان یک کشتارگاه داریم که صنعتی نیست، فقط کشتارگاه اراک نیمه صنعتی است و بیش از 90 درصد گوساله های پرواری به کشتارگاه های صنعتی کرج و تهران ارسال می شوند، گفت: در بخش صنعتی 5 هزار مجوز دامداری و در بخش سنتی 40 هزار بهره بردار شناسایی شده است و در مجموع 45 هزار نفر در حوزه دامداری استان فعالند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: گوشت قرمز دام زنده تنظیم بازار داخلی استانی اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۶۲۳۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پوشش زنده بیش از ۱۴ ساعته عملیات «وعده صادق»

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، پیمان جبلی امروز و در حاشیه جلسه هیئت دولت در پاسخ به پرسش خبرنگاران مبنی بر برخی حواشی و اظهارات مطرح شده در روز‌های اخیر پیرامون وضعیت پرداخت‌ها در حوزه نمایش خانگی افزود: به طور کلی تنظیم‌گری در این حوزه شامل اقتصاد و وضعیت مالی طرح های تولیدی هم می‌شود.
وی افزود: سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر علاوه‌بر وظیفه نظارت بر محتوای تولیدات نمایش خانگی، وظیفه تنظیم‌گری و نظارت بر فرایند‌های اقتصادی این حوزه را نیز برعهده دارد.
رئیس سازمان صداوسیما با اشاره به اینکه فرایند‌های اقتصادی در حوزه نمایش خانگی باید به گونه‌ای باشد که فعالان خرد در این حوزه هم بتوانند فعالیت کنند گفت: ساترا در حال بررسی این موضوع است و نتایج بررسی‌های ساترا و برنامه‌هایش جهت اقدام لازم، ارائه خواهد شد. جبلی همچنین درباره نحوه نظارت بر محتوای تولیدات نمایش خانگی گفت: با ریل‌گذاری قانونی درستی که انجام شده سازمان صداوسیما از طریق ساترا موظف به نظارت بر محتوای صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی در حوزه نمایش خانگی است و فضای همکاری و تعامل نسبتا خوبی بین تهیه‌کنندگان، سکو‌ها و ساترا وجود دارد.
وی تأکید کرد که برای جلوگیری از تخلفات احتمالی باید آیین‌نامه‌ها و قوانین تکمیلی به کمک حوزه تنظیم‌گری بیایند و پیگیری‌ها در این زمینه ادامه دارد.
رئیس رسانه ملی درخصوص عملکرد رسانه ملی در پوشش خبری عملیات «وعده صادق» گفت: از لحظات اولیه شروع این عملیات و براساس آمادگی‌های ایجاد شده و برنامه‌ریزی‌های قبلی و تقسیم وظایف میان حوزه‌های مختلف محتوایی سازمان، عملیات گسترده رسانه‌ای پوشش جامع این عملیات غرورآفرین آغاز شد.
وی از پوشش زنده بیش از ۱۴ ساعته این عملیات گفت: شبکه‌های مختلف صداوسیما، حوزه خبر و نیز شبکه‌های برون‌مرزی متناسب با وظایف تعریف‌شده به پوشش جامع تصویری، اطلاعاتی و تحلیلی این عملیات پرداختند که این روند تا کنون هم در برنامه‌های مختلف ادامه دارد.
جبلی پوشش عملیات وعده صادق و نیز اقدام فوری و مؤثر صداوسیما در پوشش حادثه صبح جمعه گذشته در اصفهان را مصداق روشن به دست گرفتن «روایت اول» در رویداد‌های مهم دانست و گفت: آثار و نتایج این حضور فوری و مؤثر رسانه ملی مبتنی بر آمادگی‌های قبلی، در جریان‌سازی و تأثیر بر افکار عمومی داخلی، منطقه‌ای و بین‌المللی و در درون رژیم صهیونیستی مشهود است.

دیگر خبرها

  • پوشش زنده بیش از ۱۴ ساعته عملیات «وعده صادق»
  • واردات گوشت گرم به ۶۰۰ تن می‌رسد
  • اجرای طرح تولید قراردادی با هدف خودکفایی گوشت قرمز
  • تولید سالانه ۱۸ هزار تن گوشت قرمز در استان
  • قیمت گوشت قرمز امروز ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • عشایر ملارد سال گذشته ۱۰۰۸ تُن گوشت قرمز تولید کرده اند
  • بازار گوشت قرمز در مسیر نجومی شدن / قیمت جدید مرغ اعلام شد
  • وضعیت قرمز بازار گوشت
  • بازار گوشت روی موج قرمز
  • گوشت قرمز ۲۹۹ هزار تومانی وارد بازار شد؛ از کجا می‌توان گوشت ارزان خرید؟