Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام اکرمی با بیان اینکه رهبری در خطبه نماز جمعه ۲۷ دی ماه برای چندمین بار به دشمنی آمریکا با ایران تاکید کردند، گفت: این خطبه بسیار جامع و کامل بود و از خداوند می خواهیم گوش شنوا و توفیق عمل به تمامی ما عنایت کند.

حجت الاسلام سید رضا اکرمی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان در مورد حماسه حضور مردم در نماز جمعه به امامت رهبر انقلاب در روز گذشته گفت: در نیمه دوم سال 98 حوادث تلخ و شیرین متعدد را تجربه کردیم از موضوع بنزین تا مسئله حوادثی که پس از بنزین در کشور رخ داد و عده ای کشته شدند که یا با گناه بودند و یا بی گناه و پس از آن قصه شهادت سردار سلیمانی و در پی آن موضوع عین الاسد و هواپیمای اوکراینی، همگی دست به دست هم داد تا کشور را به سمت شرایط خاص هدایت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری گفت: رهبر معظم انقلاب به دلیل درایت، کیاست احساس کردند باید با مردم در خطبه نماز جمعه که عبادی و سیاسی است با مردم بیش از یک ساعت صحبت کنند و سخنان نگفتنی و کم بیان شده را برای آنها مطرح کنند و مردم تهران نیز استقبال بسیار آبرومندانه و چشمگیری از این مراسم داشتند.

 

نماینده دوره‌های دوم، سوم، چهارم، پنجم و هشتم مجلس شورای اسلامی ادامه داد: رهبر انقلاب در این نماز جمعه احساس کردند که خودشان باید با مردم صحبت کنند؛ به همین جهت آمدند و دین خود را ادا کردند.

 

وی در مورد محتوای خطبه رهبر انقلاب اظهار کرد: این خطبه به زبان فارسی عربی روشن و شفاف است و برای چندمین بار اعلام کردند که ما دشمنی به نام آمریکا داریم که به هیچ صراطی مستقیم نیست و به هیچ اصولی پایبندی ندارد. اخلاق، انصاف و وجدان ندارد و قانون سرش نمی شود تا جایی که آقای ترامپ رسما اعلام می کنند که من دستور ترور سردار قاسم سلیمانی که میهمان در کشور دیگری بود، داده ام.

 

رئیس شورای فرهنگی وزارت کشور اظهار کرد: رهبر انقلاب در این خطبه اعلام کردند که مردم این دشمن را بشناسند و در مقابل این دشمن عکس العمل نشان دهند که مردم با راهپیمایی 25 میلیونی در تشییع پیکر سردار سلیمانی و همراهان شان و حتی خارج از ایران عکس العمل خود را به شکل واقعی نسبت به این موضوع نشان دادند و احساسات و ابراز محبت خود را نسبت به سردار سلیمانی به نمایش گذاشتند و در این راهپیمایی اعلام کردند که در پی انتقامی سخت هستند.

 

نماینده دوره‌های دوم، سوم، چهارم، پنجم و هشتم مجلس شورای اسلامی افزود: در پایان صحبت های رهبر انقلاب افزودند که با راهپیمایی و شعار مشکل حل نمی شود و باید با قدرت و قوت با ایجاد امکانات در مقابل دشمن خود بایستید و مقاومت کنید و در مقابل مشکلاتی که به وجود می آورند با پیشگیری زمینه خروج آمریکا از منطقه را فراهم کنید.

 

حجت الاسلام اکرمی اظهار کرد: این خطبه بسیار جامع و کامل بود و از خداوند می خواهیم گوش شنوا و توفیق عمل به تمامی ما عنایت کند.

 

وی در مورد پیام جهانی نماز جماعت به امامت رهبر انقلاب تصریح کرد: دنیا همان گونه که تمام حرکات و سکنات ما را زیر نظر دارد، یقینا این خطبه را نیز زیر نظر دارد اما اینکه عمل می کند یا نه، مشخص نیست اما ما باید کار خود را انجام دهیم و وابستگی ها به بیگانگان را از نظر اقتصادی و تکنولوژی و امثال آن به حداقل برسانیم و ظرفیت داخل کشور را که بسیار زیاد است را درک کنیم و بروکراسی سنگین را از میان راه برداشته و مردم نیز با نقدینگی سرگردانی که در دست دارند به سمت تولید و رونق تولید که امسال به آن عنوان نامگذاری شد، به شکل عملی حرکت کنند./

پایان پیام/34

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد نماز جمعه مسجد فهما طرح ملی فهما رویداد ملی فهما کانون های فرهنگی هنری مساجد نماز جمعه دشمن امریکا احزاب ایران نماز جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۶۲۴۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روایتی دست اول از عمل جراحی رهبر انقلاب

