Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا، معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اصفهان، سرعت جریان آب را کم و هم اکنون زاینده رود را در محدوده سی و سه پل جاری دانست و پیش بینی کرد تا پایان وقت امروز هم آب در سراسر بستر زاینده رود شهر اصفهان جاری شود.

حسن ساسانی افزود: در کمیته برنامه ریزی و تلفیق ذیل کارگروه ستاد احیای زاینده رود میزان خروجی آب و زمان باز بودن آن مشخص می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی، میزان آب برای رهاسازی در ماه های بهمن و اسفند را به منظور حق آبه زیست محیطی 20 میلیون مترمکعب برشمرد و گفت: هم اکنون ورودی آب به سد زاینده رود 11 و نیم متر مکعب بر ثانیه و خروجی آب از سد 23 و نیم متر مکعب بر ثانیه است.

براساس برنامه منابع و مصارف وزارت نیرو، حقابه زیست محیطی که از آن با عنوان پایداری رودخانه یاد می شود ۳۱۳ میلیون مترمکعب است که ۱۷۶ میلیون مترمکعب آن حقابه تالاب بین المللی گاوخونی و ۱۳۷ میلیون مترمکعب حقابه رودخانه است.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: اصفهان تالاب زیست محیطی وزارت نیرو منطقه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۶۲۸۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) مدیریت «پت و مت» در زاینده‌رود؟!

گروهی از خبرنگاران به بازدید از زاینده‌رود از کوهرنگ تا شهر اصفهان رفتند. به نظر می‌رسد شرایط همچنان مثل قبل است، لوله‌های زیادی همچنان آب رود را به باغ‌ها و زمین‌های کشاورزی انتقال می‌دهند و برداشت‌های بی‌رویه در این حوضه آبی ادامه دارد.

در عین حال اصفهان با فرونشست روبه‌رو است و این شهر در خطر تخلیه در سال‌های آینده قرار دارد. خبرنگاران در ادامه سفر به اصفهان در یک نشست خبری با مدیران شهری و قرارگاه آب اصفهان سوالات خود را مطرح کردند.

مدیران اصفهانی در این نشست گفتند مدیریت انتقال اب دریای عمان به مدیریت با روش پت و مت شبیه است. همچنین آن‌ها گفتند آبی که از دریای عمان به اصفهان می‌رسد وارد رودخانه نخواهد شد چراکه باید چاله‌های دیگری را پر کند. این گزارش را در این باره ببینید.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • میزان ظرفیت تولید گاز به ۸۷۵ میلیون متر مکعب رسیده است
  • ایران بالاخره حقابه خود از افغانستان را دریافت کرد
  • دریاچه ارومیه اینطور زنده شد | آمار رهاسازی آب به دریاچه ارومیه از ۴ سد بزرگ
  • دریاچه ارمیه اینطور زنده شد | آمار رهاسازی آب به دریاچه ارومیه از ۴ سد بزرگ
  • (ویدئو) مدیریت «پت و مت» در زاینده‌رود؟!
  • تعمیر شکستگی خط انتقال آب زاینده رود به کاشان
  • رهاسازی بیش از ۴۴۶ میلیون متر مکعب آب به دریاچه ارومیه
  • رهاسازی بیش از ۴۴۶ میلیون مترمکعب آب به دریاچه ارومیه
  • ۳۰ میلی‌متر به آب سد‌های فارس اضافه شد
  • ‌اضافه شدن ۳۰ میلی‌متر به میانگین آب سدهای فارس