Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا، محمدمهدی تندگویان (معاون امور جوانان) با بیان اینکه موضوعات این تفاهم‌نامه را مبنی بر حوزه تعاونی جوانان، برای نخستین بار است از طریق کمک‌های فنی و اعتباری این وزارتخانه و با کمک سه بانک و موسسه اعتباری فعال خواهد شد، گفت: این مدل برای اولین بار از طریق وزارت کار انجام می‌گیرد.

وی در ادامه اظهار داشت: بخش دوم این تفاهم نامه مربوط به خدمات بخش مسئولیت به کارگران جوان با کمک بهره‌گیری از ظرفیت مراکز مشاوره و با همراهی این وزارتخانه، جوان‌گرایی در وزارتخانه را حائز اهمیت دانست و گفت: من با حمایت وزیر کار برای اولین بار سمت دولتی گرفتم و در حال حاضر هم در وزارتخانه متبوع وی در انتصاب جوانان بسیار عملیاتی عمل می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمد شریعتمداری (وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی) نیز با بیان اینکه با انتخاب جوانان فرهیخته در عرصه مدیریت عالی کشور می‌توان تحولاتی رقم زد، ابراز داشت: همانطور که در بیانیه گام دوم رهبری اشاره شده است موضوع جوانان در ۴۰ ساله دوم  اکسیر شفابخش مشکلات کشور خواهد بود.

وی با اشاره به سپردن مسئولیت عالی و کلیدی کشور در سالهای اول پیروزی انقلاب به جوانان شایسته گفت: اگر این رویه ادامه می‌ یافت حتما وضع ما از امروز بهتر بود.

وی افزود: در ابتدای انقلاب  برای اولین بار به عنوان جانشین نخست وزیر با ۲۱ سال سن انتخاب شدم ولی حتما الان کسی چنین ریسکی نمی کند، البته هنوز هم فرصت هست برای دولتی که شعارش حضور جوانان بوده است.

وی بهره‌گیری از نیروهای جوان در سالهای پایانی دولت را پایه گذاری خوبی برای دوره های آتی دانست.

وزیر کار مهمترین اقدام دولت در فرصت باقیمانده را اعتماد بیشتر به جوانان عنوان کرد و اظهار داشت:  حضور کبیری به عنوان معاون تعاون در این حوزه باعث پوست اندازی تعاونی‌ها از شکل، تشکل‌های سنتی به تشکل های مدرن شد.

وی استفاده از مراکز نوآوری و روش‌های جدید تامین مالی خرد و روش‌های جدید دریافت و پرداخت در حوزه تعاونی‌ها را از جمله اقدامات وی برشمرد و گفت:  هر کدام از این عناوین زمینه ساز انقلاب و جهش در کشور خواهد شد.

شریعتمداری تشکیل تعاونی‌های جوان با اعضای جوان را که محصولی را تولید کرده اما به مرحله تولید انبوه نرسیده است گروه هدف این تفاهم‌نامه خواند و اظهار داشت این افراد می‌توانند در قالب تعاونی سازماندهی شوند.

وی ادامه داد: در تحقق این هدف از تبعیض مثبت استفاده می‌کنیم، همانطور که در حوزه زنان سرپرست خانوار از این تبیعض بهره بردیم.

وزیر کار با اشاره به اینکه ۱۰ میلیارد تومان از وزارت ورزش و جوانان و با کمک بانک توسعه تعاون با سقف ۱۰۰ میلیارد منابع مالی را برای تشکیل تعاونی‌های جوانان اختصاص می‌دهیم، افزود: این منابع تا در سال ۹۹ با تخصیص بودجه بیشتر تحقق یابد.

وی بیان داشت: درحالی‌که یکی از مشکلات ما اشتغال جوانان بخصوص در میان جوانان تحصیلکرده است، امیداورم با امضای بخش اول این تفاهم نامه نهادسازی خوبی برای تحقق این هدف شود و قدم‌های عملیاتی با پشتوانه و ضمانت اجرایی داشته باشد.

