Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل بانک صادرات ایران با بیان اینکه مهم‌ترین و مستقیم‌ترین عاملی که در عملیات بازار باز هدف تلقی می‌شود نرخ سود بانکی و نقدینگی است، گفت: اگر بخواهم در یک جمله بگویم با اجرای عملیات بازار باز در بازار مالی رونقی نسبی ایجاد می‌‌شود و بازار پول ثبات بیش‌تری را به همراه خواهد داشت.

به گزارش ایران اکونومیست به نقل از روابط‌عمومی بانک صادرات ایران، حجت‌اله صیدی در گفت‌وگو با خبرنگار «ایلنا» درباره تاثیر کنترل نقدینگی در کشور با اجرای عملیات بازار باز بانکی ابراز کرد: مهم‌ترین و مستقیم‌ترین عاملی که در عملیات بازار باز هدف تلقی می‌شود نرخ سود بانکی است و چون مهم‌ترین ابزار مورد استفاده در این عملیات اوراق مالی دولتی است، طبیعی است که بخشی از نقدینگی به سمت این اوراق می‌رود بنابراین در کنترل نقدینگی هم موثر خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به مهم‌ترین اثرگذاری بازار باز در اقتصاد کشور گفت: اگر بخواهم در یک جمله بگویم در بازار مالی رونقی نسبی ایجاد می‌کند و در بازار پول ثبات بیش‌تری را به همراه خواهد داشت.
مدیرعامل بانک صادرات ایران ادامه داد: این آثار را هم در کوتاه‌مدت و هم در بلندمدت می‌توان شاهد بود. هر چند در کوتاه‌مدت بیش‌تر شاهد تعیین عادلانه‌ترین یا بهتر بگویم منصفانه‌ترین نرخ مورد نظر خواهیم بود و اثر آن در بلندمدت رسیدن بازار به تعادل است.
صیدی اظهار کرد: از منظری دیگر، می‌توان گفت چون عملیات بازار باز، ابزار قدرتمند‌تری در دست بانک مرکزی است، دست سیاست‌گذار برای مدیریت بازار پول و نقدینگی هم بازتر و هم قوی‌تر می‌شود البته همه عوامل بستگی به کیفیت عملیات در دنیای واقع دارد.
مدیرعامل بانک صادرات ایران در پاسخ به این سوال که عده‌ای بر این باورند تناسبی بین میزان اوراق قابل انتشار (٨٠ هزار میلیارد تومان طبق لایحه بودجه سال ٩٩) و نقدینگی ٢ هزار هزار میلیارد تومان در کشور وجود ندارد که بتواند از طریق عملیات بازار باز هم در کنترل این نقدنگی موثر عمل کرد، گفت: بالاخره عملیات بازار باز باید از یک جایی و با یک ظرفیتی شروع شود. الان نمی‌توان گفت که رقم مورد اشاره شما کم است یا زیاد یا کافی. ضمن این که آنچه مهم است، رقم اسمی و مطلق این اوراق نیست، بلکه میزان گردش آن است که اگر گردش بالایی داشته باشد، آثار قابل توجهی را می‌تواند بر بازار بگذارد.

منبع: ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۶۲۸۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونق اقتصادی در روز بازارها با مشارکت مردمی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان شمالی؛ در روز بازار اسفراین انواع اقلام و مایحتاج زندگی ارائه می شودبه گفته شهروندان اسفراینی قیمت در این بازار از تولید به مصرف خیلی مناسب است.

از دید شهروندان شور و شوق خاصی در این مکان وجود دارد و علاوه برآن می توان همه اقلام ضروری و لازم را تهیه کرد که از این لحاظ برای شهروندان صرفه اقتصادی دارد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • پافشاری بانک مرکزی بر اجرای سیاست‌های غلط/ صندوق تثبیت ارزی با دلار ۳ نرخی کارایی ندارد
  • عملیات وعده صادق معادله جدیدی ایجاد کرد/ برای ثبات منطقه هیچ راه‌حلی جز توقف تجاوز به غزه وجود ندارد
  • ماجرای ایران چک‌های ۵۰۰ هزار تومانی؛ آیا موج جدید تورم در راه است؟
  • گزارش عملیات اجرایی سیاست پولی
  • زمزمه های ورود ایران چک های ۵۰۰هزار تومانی به بازار
  • چک‌های ۵۰۰ هزار تومانی در راه بازار / نقدینگی افزایش می‌یابد؟
  • زمزمه های ورود ایران چک های ۵۰۰ هزار تومانی به بازار
  • رونق اقتصادی در روز بازارها با مشارکت مردمی
  • زمزمه های ورود ایران چک های ۵۰۰هزار تومانی به بازار/ زلزله رشد نقدینگی در راه است؟
  • دلیل پرداخت نشدن وام ازدواج / بانک ها پولی برای دادن وام ازدواج ندادند