Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: دهمین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان قم قبل از ظهر شنبه در سالن امام جواد (ع) استانداری قم با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی و هم‌چنین نمایندگان مردم قم در مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان قم در این جلسه از پیگیری منظم و دائم این مرکز و استانداری قم برای اختصاص ردیف بودجه‌ای مناسب هم طراز با شرایط استان در بودجه کشور خبر داد و گفت: باید شرایط جمعیتی و تک شهرستانی بودن استان قم و موقعیت خاص آن در بودجه سال ۹۹ لحاظ شود و انتظار داریم که طی سال شرایط بودجه استان هم بهبود یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رشد نیم درصدی اعتبارات هزینه‌ای استان قم

محمود نوربخش با بیان اینکه اعتبارات ما نیم درصد رشد داشته است، گفت: اعتبارات هزینه‌ای در کل کشور ۱۲ درصد و در استان قم ۱۲ و ۵ درصد است با این وجود اعتبارات هزینه‌ای قم نیم درصد با رشد روبرو است ولی در زمینه بودجه‌ای در جایگاه ۳۱ کشوری قرار دارد به این دلیل که قم دارای کم‌ترین پرسنل و شهرستان در میان استان‌های کشور است.

اما در جدول بودجه سال ۹۸ و مقایسه آن با بودجه سال آینده نشان از آن دارد که برخی استان‌های کم‌تر توسعه یافته و اندکی محروم که بیش از سایر استان‌های کشور نیاز به کمک مالی و اعتباری دولت هستند از جمله استان قم، زنجان و البرز و هم‌چنین خراسان شمالی و قزوین ته جدول اختصاص بودجه بوده که در سال ۹۹ هم تقریباً سهم آن‌ها همین اندازه است.

با توجه به لایحه بودجه که از سوی رئیس جمهور تقدیم مجلس شورای اسلامی شد استان تهران بیشترین میزان بودجه و استانی مانند قم با توجه به موقعیت استراتژیکی و جایگاه معنوی و مذهبی و جغرافیایی که در کشور دارد دارای کم‌ترین بودجه اختصاصی است.

بهرام سرمست، استاندار قم نیز در این جلسه با اشاره به اینکه قم در زمینه اعتبارات هزینه‌ای و تملک رشد خوبی داشته است، گفت: امیدواریم این رشد به طور پلکانی برای سال ۹۹ اتفاق بیفتد و در بحث اختصاص‌ها از نمایندگان مجلس در شورای اسلامی خواستار پیگیری و بررسی بیشتری هستیم.

اجرای طرح‌های خود اشتغال‌زایی و توسعه گردشگری در روستاها

معاون هماهنگی و عمرانی استانداری قم هم در این جلسه با اشاره به طرح‌های اجرا شده در روستاهای استان قم، گفت: خوشه‌های اشتغال و نواحی صنعتی در روستاها ایجاد شده است و در بحث گردشگری هم ورود خوبی در روستاهای هدف گردشگری داشتیم که برای اشتغال با توجه به ظرفیت هر روستایی تسهیلات خوبی ارائه شده است.

محسن بهشتی افزود: تسهیلاتی در زمینه مجتمع‌های گردشگری در روستاهای هدف گردشگری صورت گرفته است، هم‌چنین برای رونق اشتغال و پیشگیری از مهاجرت روستاها هم طرح‌های اشتغال‌زایی اجرا شده است که در زمینه ساخت و سازهای روستایی همان ساخت و سازها ساماندهی شده تا جلوی ساخت سازهای افراد سودجو در روستاها جلوگیری شود.

در ادامه جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان قم مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قم گزارشی از عملکرد نهاد خود برای توسعه روستاها هم‌چنین مقاوم سازی ارائه کرد.

اجرای طرح هادی در ۱۳۲ روستای قم

مدیرکل مسکن انقلاب اسلامی قم گفت: مهم‌ترین اهداف بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بازسازی و بهسازی و هم‌چنین بازنگری در طرح هادی در روستاها است که این طرح افق و چشم انداز ۱۰ ساله دارد و برای اجرای این طرح اعتباراتی از محل استانی و ملی و هم‌چنین از محل اعتبارات خود بنیاد مسکن در نظر گرفته شده است.

داریوش بلدی با بیان اینکه از دیگر فعالیت‌های بنیاد مسکن در قم واگذاری مسکن روستایی است که متناسب با رشد جمعیت روستا با تملک آماده‌سازی و در اختیار روستاییان قرار می‌گیرد، گفت: روستاها خوشبختانه مشکلی در واگذاری زمین نداریم.

به گفته وی، تاکنون در ۱۳۲ روستا طرح‌های هادی اجرا شده است و برای ۱۵۱ روستا هم طرح بازنگری صورت گرفته است؛ در سال ۹۸ هم ۲ هزار جلد سند در زمینه واگذاری اراضی صادر شده است.

مدیرکل مسکن انقلاب اسلامی قم افزود: در کل اعتبارات استانی و ملی اختصاص یافته ۲۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بوده که بیش از ۱۷ میلیارد تومان آن تخصیص یافته است؛ در استان قم ۲۰۰ روستا وجود دارد که در ۱۳ روستا ۱۰۰ درصد طرح هادی اجرا شده است و در ۶ روستا فقط ۵ درصد این طرح اجرایی شده است.

وی طرح‌های زیربنایی روستاها را مطلوب عنوان کرد و بیان کرد: برای پیشگیری از مهاجرت روستاییان و با توجه به رشد حوادث طبیعی طرح‌های مقاوم سازی از سال ۷۴ آغاز شده است با توجه به اجرای این طرح و طرح‌های زیربنایی در روستاها شاهد مهاجرت معکوس هستیم.