به گزارش تابناک، همشهری آنلاین نوشت: گفت‌وگو با دکتر مرندی فرصتی بود تا از او بخواهیم خاطراتش را از سبک زندگی، سبک غذایی، منش و روحیات رهبر انقلاب برایمان بازگو کند. دکتر مرندی روایت‌های دست اولی از سال‌ها همراهی با مقام معظم رهبری برایمان نقل می‌کند که شنیدنش سرشار از لطف است.
به‌عنوان سرتیم پزشکی آیت‌الله خامنه‌ای چقدر با ایشان ارتباط دارید؟
۳۰سال است که توفیق مسئولیت سرتیم پزشکی ایشان را دارم و حداقل هفته‌ای یک‌بار خدمت مقام معظم رهبری می‌رسم.
وضعیت سلامت رهبر انقلاب چگونه است؟
الحمدلله ایشان در سلامت کامل به‌سر می‌برند و مگر برای معاینات معمولی، نیاز به مراجعه به پزشکان دیگری ندارند.
ایشان رژیم غذایی خاصی ندارند؟
به لطف خدا ایشان رژیم خاصی ندارند.
تا چند سال پیش برنامه کوهپیمایی رهبر انقلاب گاهی از تلویزیون پخش می‌شد. ایشان هنوز کوهپیمایی می‌کنند؟
در سال‌های گذشته هر هفته به کوه می‌رفتند ولی الان دیگر به کوه نمی‌روند و هر روز در خانه پیاده‌روی می‌کنند.
آخرین بار چه زمانی ایشان برای سلامتی نیاز به دخالت پزشکی داشتند؟
چند سال پیش ایشان بدون بیهوشی عمومی و فقط با بی‌حسی ناحیه نخاع، تحت عمل جراحی پروستات قرار گرفتند در حقیقت در تمام طول جراحی که کمتر از نیم ساعت طول کشید ایشان بیدار بودند و با پزشکان صحبت می‌کردند. خوشبختانه عمل با موفقیت انجام شد و وضعیت عمومی سلامت ایشان خوب بود.
ایشان چقدر به توصیه‌های پزشکی برای سلامتی‌شان توجه می‌کنند؟
خیلی زیاد. هر توصیه‌ پزشکی را کامل و دقیق انجام می‌دهند البته قبلش دلیلش را می‌پرسند و اگر قانع شوند که همیشه هم قانع می‌شوند مو به مو توصیه پزشک را انجام می‌دهند. یادم هست ایشان مدتی بود به‌دلیل نخوردن میوه مشکل گوارشی پیدا کرده بودند، توصیه کردم میوه بخورند.روزهای بعد پرسیدم بعد از رفتن من چه اتفاقی افتاد؟ گفتند شما که رفتید قیمت میوه‌ها را پرسیدند و گفتند ارزان‌ترین میوه‌ای که در بازار هست را تهیه کنید. این نشان می‌دهد که انتخاب سبک غذایی ایشان هم‌تراز با پایین‌ترین طبقه جامعه است.
رهبر معظم انقلاب بر جایگاه والای زن در خانواده تأکید دارند و این موضوع را در دیداری که با جمعی از بانوان به مناسبت تولد حضرت زهرا(س) داشتند، به صراحت بیان کردند. با توجه به رفت‌وآمدتان به بیت رهبری، این بینش و نگاه را در زندگی خانوادگی آیت‌الله خامنه‌ای چطور دیده‌اید؟
ایشان به همسرشان بسیار علاقه‌مند هستند و همواره از ایشان قدردانی می‌کنند. یادم می‌آید وقتی من وزیر شدم و ایشان رئیس‌جمهور بودند، با هم در ریاست‌جمهوری قدم می‌زدیم و من یک‌بار راجع به خوبی‌های همسرم تعریف کردم و ایشان هم به‌خصوص راجع به دوره تبعیدشان در زمان شاه و زحماتی که همسرشان در تمام طول زندگی، به‌ویژه زمان‌هایی که ایشان در زندان رژیم بودند و یا در تبعید به سر می‌بردند، با دست خالی برای بچه‌ها کشیده بودند، صحبت کردند. علاوه بر اینها حتما شنیده‌اید که ایشان بسیار با چندهمسری مخالف هستند و همیشه در صحبت‌هایشان تأکید می‌کنند و معتقدند از آنجا که در جامعه و کشور ما ازدواج مجدد مردان غالباً به ضرر استحکام خانواده و موجب تضعیف محبت زوجین و گاه فروپاشی خانواده است، نگاه معظم‌له به آن خوش‌بینانه و مثبت نیست و از این روست که این جمله در بیان ایشان تکرار شده است که: «خدا یکی، عشق یکی، همسر هم یکی». همچنین بارها از ایشان شنیده‌ام که فرموده‌اند زن هیچ وظیفه‌ای در انجام کارهای خانه ندارد و اگر زنی کار خانه انجام دهد، مرد باید قدردان این لطف و محبت همسرش باشد.
به‌عنوان پزشک متخصص اطفال، سال‌ها پزشک فرزندان رهبر بودید. ویزیت فرزندانشان را در مطب انجام می‌دادید یا به منزلشان می‌رفتید؟
زمانی که مطب داشتم بچه‌ها را به مطب می‌آوردند. البته گاهی هم برای ویزیت به منزلشان می‌رفتم. یادم هست زندگی خیلی ساده‌ای داشتند. روی موکت می‌نشستیم و وقتی مشغول معاینه بچه‌ها بودم خود آقا یا همسرشان از سماور برایم چای می‌ریختند و به بنده لطف می‌کردند. همیشه بسیار متواضع رفتار می‌کردند.
شما در مراسم ازدواج فرزندان رهبری هم حضور داشته‌اید؟
بله. وقتی فرزندان رهبر ازدواج می‌کردند این توفیق را داشتم که به‌عنوان مهمان حضور داشته باشم.
از آداب و مناسبات این مراسم تعریف کنید.
مراسم ازدواج فرزندان رهبر خیلی ساده برگزار می‌شد. مهمانان زیادی دعوت نداشتند. زن‌ها و مردها در ۲اتاق جداگانه دور اتاق می‌نشستند و با چای و شیرینی پذیرایی می‌شدند. می‌خواهم بگویم که به قدری زندگی این بزرگواران بدون تکلف و ساده بود که یک‌بار همسر رهبر انقلاب به من زنگ زدند و گفتند «قرار شده ۳روز دیگر آقا مسعود ازدواج کند و نمی‌دانیم آزمایش پیش از ازدواج را کجا باید انجام دهد.» و من راهنمایی‌شان کردم. خانواده مقام معظم رهبری خیلی متواضع و ارزشمند هستند. ایشان به فرزندانشان اجازه نداده‌اند در هیچ کار سیاسی و اقتصادی دخالت کنند.
میزان ارتباط خانوادگی‌تان با رهبری چقدر است؟ رفت‌وآمد خانوادگی دارید؟
خیر رفت‌وآمد خانوادگی نداریم ولی همیشه هر وقت زحمتی داشته‌ایم به ایشان داده‌ایم که همیشه هم برایمان خیر و برکت داشته است. هنگام تولد نوه‌ها، رهبری در گوششان اذان گفتند و خطبه عقد بچه‌ها و نوه‌ها را هم جاری کردند و از همه مهم‌تر اینکه مشمول دعاهایشان هستیم.

