Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-23@12:28:45 GMT

سومین شماره نشریه «برنامه‌ریزی فضایی» منتشر شد

تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۶۳۵۳۸

سومین شماره نشریه «برنامه‌ریزی فضایی» منتشر شد

سومین شماره نشریه «برنامه‌ریزی فضایی» به صاحب امتیازی انجمن علمی دانشجویی آمایش سرزمین در ۶۴ صفحه منتشر شد.

به گزارش باشگاه دانشجویان ایسنا، «بی‌عدالتی فضایی و پیامدهای سیاسی آن» و «تحلیل کاربری اراضی کشور با رویکرد مدیریت ناب آوری» از مهمترین عناوین منتشر شده در این شماره است.


سایه حبیب‌زاده مدیرمسئولی و سردبیری این نشریه دانشجویی را بر عهده دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


متن کامل این نشریه در سامانه نشریات دانشجویی دانشگاه تربیت مدرس در اختیار علاقه مندان قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: نشریه دانشجویی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۶۳۵۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین پرواز فضاپیمای سرنشین‌دار «استارلاینر» انجام می‌شود

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از وبسایت خبری ناسا، سازمان هوانوردی و ایالات متحده آمریکا میزبان جلسه توجیهی برای نخستین پرواز سرنشین‌دار استارلاینر است.

برهمین اساس، ناسا روز پنجشنبه، ۲۵آوریل، میزبان دو فرصت رسانه‌ای است تا برای نخستین آزمایش سرنشین‌دار فضاپیمای بوئینگ به ایستگاه فضایی بین المللی توضیحاتی ارائه دهد. 

نخستین پرواز آزمایشی فضاپیمای سرنشین‌دار استارلاینر به ناسا کمک می‌کند تا بررسی کند که آیا سیستم فضاپیما برای انجام ماموریت‌های چرخشی منظم سرنشینان به ایستگاه فضایی آماده است یا خیر. عملیات پرتاب این ماموریت ساعت ۱۰:۳۴ دقیقه شب به وقت منطقه زمانی شرقی و ساعت ۶ صبح به وقت تهران از مجموعه پرتاب فضایی-۴۱ در ایستگاه نیروی فضایی کیپ کاناورال فلوریدا است.

بوچ ویلمور و سونی ویلیامز، فضانوردان ناسا با "موشک اطلس وی" به مدار می‌روند و در آزمایشگاه مداری پهلو می‌گیرند و به مدت یک هفته در آنجا اقامت می‌گیرند.

به عنوان بخشی از برنامه ماموریت‌های سرنشین‌دار ناسا، این ماموریت نخستین پرواز خدمه برای فضاپیمای استارلاینر است که فرود در غرب آمریکا را برای نخستین‌بار مورد بررسی قرار می‌دهد.

در صورتی‌که این عملیات با موفقیت اجرا شود، ناسا فرآیند نهایی صدور گواهینامه استارلاینر و آغاز ماموریت‌های سرنشین‌دار این فضاپیما به ایستگاه بین‌المللی را نهایی می‌کند.

جن کونز، معاون مدیر ناسا، دانا هاچرسون، معاون مدیر برنامه‌های سرنشین‌دار این سازمان، بوچ ویلمور و سونی ویلیامز از فضانوردان ناسا در این رویداد رسانه‌ای حضور دارند. این برنامه به طور زنده از طریق وبسایت ناسا و حساب کاربری این آژانس در یوتیوب و سایر پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی پخش می‌شود.

برنامه خدمه تجاری ناسا اهدافی نظیر حمل و نقل ایمن، قابل اعتماد و مقرون به صرفه بودن پرواز‌ها از و به از ایستگاه فضایی بین‌المللی از ایالات متحده را از طریق مشارکت صنعت خصوصی دنبال می‌کند و درنهایت امکان همکاری و دسترسی به مدار پایین زمین و ایستگاه فضایی بین‌المللی را برای شمار بیشتری از افراد فراهم می‌کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • افتتاحیه سومین جشنواره ملی مستند رادیویی پژواک
  • «عیدیHD»؛ سفری به سرزمین طنز و خلاقیت
  • بودجه و شجاعت بازگشت به ماه وجود ندارد!
  • اطلاعیه شماره ۴ فراجا درباره "طرح نور" منتشر شد /جزییات
  • گفت‌وگوی اجتماعی با پرونده‌ ویژه‌ توسعه نامتوازن منتشر شد
  • نخستین پرواز فضاپیمای سرنشین‌دار «استارلاینر» انجام می‌شود
  • فراخوان بیستمین جشنواره فیلم کوتاه «نهال» منتشر شد
  • ماهنامه دوست خردسالان ویژه اردیبهشت 1403 منتشر شد
  • گزارش‌ های واقعی پنتاگون درباره چیزایی که فقط در فیلم‌های علمی تخیلی دیده‌ایم
  • صد و پنجاه و سومین کاغذ خبر ایسکانیوز منتشر شد