Web Analytics Made Easy - Statcounter

اسفندیار نظری روز شنبه در حاشیه همایش شوراهای آموزش و پرورش در کانون شهید باهنر نوشهر  افزود: ۷۶ پروژه از ۱۷۶ پروژه نیمه کاره آموزش و پرورش در مازندران توسط خیرین در حال ساخت و تکمیل است.

وی ادامه داد: برای تکمیل یکصد پروژه نیمه کاره باقی مانده که توسط آموزش و پرورش در حال ساخت است حداقل به بیش از ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش مازندران با اشاره به اعتبارات کم این اداره و تجهیزات و امکانات مورد نیاز خواستار محقق شدن پرداخت ۵ درصد عوارض شهرداری ها به آموزش و پرورش شد.

نظری به تعامل خوب شهرداری ها، شوراهای اسلامی شهر و روستا ، دهیاران، بخشداران و فرمانداران اشاره کرد و گفت: حدود ۹۰ درصد تعهد شهرداری ها در سال تحصیلی گذشته محقق شده است. 

وی با اشاره به کمبودها در حوزه هنرستان افزود: در حال حاضر حداقل ۲۰ میلیارد تومان اعتبار برای فراهم شدن حداقل استاندارد نسبی در هنرستان های مازندران نیاز است.

نظری تصریح کرد: هم اکنون ۴۱/۵ درصد دانش آموزان متوسطه دوم مازندران با جمعیت ۴۴ هزار نفری در حوزه فنی و حرفه ای و کار و دانش مشغول تحصیل می باشند.  

وی با اشاره به نگاه ویژه دولت برای افزایش مهارت آموزی دانش آموزان اظهار داشت: تجهیز هنرستان ها به همراه تامین نیروی انسانی با توجه به تغییر کتاب درسی براساس سند تحول بنیادین این وزارتخانه ، ضروری است.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش مازندران افزود: بزودی  ۸ میلیارد تومان از محل ۲ درصد درآمد فروش گاز برای تجهیز هنرستان های مازندران اختصاص خواهد یافت.

نظری با اشاره به استاندارد نبودن ۵۰ درصد از هنرستان های مازندران ، از خیرین خواست به منظور استاندارد سازی هنرستانها، این نهاد را کمک کنند.

وی یکی از مشکلات آموزش و پرورش کشور و به تبع آن استان را پراکندگی مراکز آموزشی اعلام کرد و افزود: هم اکنون ۱۹۹ مدرسه در مازندران با ۳ تا ۱۰ دانش آموز دایر است و ۱۲ مدرسه نیز به صورت تک نفره ( دانش اموز)  فعالیت می کند.

نظری خاطرنشان کرد: با ایجاد مجتمع های آموزشی علاوه بر ارتقای کمی و کیفی آموزشی و پرورشی شاهد کاهش کمبود نیرو انسانی و تجهیزات خواهیم بود.

۵۳۸ هزار دانش آموز در سال تحصیلی جاری در مقاطع مختلف در  ۴ هزار و ۴۰۰ مدرسه استان مازندران در حال تحصیل هستند.

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو سیل سیستان و بلوچستان قیمت بنزین بودجه 99 آموزش و پرورش استاندارد شوراهای اسلامی شهر شهرداری فنی و حرفه ای قیمت خودرو سیل سیستان و بلوچستان قیمت بنزین بودجه 99 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۶۳۳۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشته‌های دانشگاهی فاقد بازار کار حذف می‌شوند

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ نقی سیاهکالی مرادی، مدیرکل آموزش و پرورش در مراسم افتتاحیه پنجمین نمایشگاه تخصصی هفته معرفی مشاغل شهرستان البرز گفت: سیاست آموزش‌وپرورش این است که ۵۰ درصد دانش آموزان به سمت رشته‌های فنی‌وحرفه‌ای سوق داده شوند.

وی افزود: مقرر گردیده بخش قابل توجهی از رشته‌های دانشگاهی که بازار کار ندارند حذف شود و رشته‌های به روز دارای بازار کار جایگزین شود.

این مقام مسئول تصریح کرد: منطقه البرز با توجه به اینکه قطب صنعتی است، دارای ظرفیت ویژه ای است که به آن کم توجهی شده است.

مسئول تعلیم و تربیت استان در ادامه اذعان کرد: هنرستان‌های جوار مراکز صنعتی باید افزایش پیدا کند؛ هم‌اکنون فقط دو هنرستان جوار در استان داریم.

سیاهکالی مرادی تاکید کرد: طی دوسال گذشته بودجه‌های قابل توجهی برای هنرستان‌ها جذب شده که کافی نیست و کمک سایر دستگاه‌ها را می طلبد.

وی اظهار کرد: توجه کامل به سند تحول بنیادین و اجرای کامل ساحت‌های آن مستلزم توجه به هنرستان‌ها و یاری صاحبان صنایع است؛ زیرا یکی از ساحت‌های سند تحول ساحت علمی و فناورانه است.

مدیرکل آموزش و پرورش در آخر خطاب به دانش آموزان و اولیا گفت: توصیه می کنم دانش آموزان و اولیا در رابطه با انتخاب رشته با احساسات تصمیم گیری نکنند و باتوجه به استعدادها و علایق نوجوان نسبت به این امر مهم اقدام کنند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1897904

دیگر خبرها

  • مدارس کار راهکاری برای کاهش ترک تحصیل / برنامه درسی هنوز برمبنای دهه ۶۰ است
  • بهره برداری از سالن ورزشی هنرستان دخترانه نور
  • رنجش متقاضیان مسکن ملی فردیس از نیمه کاره رها شدن پروژه + فیلم و تصاویر
  • اهداف تفاهم‌نامه دانشگاه آزاد شبستر و آموزش و پرورش استان آذربایجان‌شرقی
  • پویش سپاس از معلم در ۴۸ واحد آموزشی خوانسار
  • پرورش نیروی کار ماهر در ۵۵۱ هنرستان در خوزستان
  • پروژه نیمه‌کاره ورزشی زهک چشم‌انتظار تأمین بودجه
  • بیش از ۵۵۰ هنرستان فنی و حرفه‌ای در خوزستان فعالیت می‌کنند
  • کیفیت بخشی به نمرات کتبی نهایی در فارس
  • رشته‌های دانشگاهی فاقد بازار کار حذف می‌شوند