Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرهنگ " رامین پاشایی " معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا اظهار داشت: افراد سودجو در پوشش کمک‌های مالی به سیل زدگان استان‌های سیستان و بلوچستان و هرمزگان با ایجاد صفحه‌های جعلی در شبکه‌های اجتماعی با عناوین فریبنده و وابسته به موسسه‌های خیریه و قراردادن شماره حساب و نشانی جعلی سعی در جلب اعتماد و کلاهبرداری از مردم را دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا ادامه داد: هموطنان برای هرگونه واریز کمک‌های مالی خود به سیل زدگان استان‌های سیستان وبلوچستان و هرمزگان، فقط از طریق ارگان‌های ذی صلاح اقدام و از پرداخت‌های اینترنتی در این گونه صفحه‌ها خودداری کنند.
وی افزود: کاربران به ویژه در فضای اینستاگرام چنانچه قصد کمک انسان دوستانه را دارند به صفحه‌های معتبر مراجعه کنند تا گرفتار این کلاهبرداران نشوند.
این مقام مسئول تصریح کرد: متاسفانه این افراد با جلب اعتماد مردم در فضای مجازی و دریافت مبالغی به عنوان کمک به سیل زدگان ضمن دسترسی غیر مجاز به حساب کاربران، نسبت به برداشت آن اقدام می‌کنند.
سرهنگ پاشایی اظهار داشت: شهروندان در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک می‌توانند آن را از طریق سایت پلیس فتا به WWW.Cyberpolice.ir بخش خدمات الکترونیکی، پیوند ثبت گزارش‌های مردمی، با ما در میان بگذارند. ۲۳۵۲۱۲ کد خبر 1343550

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: پلیس فتا فضای مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۶۲۹۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مامور قلابی و همدستش در سیرجان، دستگیر شدند

سرهنگ جواد خواجه‌پور گفت: در پی کسب خبری مبنی بر اینکه افرادی مجهز به تلفنی خاص و پس از تماس با تعدادی از ادارات و شرکت‌های صنعتی این شهرستان و معرفی خود به‌عنوان مامور همراه با تهدید اقدام به کلاهبرداری و پیشبرد اهداف خود می‌کنند، رسیدگی به موضوع در دستور کار ماموران پلیس امنیت عمومی قرار گرفت.

وی ادامه داد: با انجام تحقیقات گسترده پلیسی و اشراف اطلاعاتی در نهایت ۲ فرد مدنظر شناسایی و طی ۲ عملیات غافلگیرانه دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی سیرجان‌ تصریح کرد: در تحقیقات به عمل آمده مشخص شد یکی از متهمان که کارمند یک اداره است با سوءاستفاده از موقعیت شغلی خود با همدستی فردی دیگر، اقدام به کلاهبرداری از ادارات می‌کند که پس از اعتراف به جرم ارتکابی با تشکیل پرونده تحویل مرجع قضائی شدند.

وی از شهروندان خواست در مواجهه با اینگونه تماس‌های خاص، اشخاص فرصت‌طلب و درخواست‌های غیرقانونی و مشکوک آن ها، سریعا موضوع را با مرکز فوریت‌های پلیس ۱۱۰ در میان بگذارند.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • هشدار مهم پلیس فتا درباره استفاده از کارت بانکی
  • مامور قلابی و همدستش در سیرجان، دستگیر شدند
  • کشف کلاهبرداری میلیاردی به شیوه خرید ارز دیجیتال در کازرون
  • دستگیری کلاهبردار ۵۰۰ میلیاردریالی سرمایه‌گذاری در بازار فارکس
  • فیلم| هشدار پلیس فتا درمورد شگرد کلاهبرداران اینترنتی
  • هشدار پلیس فتا درمورد شگرد کلاهبرداران اینترنتی
  • پلیس فتا: ارسال پیام درخواست واریز وجه و ارز دیجیتال شگرد کلاهبرداران اینترنتی است
  • (ویدیو) هشدار پلیس فتا درمورد شگرد کلاهبرداران اینترنتی
  • کلاهبرداری ۲۸ میلیاردی باند حرفه‌ای با مدارک افراد معتاد و کارتن‌خواب
  • کلاهبرداری ۲۸ میلیاردی یک باند حرفه‌ای با مدارک افراد معتاد و کارتن‌خواب