سرنوشت سوغات عبای رهبری چه شد؟
سر تیم پزشکی رهبری خاطره‌ای مرتبط با سفر به عراق و سوغاتی‌ای که برای رهبر آورده بود برایمان تعریف می‌کند که نشان‌دهنده سادگی و دور بودن از تجملات در زندگی رهبرمعظم انقلاب است: «یک بار وقتی از سفر کربلا برمی‌گشتم دو عبای نسبتا گران‌قیمت سوغات آوردم. یکی را به آقای خاتمی که تازه رئیس‌جمهور شده بود و دیگری را به مقام معظم رهبری هدیه دادم. خب من که عباشناس نبودم فکر می‌کردم اگر گران باشد حتما کیفیت بهتری دارد. وقتی عبا را به ایشان دادم، تشکر کردند و چند روز یا هفته بعد که با ایشان ملاقات داشتم، گفتند: «اگر این عبا را بدهم و به جایش ۳ عبای دیگر بگیرم، ناراحت می‌شوی؟» و اضافه کردند: «این عبا خیلی گران است و من عبای گران نمی‌پوشم.» من هم گفتم نه، چرا ناراحت بشوم و ایشان هم همان کار را کردند.»

 منبع: همشهری آنلاین

دیگر خبرها

  • تاکید بر مردمی‌تر کردن مشارکت‌ها در اجرای طرح عفاف و حجاب
  • حضور کاظم صدیقی در تریبون نماز جمعه از نگاه دو عضو جامعه روحانیت
  • راهپیمایی «جمعه خشم» در لرستان برگزار می‌شود
  • روایتی دست اول از عمل جراحی رهبر انقلاب
  • حضور کاظم صدیقی در تریبون نماز جمعه از نگاه ۲ عضو جامعه روحانیت مبارز
  • نماز جمعه یکی از دست آورد‌های مهم انقلاب اسلامی است
  • راهپیمایی جمعه خشم در لرستان
  • کاظم صدیقی محاکمه نشد، شفاف سازی هم نکرد، اما حالا طلبکار شده است /خلوت‌ترین نمازجمعه بعد از انقلاب انجام شد و برخی فرادا نماز خواندند
  • پیام امام جمعه و استاندار کرمانشاه در پی پاسخ مقتدرانه علیه رژیم صهیونیستی
  • پیام های کاهش شرکت در نماز جمعه حجت الاسلام صدیقی