Web Analytics Made Easy - Statcounter

در حال حاضر بیش از ۵۲ درصد از ظرفیت سدهای کشور پر است و ۴۸ درصد از ظرفیت مخازن سدهای کشور خالی است. ۲۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۰ اقتصادی نفت و انرژی نظرات - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، مجموع ظرفیت مخازن سدهای ایران 50 میلیارد و 500 میلیون مترمکعب است. در حال حاضر از این رقم، 26 میلیارد و 490 میلیون مترمکعب پر و بقیه ظرفیت مخازن سدهای کشور خالی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در واقع هم‌اکنون بیش از 52 درصد از ظرفیت سدهای کشور پر است و 48 درصد از ظرفیت مخازن سدهای کشور خالی است.

بارش‌های سال آبی جاری نسبت به متوسط درازمدت با رشد همراه بوده اما متولیان مدیریت منابع آب کشور، با خالی نگه داشتن بخشی از ظرفیت مخازن سدهای ایران، به خصوص سدهای بزرگ حوزه‌های کرخه، دز و کارون، شرایط را برای مهار و مدیریت سیلاب‌های احتمالی اسفندماه و فروردین ماه آماده می‌کنند.

در این خصوص، محمد حاج رسولیها مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم اظهار داشت: احتمال وقوع سیلاب‌ها در ماه‌های پایانی سال جاری و ماه‌های ابتدایی سال آینده، به ویژه اسفندماه و فروردین ماه وجود دارد.

وی افزود: در این خصوص، تمامی سناریوها از ماه‌ها قبل مورد توجه ما قرار داشته و با تعامل مستمر با سازمان هواشناسی، در تلاش برای انجام اقدامات موثر در زمینه مهار و مدیریت بهینه وقوع سیلاب‌ها هستیم و خالی نگه داشتن بخشی از ظرفیت مخازن سدها، یکی از این اقدامات است.

ضرورت آماده‌باش برای اسفند 98 و فروردین 99 / سیل در راه است؟

انتهای پیام/

R32317/P/S7,80/CT1 واژه های کاربردی مرتبط شرکت مدیریت منابع آب سیل

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شرکت مدیریت منابع آب سیل شرکت مدیریت منابع آب سیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۶۳۰۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وقوع سیلاب در کرمان خسارت جانی نداشت

مدیرکل بحران استانداری کرمان با بیان اینکه سیلاب‌ها خسارت جانی در استان کرمان نداشت، گفت: برآورد خسارات سیل پس از فروکش کردن سیلاب‌ها انجام می‌شود. - اخبار استانها -

حمید سالخورده در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمان، با اشاره به آخرین وضعیت بارندگی‌ها و جاری شدن سیلاب‌ها در جنوب استان کرمان، اظهار داشت: با توجه به صدور هشدارهای سطح قرمز هواشناسی، از چند روز گذشته در استان اطلاع‌رسانی‌ها انجام و تمهیدات لازم اندیشیده شده بود و خوشبختانه تاکنون نزولات جوی جنبه رحمت اللهی را داشته و خسارت جانی خاصی را نداشتیم.

وی با تشکر از مردم صبور جنوب استان کرمان که همکاری خوبی داشتند، گفت: مجموعه عوامل مدیریتی و عوامل ستاد مدیریت بحران شهرستان‌های جنوبی استان، تیم‌های واکنش سریع را از دو روز قبل آماده کرده و ادوات مقابله با سیل در جنوب استان کرمان فراهم شده بود و همه در آماده باش بودند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان با اشاره با اینکه این سامانه جوی تا فردا در استان کرمان فعال است و همه باید همکاری لازم را با مجموعه مدیریتی و اعضای ستاد مدیریت بحران استان داشته باشند تا به سلامت از این شرایط عبور کنیم، بیان کرد: تاکنون تلفات جانی ناشی از سیل در استان نداشتیم.

وی با بیان اینکه به دلیل احتمال جاری شدن سیلاب‌ها چند شهرک در جنوب استان و در شهرستان منوجان، در شهرستان قلعه گنج، در منطقه چاه‌دادخدا حوزه رمشک و در منطقه کروچان شهرستان جازموریان تخلیه شدند، ادامه داد: ساکنان این مناطق درهای محل‌ امن، اسکان اضطراری داده شدند.

سالخورده با اشاره با اینکه امروز بارش باران در جنوب استان نسبت با دیروز کمی فروکش کرده است، گفت: با توجه به طغیان رودخانه‌های فصلی و وجود گل‌ولای در جنوب استان برآورد خسارات وارد شده با ابنیه راه‌ها و محصولات کشاورزی فعلاً امکان‌پذیر نیست.

وی با اشاره به اینکه بارش‌ها تا فردا در سطح استان وجود دارد، بیان کرد: پس از فروکش کردن سیلاب‌ها و رودخانه‌ها ارزیابی‌ها از خسارات سیلاب‌ها در استان انجام و به مدیریت بحران استانداری ارسال می‌شود.

انتهای پیام/511/

دیگر خبرها

  • هشدار هواشناسی افغانستان برای وقوع سیلاب در ۲۹ ولایت
  • بارش‌های بالای ۲۰۰ میلیمتر سبب سیلاب‌ در هرمزگان و سیستان وبلوچستان شد
  • ۷۵ درصد از حجم مخازن سدهای خراسان شمالی خالی است
  • رگبار و رعد و برق در ۴ استان/پیش‌بینی وقوع سیلاب
  • هواشناسی ایران / هشدار رگبار و وقوع سیلاب برای ۴ استان
  • بارش های اخیر مشکل آب سیستان و بلوچستان را مرتفع کرد
  • وقوع سیلاب در کرمان خسارت جانی نداشت
  • پرشدگی سدهای کشور به ۶۱ درصد رسید
  • آخرین وضعیت سدهای کشور پس از بارندگی اخیر | ۸۰ درصد ظرفیت سدهای تهران خالی است
  • پرشدگی سدهای کشور به ۶۱ درصد رسید/ مدیریت مصرف آب ضروری است