Web Analytics Made Easy - Statcounter

مبلغ جوایز روستاهای برگزیده ششمین جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب افزایش یافت.








قدس آنلاین: به گزارش ستاد اطلاع‌رسانی رویدادهای ترویج کتابخوانی ابراهیم حیدری مدیرکل دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی فرهنگی گفت: با توجه به مصوبه شورای برنامه‌ریزی ششمین جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب، مبلغ جوایز اهدایی به روستاهای برگزیده این دوره افزایش یافت و مقرر شد که سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور مبلغ جوایز خود به هر روستای برگزیده را از ۵۰ میلیون ریال به یک‌صد میلیون ریال، ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کشور مبلغ ۵۰ میلیون ریال سال‌های گذشته را به یک‌صد میلیون ریال افزایش دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور نیز این مبلغ را از ۵۰ میلیون ریال به یک‌صد میلیون ریال افزایش داد. معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ۷۰ میلیون ریال و ۱۰۰ میلیون ریال حواله خرید کتاب و معاونت توسعه مناطق محروم ریاست جمهوری نیز مبلغ ۲۰۰ میلیون ریال تسهیلات کم‌بهره اشتغال‌زایی برای هرکدام از روستاهای برگزیده در نظر گرفته‌شده است.

دبیر ستاد هماهنگی شهرها و روستاهای دوستدار کتاب معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: ششمین جشنواره روستاهای دوستدار کتاب با همکاری و مشارکت نهادها و سازمان‌های مختلف دولتی و غیردولتی برگزار می‌شود. فراخوان شرکت در این جشنواره تیرماه امسال به همه استان‌ها و نهادهای ذی‌ربط ارسال شد و فراخوان ارسال مستندات روستاها نیز در آذرماه امسال اعلام شد و با توجه به استقبال روستاهای شرکت‌کننده، مهلت شرکت روستاها در این جشنواره تا ۱۵ دی‌ماه تمدید شد. داوری این جشنواره در سه مرحله انجام می‌شود. پس از مشخص شدن ده روستای برگزیده به همراه ده روستای تقدیری و یک روستای برگزیده استمرار با انتخاب هیئت‌داوران از برگزیدگان این جشنواره در مراسم اختتامیه تقدیر به عمل خواهد آمد.
اختتامیه ششمین جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب و ششمین برنامه انتخاب و معرفی پایتخت کتاب ایران، ۱۹بهمن‌ماه امسال با حضور مقامات کشوری و اهالی فرهنگ در سالن همایش‌های کتابخانه ملی ایران برگزار خواهد شد. سال گذشته ۱۴۰۶ روستا از تمامی استان‌های کشور در این جشنواره شرکت کرده بودند.

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: جشنواره دوستدار کتاب کتابخوانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۶۲۵۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت تسهیلات به طرح‌های اشتغال‌زا در روستاهای دشتی

به گزارش خبرنگار مهر، علی بحرانی عصر سه‌شنبه در نشست با معاون امور دهیاری‌های وزارت کشور با تشریح اقدامات دولت در سطح روستاها اظهار کرد: با روی کار آمدن دولت ایران قوی اقدامات ارزشمندی در همه بخش‌ها در سطح روستاها انجام شد که رضایت‌مندی خوبی بین مردم شاهد هستیم هر چند تا نقطه مطلوب فاصله است.

وی افزود: به حمدالله اتحاد و همدلی خوبی بین اعضا شوراها و دهیاران در سطح شهرستان شاهد هستیم که خروجی آن خدمت بی منت به مردم است.

فرماندار دشتی ادامه داد: یکی از برنامه‌های اصلی در سطح روستاها اجرای طرح‌های اشتغالزایی است که تاکنون توفیقات خوبی حاصل شد ولی هنوز باید تلاش بیشتری صورت بگیرد.

وی اضافه کرد: انتظار داریم تسهیلات لازم جهت اجرای طرح‌های اشتغال‌زا و درآمدزا به شهرستان تزریق شود.

بحرانی بیان کرد: با توجه به وسعت شهرستان نیاز است ماشین آلات لازم به دهیاران برای خدمات رسانی مطلوب‌تر به مردم اختصاص داده شود.

کد خبر 6086985

دیگر خبرها

  • انتشار فراخوان ششمین دوسالانه بین‌المللی «کارتون کتاب»
  • اعتباری برای روستاهای ضرر دیده از طرح «قمرود» پرداخت نشده است
  • فراخوان دوسالانه «کارتون کتاب» منتشر شد
  • فراخوان ششمین جشنواره دو سالانه بین المللی «کارتون کتاب»
  • پرداخت تسهیلات به طرح‌های اشتغال‌زا در روستاهای دشتی
  • فراخوان ششمین دوسالانه بین‌المللی «کارتون کتاب» منتشر شد
  • ششمین دوسالانه بین‌المللی «کارتون کتاب» فراخوان داد
  • سپاه عاشورا ۶۱ طرح رفع تنش آبی در روستاها اجرا می‌کند
  • اجرای ۱۰۰ درصدی طرح «تکخوانی» کنتور برق روستاهای کردستان
  • سقف تراکنش‌های بانکی بانک رفاه کارگران افزایش یافت