Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا،  مجتبی یزدانی با اعلام این مطلب گفت: با عنایت به اسناد بالادستی و الزامات قانونی مانند برنامه سوم شهرداری تهران، قانون مدیریت سبز، مصوبه هیات وزیران و مصوبه شورای اسلامی شهر تهران، شهرداری تهران اقداماتی را در جهت توسعه و ارتقاء سطح اجرای طرح ها و پروژه ها در زمینه مصرف بهینه انرژی در ساختمان های شهرداری و همچنین توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر از جمله طراحی و اجرای نیروگاههای خورشیدی در اماکن عمومی را در دست اجرا دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یزدانی با بیان این که مدیریت مصرف انرژی  بصورت جدی در معاونت خدمات شهری و محیط زیست مناطق ۲۲ گانه در حال پیگیری و اجرا است، گفت: با اجرای سیاست‌های اجرایی در زمینه مدیریت مصرف انرژی، تدوین برنامه اجرایی و همچنین ارائه طرح‌های جامع از جمله تدوین دستورالعمل اجرایی بهینه‌سازی مصرف منابع (آب، برق، گاز) در ساختمان‌های شهرداری تهران، ممیزی ساختمان و تعیین نقاط هدر رفت انرژی، شناسایی نقاط بهبود و اجرای راهکارهای موثر سعی شده است تا در کاهش هزینه‌های اقتصادی و ارتقای کیفیت بهره‌وری انرژی ساختمان اقدامات مفید صورت پذیرد.

وی در ادامه افزود: تا پایان سال جاری، ادارات محیط زیست مناطق با نظارت اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران در مجموع ۳۰۰ کیلووات نیروگاه خورشیدی در ساختمانها و بوستانهای مناطق ۱۷،۱۲،۱۶،۵،۶ طراحی، احداث و مورد بهره برداری قرار خواهد داد.

به گفته یزدانی اجرای طرح های جامع مدیریت مصرف انرژی و اصلاح الگوی مصرف در مناطق ۲۲گانه منجر به روند کاهشی مصرف منابع در ساختمان‌های تحت تملک شهرداری و کاهش هزینه‌ها در مجموعه شهرداری تهران و همچنین ارتقای کیفیت محیط زیست شهری شده است.

وی اذعان کرد: همچنین اقدامات صورت گرفته به گونه ای است که کاهش میزان مصرف حامل‌های انرژی در قبوض صادره برای ساختمان‌های تحت پوشش طرح کاملا مشهود و ملموس است.

یزدانی اظهار کرد: طبق بررسی‌های انجام شده و مقایسه میزان مصرف منابع در ۵۶۰ ساختمان تحت پروژه اصلاح الگوی مصرف از سال ۹۷ نسبت به سال ۱۳۹۶ در زمینه میزان مصرف آب، برق و گاز ۳، ۹ و ۵/۶ درصد در ساختمان‌های تحت پوشش روند کاهشی داشته است، که منجر به کاهش انتشار ۳۴۱۱ تن گاز CO۲  از ساختمان‌های شهرداری تهران شده است.

وی در پایان تاکید کرد: بنابراین به منظور تداوم برنامه‌های توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر و افزایش اقدامات باید به نگهداشت و بهره برداری صحیح تجهیزات، آموزش‌ پرسنل علی الخصوص اداری، اجرایی و خدماتی بیش از گذشته پرداخته شود.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: برق توسعه پایدار شهرداری تهران گاز محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۶۲۹۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت نصب ۵۷ مگاوات نیروگاه خورشیدی در صنایع تهران تا ۱۴۰۶

مدیر بازار برق شرکت توزیع نیروی برق استان تهران گفت: صنایع استان تهران باید تا سال ۱۴۰۶ مجموعا ۵۷ مگاوات نیروگاه خورشیدی نصب کرده باشند تا با رعایت قانون تأمین ۵ درصد برق از محل نیروگاه‌های تجدیدپذیر، از جرایم مربوطه معاف شوند. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، حکیم الهی، مدیر بازار برق شرکت توزیع نیروی برق استان تهران اظهار داشت: براساس ماده 16 قانون جهش تولید دانش بنیان، صنایع با مصرف برق بیش از 1 مگاوات، موظفند معادل 1 درصد از برق مورد نیاز سالانه خود را از طریق احداث نیروگاه های تجدیدپذیر تامین نمایند و این روند بایستی تا پایان سال پنجم به 5 درصد برسد.

وی افزود: صنایع یا باید معادل تأمین یک‌درصد برق سالانه خود را از محل احداث نیروگاه‌های تجدیدپذیر تأمین کنند و یا از تابلوی سبز بورس این میزان برق را تا زمان احداث نیروگاه تجدیدپذیر، خریداری کنند، در غیراین صورت آن یک درصد بر اساس قیمت‌های متفاوتی در قبوض برق آنها تحت عنوان ماده 16 لحاظ خواهد شد.

مدیر بازار برق شرکت توزیع نیروی برق استان تهران با بیان اینکه در این استان 239 اشتراک صنعتی مشمول این ماده با مصرف برق بیش از یک‌مگاوات هستند، گفت: این صنایع باید تا سال 1406 مجموعا 57 مگاوات نیروگاه خورشیدی نصب کرده باشند تا با رعایت قانون تأمین 5 درصد برق از محل نیروگاه‌های تجدیدپذیر، از جرایم مربوطه معاف شوند.

وی ادامه داد: صنایع در شهرک‌های صنعتی به‌خاطر سوله‌هایی که دارند، فضای مناسبی را برای نصب نیروگاه خورشیدی در اختیار دارند به‌طوری که هر کیلووات ساعت نیروگاه خورشیدی را که روی زمین 500 دلار هزینه دربردارد، در سقف سوله‌ها می‌توان با 350 تا 400دلار هزینه، احداث کرد؛ همچنین برای هرکیلووات ساعت نیروگاه خورشیدی بر روی زمین 15 مترمربع فضا نیاز است که این میزان فضا روی سوله‌ها تا 5 متر هم قابل تقلیل است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بهره برداری از بزرگترین مزرعه خورشیدی برای نمک زدایی در عمان
  • رشد بیش ‌از یک‌درصدی تولید انرژی ‌الکتریکی در نیروگاه شهیدرجایی
  • ضرورت نصب ۵۷ مگاوات نیروگاه خورشیدی در صنایع تهران تا ۱۴۰۶
  • رشد تولید برق در نیروگاه شهید رجایی قزوین
  • بهره‌برداری از ۲ طرح راهگشای عمرانی در بزرگراه آزادگان
  • بهره‌برداری از یکی از بزرگترین طرح‌های صادرات خدمات فنی-مهندسی ایران
  • رشد بیش از یک درصدی تولید انرژی الکتریکی در نیروگاه شهید رجایی قزوین
  • تعداد نیروگاه‌های اتمی افزایش می‌یابد
  • بهره‌برداری از ۱۱ جایگاه سوخت تا پایان تابستان امسال در تهران
  • راه‌اندازی نیروگاه خورشیدی تا سطح ۴۰ مگاوات تولید برق در «عین‌الکش»/ بیمارستان سینا را از ما گرفتند!