Web Analytics Made Easy - Statcounter

غلامرضا رسول زاده روز شنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه این خودروها شب گذشته به علت نداشتن لاستیک مناسب قادر به حرکت در جاده ها نبودند،  افزود: برخی رانندگان با وجود اینکه خودروی آن ها لاستیک مناسب ندارد،  اقدام به مسافرت می کنند که این امر مشکلاتی برای آن ها و سایر رانندگان ایجاد می کند.

وی یادآوری کرد: رانندگان از سفرهای غیرضروری در فصل زمستان پرهیز کرده و در صورت ضرورت خودروی خود را به وسایل زمستانی از جمله زنجیرچرخ و پوشاک تجهیز و با احتیاط و سرعت کم حرکت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی با اشاره به گزارش اداره کل هواشناسی استان مبنی بر تداوم بارش برف در بعد از ظهر امروز، گفت: رانندگان قبل از سفر به هشدارهای راهداری و هواشناسی توجه کنند.

رسول زاده، ادامه داد: هم اکنون تمامی راه های اصلی، شریانی و فرعی استان و آزاد راه تبریز - زنجان باز بوده و تردد در آن ها در جریان است ولی به علت بارش سنگین برف،  برودت هوا و یخبندان راه های ارتباطی لغزنده هستند.

وی اظهار کرد: عوامل راهداری این اداره کل از دیشب تا کنون ۵ هزار و ۹۳۳ کیلومتر از جاده‌های باندی استان را برف‌روبی کرده‌ و برای جلوگیری از لغزندگی راه ها ۱۴۰ تن نمک‌پاشی انجام داده اند.

معاون راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: ۱۶ راه گردنه‌ای استان از جمله اهر، آزادراه تبریز- زنجان و کلیبر دچار کولاک و ۳۴ نقطه از راه ها از جمله ورزقان، هشترود، عجب‌شیر، مراغه و اسکو  دچار مه گرفتگی شدید هستند.

آذربایجان شرقی دارای ۱۴۲ دهستان و ۲ هزار و ۷۰۶ روستا بوده و حدود یک میلیون و ۱۴۵ هزار و ۴۴۲ نفر در این روستاها سکونت دارند.  

این استان دارای ۲۳۵ کیلومتر آزاد راه، ۴۵۳ کیلومتر بزرگراه، ۹۲۲ کیلومتر راه اصلی، ۲ هزار و ۷۵ کیلومتر راه فرعی و ۱۰ هزار و ۴۴۱ کیلومتر راه روستایی است.

برچسب‌ها امدادرسانی آذربایجان شرقی راهداری بارش برف پروندهٔ خبری چهره زمستانی استانها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: امدادرسانی آذربایجان شرقی راهداری بارش برف امدادرسانی آذربایجان شرقی راهداری بارش برف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۶۳۵۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیشترین تردد خودرو‌ها در بوشهر از استان‌های فارس و تهران

به‌گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر، عبدالکریم اخترشناس با اشاره به آغاز طرح نوروزی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان بوشهر از ۲۴ اسفند سال گذشته، افزود: براساس آمار دوربین‎‌های پلاک‌خوان، خودرو‌های استان فارس با ۲۰ درصد بیشترین سهم را در تردد‌های جاده‌ای استان بوشهر داشته‌‎اند.

وی ادامه داد: همچنین خودرو‌های با پلاک تهران با ۷.۶۵ درصد، اصفهان ۷.۳۰ درصد، خوزستان ۴.۷۷ درصد و کهگیلویه و بویراحمد با ۲.۱۹ درصد در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر همچنین به تردد خودروی شهروندان بوشهری در دیگر استان‎‌ها اشاره و اظهار کرد: تا کنون فارس بیشترین مقصد خودرو‌های مردم استان بوشهر بوده است.

وی اضافه کرد: پس از فارس، استان‌های تهران، اصفهان و خوزستان بیشترین تردد خودرو‌های با پلاک استان بوشهر را در محور‌های خود ثبت کرده‌اند.

به گفته اخترشناس از ابتدای طرح نوروزی بیش از ۷ میلیون و ۸۵۰ هزار رفت‌وآمد در راه‌های درون استانی بوشهر ثبت شده است.

وی عنوان کرد: در این مدت از ورودی دالکی بیشترین میزان ورودی خودرو ثبت شده و پس از آن دیلم و سپس عسلویه قرار دارند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بوشهر هوشمندسازی جاده‌ها را یکی از اولویت‌های این اداره کل برشمرد و گفت: ۶۰ سامانه ترددشمار، ۱۹ دوربین نظارت تصویری، ۵۳ سامانه ثبت تخلفات رانندگی، ۴ سامانه توزین حین حرکت و ۷ تابلو پیام متغیر در راه‌های ارتباطی استان فعال است.

دیگر خبرها

  • ۴۶ هزار و ۵۰۰ مسافر نوروزی توسط ناوگان عمومی قم جابه‌جا شدند
  • بیش از ۸.۵ میلیون تردد در جاده‌های بوشهر ثبت شد
  • بیشترین تردد خودرو‌ها در بوشهر از استان‌های فارس و تهران
  • امدادرسانی به ۴۰ گرفتار در آبگرفتگی جهرم
  • ۵ کیلومتر دیوار بتنی در حاشیه محور خرم‌آباد - پلدختر احداث می‌شود
  • برفروبی ۱۶۰۰ کیلومتر باند از راه‌ های استان مرکزی
  • ثبت ۱۳میلیون تردد نوروزی خودرو در آذربایجان شرقی
  • تمام راه های شریانی اصلی و فرعی آذربایجان شرقی باز است
  • برف‌روبی ۱۶۰۰ کیلومتر از راه های استان مرکزی
  • امدادرسانی به عشایر گرفتار شده در سیلاب‌ بخش شهیون