Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-18@07:14:00 GMT

وارفارین را چه موقع از شبانه‌روز مصرف کنیم؟

تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۶۳۶۳۶

آفتاب‌‌نیوز :

در حالی که مدت‌هاست پزشکان به بیماران خود توصیه می‌کنند داروی رقیق کننده وارفارین را شب‌ها مصرف کنند، نتایج یک بررسی تازه نشان می‌دهد که ساعت مصرف این دارو بر اثربخشی آن تاثیری ندارد.

پزشکان کانادایی در بررسی‌های خود دریافتند که تاثیر درمانی داروی وارفارین چه هنگام صبح و چه شب مصرف شود یکسان است و دیگر تاکید به مصرف این دارو هنگام شب لزومی ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

داروی وارفارین به منظور پیشگیری از لختگی خون که عامل سکته مغزی، حمله قلبی و انسداد عروق است توصیه می‌شود. همچنین این دارو جهت درمان نوعی بیماری قلبی موسوم به فیبریلاسیون دهلیزی کاربرد دارد.

در این مطالعه از ۲۱۷ بیمار درخواست شد تا داروی وارفارین را هنگام صبح یا شب مصرف کنند. در مدت هفت ماه متخصصان مدت زمانی را که سطح خون بیماران خارج از محدوده اثربخشی وارفارین بوده بررسی کردند.

به گزارش هلث‌دی نیوز، این بررسی‌ها نشان داد زمان مصرف دارو تفاوت چشمگیری در اثربخشی آن نداشته است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: وارفارین دارو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۶۳۶۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید مقام سازمان غذا ودارو از آزمایشگاه معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی نیشابور

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،سرپرست معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی نیشابورگفت: هدف این بازدید ارزیابی امکانات، تجهیزات و نیروی انسانی متخصص شاغل در آزمایشگاه علوم پزشکی نیشابور بود.

 دکتر مهین شوروزی پیگیری‌های مجدانه معاونت در جهت تجهیز آزمایشگاه به دستگاه‌های مدرن آنالیز دستگاهی، به جهت سهولت و ایجاد دسترسی کارخانجات صنایع غذایی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی به نتایج آزمون‌های تخصصی در کوتاه‌ترین زمان را از دیگر دلایل حضور اختصاصی نماینده عالی سازمان در نیشابور دانست و نتیجه ارزیابی را مثبت ارزیابی کرد.

عبداللهی رئیس آزمایشگاه کنترل غذا و دارو  سازمان غذا و دارووزارت بهداشت هم گفت: در این بازدید، همکاری بین آزمایشگاه مرجع سازمان غذا و دارو و آزمایشگاه این معاونت در جهت آموزش نیرو‌های انسانی متخصص، همکاری و تسهیل در روند درخواست اعتبارات و افزایش دامنه و زیرساخت‌های نصب تجهیزات آنالیز دستگاهی  آزمایشگاه معاونت غذا و دارو نیشابور صورت گرفت.

 رئیس آزمایشگاه مرجع سازمان غذا و دارو همچنین از ساختمان درحال ساخت آزمایشگاه معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی نیشابوربازدید کرد.

دیگر خبرها

  • کدام داروها را می توان بدون نسخه خرید؟ | زمانی که باید مصرف داروهای OTC را قطع کنید
  • هزینه درمان بیماران هموفیلی؛ ۱۰۰ میلیون تومان در ماه!
  • برطرف شدن احتیاج استان مرکزی به داروی وارفارین
  • بازدید مقام سازمان غذا ودارو از آزمایشگاه معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی نیشابور
  • یک خبر جدید درباره داروی معروف کاهنده قند خون
  • ولایی: هیچ دلیلی برای وجود داروی غیرمجاز در داروخانه‌ها قابل پذیرش نیست
  • بجران کمبود ۳ داروی اصلی برای این بیماران
  • ورود ۹۶ داروی جدید به بازار در ۱۴۰۲
  • توزیع داروی "وارفارین" در داروخانه‌های استان مرکزی
  • ارائه داروی "وارفارین" در سراسر استان مرکزی