Web Analytics Made Easy - Statcounter

حمیدرضا طیبی روز شنبه در مراسم افتتاح مراکز نوآوری و شکوفایی که با همکاری وزارت ورزش و جوانان در محل این وزارتخانه انجام شد، افزود: در سال ۱۳۷۷ به منظور تسریع اشتغال دانش آموختگان، سازمان تجاری سازی و اشتغال دانش آموختگان تاسیس شد.

وی ادامه داد: توسعه مراکز رشد و احداث سه پارک علم و فناوری نیز از اقدامات موثر سازمان جهاد دانشگاهی در جهت بهبود وضعیت اشتغال دانش آموختگان به شمار می رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طیبی گفت: با اقدامات انجام شده در حوزه های پزشکی، فنی- مهندسی و کشاورزی، کشور برای توسعه علم و فناوری و تجاری سازی با مشکلی مواجه نیست و از سوی دیگر به منظور بهبود وضعیت اشتغال دانش آموختگان شرایط باید مهیا شود.

رئیس جهاد دانشگاهی اضافه کرد: تمایز مراکز نوآوری و شکوفایی با دیگر مراکز در آموزش جوانان براساس مزیت ها و نیازهای محلی و منطقه است.

به گفته طیبی این مراکز همچنین به جوانان برای ایده یابی نیز فرصت می دهد که براساس نیازهای بومی ایده پردازی و آن ها را به کسب و کار بدل کنند.

وی به آمادگی جهاد دانشگاهی در خصوص توسعه این مراکز در ۳۱ استان کشور اشاره کرد و گفت: این مراکز متمرکز بر مزیت های بومی- منطقه ای در صورت توانمندی در عرصه های ملی نیز ورود میکنند.

طیبی تاکید کرد: حمایت از این مراکز باید تداوم یابد تا بتوانند به عنوان یک نهاد مردم نهاد در عرصه اشتغال جوانان فعالیت کنند.

برچسب‌ها سازمان جهاد دانشگاهی اشتغال زایی مراکز رشد دانشگاهی حمیدرضا طیبی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان جهاد دانشگاهی اشتغال زایی مراکز رشد دانشگاهی حمیدرضا طیبی سازمان جهاد دانشگاهی اشتغال زایی مراکز رشد دانشگاهی حمیدرضا طیبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۶۲۷۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراکز دانشگاهی تجمیع می‌شوند

آفتاب‌‌نیوز :

قاسم عمو عابدینی بعدازظهر چهارشنبه در کارگروه پیاده سازی آمایش آموزش عالی در استانداری مازندران هدف اصلی طرح تحول آموزش عالی را ایجاد دانشگاه دانایی محور بیان کرد و گفت: این طرح در راستای منویات مقام معظم رهبری طراحی شده است.

وی با تاکید بر اینکه رشته‌های دانشگاهی باید پیوست اشتغال داشته باشند ادامه داد: فارغ التحصیلی دانشجویان بیکار از جمله مسائل به شمار می‌رود.

عمو عابدینی با اظهار اینکه بر اساس طرح تحول آموزش عالی بورسیه شغلی استفاده صنایع و شرکت‌ها از کارورزان مورد توجه قرار گرفته است ادامه داد: تجمیع واحد‌ها دانشگاهی در کشور و کاهش تعدد مراکز دانشگاهی از دیگر اهداف طرح تحول به شمار می‌رود.

معاون وزیر علوم گفت: طبق برآورد‌های مجامع جهانی شمار دانشگاه‌های کشور باید به ۵۰۰ واحد کاهش شود در حالی که اکنون ۲۱۶۰ واحد آموزش عالی در کشور فعالیت می‌کند.

وی توسعه نیافتگی نظام فرهنگی، ضعف همکاری‌های علمی بین‌المللی و ناکارآمدی را از عمده مشکلات فراروی آموزش عالی در طرح تحول بیان کرد.

نرخ ۶۰ درصدی بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی

استاندار مازندران نیز با اشاره به بالا بودن نرخ بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی گفت میزان بیکاری این قشر در استان ۶۰ درصد است.

سید محمود حسینی‌پور با اشاره به طرح آمایش آموزش عالی آن را راهی برای خروج از مشکلات کنونی دانشگاه بیان کرد و گفت: در این طرح باید از خواسته‌های صنفی و بخشی پرهیز و به خواسته‌های ملی توجه شود.

وی تاکید کرد شته‌های دانشگاهی و مراکز دانشگاهی استان متناسب با نیاز‌های جامعه نبوده و آمار بالای بیکاران نشانگر آن است در حالی که باید رشته‌های توسعه محور و متناسب با اقتصاد دریا دامپروری کشاورزی و غیر در استان ایجاد شود.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • مراکز دانشگاهی تجمیع می‌شوند
  • اردو‌های دانش آموزی باید در اولویت فعالیت‌های مدارس باشد 
  • خدمت دانش آموختگان دانشگاهی باکسب مهارت عمومی و تخصصی
  • افزایش ۱۰ برابری تولید و اشتغال با توسعه کشت گلخانه‌ای
  • تحقق ۱۱۸ درصدی تعهد اشتغال‌زایی استان همدان در سال ۱۴۰۲
  • اشتغال جوانان نی ریزی با توسعه فضا‌های گلخانه‌ای
  • رقابت یک هزار و ۳۶۲ داوطلب در آزمون استخدامی تامین اجتماعی استان یزد
  • افزایش مراکز دانش‌بنیان در استان ایلام به ۸ مرکز
  • فعالیت های کانون مساجد در مازندران توسعه می یابد
  • زنجیره های تولید دامی در مازندران ایجاد می شود