شریعتمداری صدور ضمانت‌نامه‌های این تعاونی‌ها را تا سقف ۵۰۰ میلیون تومان برشمرد و گفت:  این کمک‌ها بدون وثیقه با کمک صندوق تعاون ایجاد می‌شود.

وی با بیان اینکه در حوزه‌های فرهنگی هم میتوان از این تفاهمنامه سود جست، به همکاری جدیدی میان معاونت فرهنگی اجتماعی این وزارتخانه و وزارت ورزش و جوانان در این زمینه اشاره کرد.

وزیر کار با اشاره به اینکه ۴۹۰ هزار واحد تولیدی بزرگ که غالبا در حوزه صنعت فعالیت دارند و بالغ  ۱۴ میلیون نفر اشتغال به کار دارند و تحت پوشش صندوق های بیمه  ما هستند را انگیزه‌ای برای برنامه ریزی و تفاهم دانست و گفت: جوانان کارگر که در این واحدها مشغول فعالیت هستند گروه هدف ما قرار گرفته‌اند و باید برای زندگی مهارت بیاموزند.
 
شریعتمداری  وجود ۳ هزار خانه بهداشت سلامت کارگران و ۲۷۰ مجموعه ورزشی بخش کارگری و مجموعه‌های ورزشی زیر نظر وزارت ورزش را از بسترهای گسترش این فعالیت عنوان کرد و ابراز داشت: این واحدها می‌تواند در توسعه فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی با توسعه ورزش همگانی کمک کند که به ایجاد نشاط و امید به آینده موثر خواهد بود.

به گفته وی؛ سازماندهی جوانان و تلاش برای آماده‌سازی آنها برای راهبری در جامعه بسیار موثر است و برای فعالیت‌های اجتماعی جوانان در حوزه بسیج قدم‌های خوبی برداشته شده و تشکل‌های هلال احمر هم بسیار موثر بود و به نظر می‌رسد سازماندهی جوانان بسیار کمک‌کننده باشد.

وی افزود: ‌توجه به جوانان به طور عام نیاز ضروری جمهوری اسلامی ایران است و امیدواریم بتوانیم گام موثری را در این زمینه‌ها برداریم.

مسعود سطانی‌‌فر (وزیر ورزش و جوانان) نیز در این مراسم با اشاره به اینکه این تفاهم‌نامه می‌تواند بنیانی برای همکاری‌های بیشتر و تاثیراتی در اشتعال جوانان ایفا خواهد کرد، گفت: در میان مسائل و مشکلات جوانان که در اختیار وزارتخانه‌ها وسازمان‌های ذیربط است، اشتغال از اهمیت و جایگاهی ویژه‌ای برخوردار بوده و هر جامعه بتواند مشکل اشتغال را حل کند مشکل مسکن، تحصیل و اوقات فراغت خود به خود حل خواهد شد.

وی ادامه داد: بنابراین تمرکز دولت بر استفاده از منابع دولتی و خصوصی برای حل این مساله است.

سلطانی فر با اشاره به اینکه وزارت ورزش و جوانان علاوه بر مشکل اشتغال، مسائل اوقات فراغت و مشارکت اجتماعی را با توسعه سازمان‌های مردم نهاد و با گسترش خانه‌های جوان و اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج پیش گرفته است، گفت: از سال ۹۳ مبلغ وام ازدواج از ۳ میلیون به ۵۰ میلیون در سال ۹۸ رسیده است و راه‌اندازی مراکز مشاوره ازدواج هم از دیگر برنامه‌های ما بوده است.

وزیر ورزش و جوانان با تاکید بر اینکه از محل توسعه سازمان‌های مردم نهاد هدف بزرگی را دنبال می‌کنیم، گفت: ۲۶۰۰ سازمان مردم نهاد جوانان که در بخش‌های مختلف اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی  فعال هستند هدف اصلی‌شان، تربیت کارد مدیریتی کشور  است.