بلدی گفت: برای مقاوم سازی ۴۰ میلیون تومان تسهیلات روستایی با ضمانت سفته زنجیره‌ای پرداخت و تاکنون یک هزار واحد مسکونی مقاوم سازی شده است

وی به اجرای طرح اقدام ملی مسکن در قم اشاره کرد و گفت: ۲ واحد مسکونی قرار است در این طرح ساخته شود و در زمینه احیای بافت فرسوده هم ۵ محله در نظر گرفته شده است که محله خاکفرج اکنون به عنوان پایلوت انتخاب شد.

ساماندهی ساخت و سازها در روستاهای قم

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی بر ساماندهی ساخت و سازهای روستایی در قم تأکید کرد و گفت: باید هرگونه ساخت و ساز در روستاهای استان ساماندهی شود و از ساخت و سازهای غیرمجاز جلوگیری شود همچنین برای جلوگیری از مهاجرت برای روستاییان هم تسهیلاتی ارائه شود.

حجت الاسلام مجتبی ذوالنور با بیان اینکه برای ایجاد تفرجگاه باید شرایط خاص روستاها را در نظر بگیریم، اظهار داشت: عده‌ای برای ایجاد تفرجگاه و تفریح در روستاها وارد عمل شدند در حالی که به همراه خود یک فرهنگ غریبی را به روستاها می‌آورند و باعث ناراحتی روستاییان می‌شوند؛ این افراد جز ترافیک و هزینه و آوردن یک فرهنگ جدید آورده دیگری برای روستاها ندارند.

به گفته وی، باید برای ارائه تسهیلات به افرادی که در روستاها اقدام به سرمایه‌گذاری می‌کنند بازنگری شود و از تصاحب اراضی به طور غیر مجاز هم جلوگیری شود.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: باید استانداردهایی رعایت شود تا روستاییان این احساس را نکنند که در بافت روستایی آن‌ها لطمه‌هایی ایجاد شده است.

گفتنی است، در این جلسه درباره پیگیری مشکلات زیست محیطی تصفیه خانه پردیسان و هم‌چنین آرامستان جدید شهر قم هم بحث و گفت‌وگو شد.

کد خبر 4828657

منبع: مهر

کلیدواژه: محسن بهشتی قم مجتبی ذوالنور استانداری قم قاسم سلیمانی سردار سلیمانی بارش برف شهرکرد بوشهر ایلام سیل سیستان و بلوچستان سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی تعطیلی مدارس گرگان قزوین سپاه پاسداران خطبه های نماز جمعه بیرجند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۶۲۶۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رادان: : با توسعه هوشمندسازی طرح‌های پلیس قطعاً میزان امنیت افزایش خواهد یافت

فرمانده کل انتظامی کشور، بر ضرورت تأمین بودجه از سوی مجلس برای توسعه هوشمندسازی و استفاده از تجهیزات در اجرای طرح‌های پلیس تاکید کرد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، سردار احمدرضا رادان، در جلسه دیدار اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس با وی که در ستاد فرماندهی انتظامی کل کشور برگزار شد، گفت: با توسعه هوشمندسازی در اجرای طرح‌های پلیس و استفاده از تجهیزاتی نظیر دوربین، قطعاً میزان امنیت افزایش خواهد یافت.

وی تاکید کرد: مجلس می‌تواند با تعیین بودجه مناسب، پلیس را در اجرای بهینه ماموریت‌هایی که انجام آن، مستلزم در اختیار داشتن ابزارهای هوشمند است، یاری رساند.

فرمانده کل انتظامی کشور، یکی از این تجهیزات را دوربین عنوان کرد و گفت: استفاده از چنین تجهیزاتی، میزان امنیت را افزایش خواهد داد؛ لذا تحقق این امر، مستلزم تخصیص بودجه لازم از سوی مجلس شورای اسلامی است.

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی ردیف جداگانه بودجه برای قانون معلولان
  • مرز مشترک پاکستان و ایران باید «مرز صلح و دوستی» باشد
  • تکلیف واردات خودروهای کارکرده چه شد؟
  • رادان: : با توسعه هوشمندسازی طرح‌های پلیس قطعاً میزان امنیت افزایش خواهد یافت
  • مشکل تامین ارز دارو داریم؛ اما وعده درمان سرطان رایگان می دهند! بودجه 1403 برای تامین دارو چه می گوید؟
  • گره تخصیص بودجه برای «رفع فقر سه دهک اول» باز نشد!؟
  • چشم انداز روشن توسعه برق روستایی کردستان/ اجرای ۱۰۰ درصدی طرح «تکخوانی» کنتور برق روستاهای کردستان در سال ۱۴۰۳
  • حمله ایران به اسرائیل هنوز در کانون توجه کاربران مجازی/ آیا اسرائیل به تاسیسات هسته‌ای ایران حمله می‌کند؟ / سود مرحله سوم سهام عدالت کی واریز می‌شود؟ / سیل دوبی و واقعیت‌هایی که سانسور شد/ داغ شدن عنوان جدول لیگ برتر در فضای مجازی
  • تأکید مقام‌های عالی ایران و پاکستان بر توسعه روابط دوجانبه/ انرژی از محورهای مهم مذاکرات تهران و اسلام‌آباد خواهد بود
  • جهش تولیدات کشاورزی همدان از مسیر مولدسازی روستاها می‌گذرد