Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد باجلان در نشست خبری با خبرنگاران بابیان اینکه تا امروز هزار و ۸۵۰ میلیارد تومان وام قرض‌الحسنه به افراد تحت حمایت کمیته امداد پرداخت‌شده است، افزود: از مجموع تسهیلات پرداختی ۱۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات کارگشایی، ۲۰۰ میلیارد تومان ودیعه مسکن و ۴۵۰ میلیارد تومان نیز وام‌های اشتغال‌زایی بوده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا،وی از صندوق امداد ولایت به‌عنوان نماد بانکداری اسلامی یادکرد و گفت: بودجه امسال صندوق دو هزار میلیارد تومان است که  بر اساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته این میزان در سال آینده به سه  هزار میلیارد تومان افزایش می‌یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

باجلان سقف تسهیلات کارگشایی را ۵ تا ۱۰ میلیون  تومان، ودیعه مسکن را ۲۰ میلیون تومان، اشتغال را ۵۰ میلیون تومان و تأمین و خرید مسکن در مناطق روستایی و شهری را به ترتیب ۲۵ و ۳۵  میلیون تومان اعلام کرد.

وی همچنین اولویت اصلی این صندوق را پرداخت تسهیلات با تکریم مددجویان بدون تشریفات اداری و ضمانت آسان دانست و گفت: مددجویان این نهاد مشکلی در ارائه ضمانت‌های پیچیده ندارند.

مدیرعامل صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت یادآور شد: این صندوق سومین موسسه بعد از بانک ملی و صادرات در میزان تراکنش بسته‌های معیشتی دولت در سال جاری بوده است.

با جلان  در ادامه بابیان اینکه در حال حاضر ۲۵۰ هزار خیر در صندوق امداد ولایت کمیته امداد سپرده‌گذاری کرده‌اند خاطرنشان کرد:  از محل سپرده آن‌ها به نفع نیازمندان و محرومان وام و تسهیلات پرداخت می‌شود.

مدیرعامل صندوق امداد ولایت کمیته امداد با تأکید بر این‌که تمام فعالیت‌های این صندوق تحت نظارت بانک مرکزی است٬ خاطرنشان کرد: اکنون صندوق امداد ولایت ۳۰۰ شعبه در مراکز استان‌ها داشته و ۶۰۰ منطقه کمیته امداد نیز در راستای خدمات‌رسانی به محرومین و نیازمندان فعالیت دارند.

با جلان در ادامه به اقدامات انجام‌شده در حوزه استان خراسان شمالی اشاره کرد و گفت:  در سال جاری ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای مناطق محروم در کشور دیده‌شده که در خراسان شمالی هم طی ده‌ماهه ابتدایی سال٬ بیش از ۷۰ درصد این رقم تحقق‌یافته است.

وی از طرح ایجاد صندوق ضمانت وام‌های اشتغال آسان برای مددجویان این نهاد خبر داد و افزود: بر اساس تفاهم‌نامه با بانک‌ها از استان البرز به‌صورت آزمونه آغازشده  که مددجویان نیازمند  با ضمانت امداد می‌توانند از بانک‌ها تسهیلات بگیرند.

وی اولویت اول ایجاد صندوق ضمانت در مناطق محروم را زنان سرپرست خانوار دانست و گفت: در صورت آمادگی استان این صندوق تا هفته آینده در خراسان شمالی نیز راه‌اندازی می‌شود.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: اشتغال زنان قرض الحسنه کمیته امداد مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۶۳۴۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیگیری تامین منابع مالی طرح کمربندی قم در دیدار با رئیس بانک ملی ایران

به گزارش خبرگزای صدا و سیما؛ مرکز قم، ابوالفضل نجارزاده مدیر عامل بانک ملی ایران در دیدار با استاندار قم با اشاره به اینکه این بانک در یک سال گذشته مبلغی بالغ بر ۵۰ همت تسهیلات قرض الحسنه در کل کشور پرداخت کرده گفت: در حال حاضر مجموعه بانک ملی در چند پروژه سرمایه‌گذاری در استان قم مشارکت می‌کند.

وی همچنین در این دیدار گفت: تلاش می‌کنند تا میزان تسهیلات قرض الحسنه و تسهیلات خرد در سطح استان قم را افزایش دهند.

سیدمحمدآقامیری استاندار قم با تاکید بر اینکه لازم است مبلع و تعداد ارائه تسهیلات قرض الحسنه در استان قم افزایش یابد گفت: در شش ماه گذشته با بیش از ۳هزار نفر از مردم استان قم در قالب ملاقات مردمی دیدار داشته که بیش از ۱۹۰۰ نفر آنها خواستار تسهیلات بودند.

وی همچنین از مدیرعامل بانک ملی ایران خواست تا شرکت‌های سرمایه‌گذاری خود را به قم معرفی کند تا در این استان اقدام به سرمایه‌گذاری‌هایی با رقم‌های بالا انجام دهند چرا که این اقدام باعث می‌شود نرخ ۸ درصدی بیکاری در قم تعدیل شود.

آقامیری وجود تعداد زیاد اتباع در قم را یکی از عوامل بالا رفتن نرخ بیکاری در استان قم دانست و گفت: در صورتی که شرکت سرمایه گذاری از سوی بانک ملی در قم معرفی شود این قول را می‌دهیم تا مجوز فعالیت‌های آنها را در کمترین زمان ممکن اخذ کنیم.

همچنین تسریع در بهره‌برداری و تکمیل بزرگراه شهید سلیمانی یکی از مباحث مطرح شده در این دیدار بود که با پیگیری نمایندگان مردم قم در مجلس شورای اسلامی و همچنین استاندار مقرر شد موافقت و تاییدیه از آقای فرزین رئیس کل بانک مرکزی ایران گرفته شود و در سرمایه‌گذاری و تکمیل این پروژه مشارکت کند.

عملیات اجرایی طرح کمربندی کنار گذر غربی قم تهران و آزادراه قم _سلفچگان _ راهجرد_ اراک با نام سردار شهید سلیمانی که با هدف رفع گره ترافیکی ورودی شهر قم از مسیر آزادراه قم – تهران، جاده قدیم قم – تهران و محور قم سلفچگان از خرداد سال ۱۳۹۹ آغاز شده بود، با گذشت بیش از سه سال، هنوز پیشرفت چندانی نداشته است.

دیگر خبرها

  • پرداخت تسهیلات خوداشتغالی به مددجویان شهرستان نور
  • شرایط پرداخت وام ازدواج در سال ١۴٠٣ چیست؟
  • پیگیری تامین منابع مالی طرح کمربندی قم در دیدار با رئیس بانک ملی ایران
  • پرداخت تسهیلات ازدواج به فرزندان اعضای صندوق بازنشستگی شرکت ملی صنایع مس ایران
  • پرداخت ۷۳ درصد تسهیلات اشتغالزایی مددجویان در اردبیل
  • پرداخت بیش از ۹۹۲ میلیارد تومان کمک معیشتی به مددجویان گلستانی در سال ۱۴۰۲
  • ارائه تسهیلات اشتغال به مددجویان اردستانی
  • پرداخت ۹۹۲ میلیارد کمک معیشت به مددجویان گلستانی
  • پرداخت تسهیلات ۵۵۰میلیاردی به مددجویان اردستان
  • پرداخت بیش از یک هزار فقره تسهیلات اشتغال در ایلام