وی ادامه داد: معتقدیم باید به گونه‌ای از این سازمان‌ها حمایت کنیم که اعضای این سازمان‌ها به عنوان کادر مدیریتی کشور ایفای نقش کنند.

سلطانی‌فر گفت: با توجه به استعدادها و توانمندی‌های این جوانان بسیار امیداورم که سکان اجرایی کشور و مسندهای مدیریتی را اشغال کنند.

وی  در ادامه با اشاره به اینکه از روزی که در جمهوری اسلامی در سال ۱۳۷۶ مباحث مشارکت اجتماعی و سیاسی از طریق رشد احزاب و رسانه‌ها و سازمانهای مردم نهاد مطرح شد به دنبال این بودیم که این نهادها مردم پل ارتباطی میان جمعیت کشور و مدیران باشند، ابراز داشت: این نهادها ابزاری برای انتقال ایده‌ها و صحبت‌ها از کانال مدنی بدور از تندوری هستند.

وزیر ورزش و جوانان گفت: باورمان این است که مبنای آزادی از مراکز علمی و پژوهشی تحقق می‌یابد و آزادی از کف خیابان‌ها و تظاهرات شکل نمی‌گیرد و کشورهای توسعه یافته از این طریق زمینه شنوای انتقادات و اصلاحات هستند.

وی افزود: وقتی از طریق گسترش نهادهای مدنی می‌توانیم زمینه شنیدن انتقادات را فراهم کنیم، دیگر نیازی به طرق غیرقانونی نیست به همین دلیل در ناآرامی‌های سالهای ۹۶ و ۹۸ هیچکدام از دستگیرشدگان از میان جوانان این نهادها نبودند.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: محمد شریعتمداری وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۶۲۵۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص زمین به طرح جوانی جمعیت و تسهیلات مسکن روستایی در شهرستان اسکو

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی فرهاد سعیدی مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید سهند در نشست شورای مسکن شهرستان اسکو با اشاره به اینکه ۲۳ هزار و ۵۰۰ واحد از طرح نهضت ملی مسکن در شهر سهند در حال اجراست؛ گفت: ۳۲۴ قطعه زمین مسکونی برای تحقق طرح حمایت از جوانی جمعیت به زوج‌های جوان در این شهر اختصاص یافته است.

فیروزی فرماندار شهرستان اسکو هم بر لزوم بهسازی و مقاوم سازی اماکن روستایی این شهرستان تاکید کرد و گفت: در راستای بهره مندی روستائیان از تسهیلات مقاوم سازی، مبلغ ۳۵۰ میلیون تومان وام کم بهره برای هر واحد روستایی تخصیص داده شده و ضروری است، دهیاران با تبلیغ و تشویق روستائیان از این فرصت در جهت مقاوم سازی بافت فرسوده روستایی استفاده کنند.

دیگر خبرها

  • پرداخت بیش از ۹۰ درصد تسهیلات تبصره ۱۸ در لرستان 
  • هاشمی پیگیر عدم‌حضور سرپرست‌ها در انتخابات/ مبینی نمی‌آید؟
  • اختصاص زمین به طرح جوانی جمعیت و تسهیلات مسکن روستایی در شهرستان اسکو
  • جهادگران اقتصادی را لَنگ تسهیلات نگذارید
  • همانگونه که وعده صادق با همت جوانان کشور تحقق یافت جهش تولید نیز با مشارکت مردم محقق می‌شود
  • لیست جدید ابربدهکاران حقوقی و حقیقی بانکی اعلام شد
  • جزئیات اعطای تسهیلات به دانشجویان برتر المپیاد ورزش‌های فناورانه اعلام شد
  • مدیرکل امور مشترک فدراسیون‌ها منصوب شد
  • افزایش ۴۸ درصدی ایجاد اشتغال با راه اندازی تعاونی‌های جدید
  • پیام تبریک وزیر ورزش و جوانان پس از قهرمانی ایران در کشتی فرنگی آسیا