Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

حسن قشقاوی به رسانه‌های اسپانیا اعلام کرد که شرکت‌های دارویی به دلیل قطع سیستم بانکی از طریق آمریکا نمی‌توانند هیچ دارویی به کشور ایران صادر کنند.

وی افزود: دو ماه قبل مدیر عامل بنیاد بیماری‌های نادر سفری به مادرید داشتند و یکسری دارو برای بیماران نادر می‌خواستند و یک هفته در مادرید ماند تا داروی مورد نیاز را تامین کند، اما شرکت‌های دارویی اعلام کردند که به دلیل تحریم‌های آمریکا و از آنجایی که سیستم بانکی آمریکا قطع است، نمی‌توانیم هیچ‌گونه دارویی بدهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنابر اعلام پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد بیماری‌های نادر ایران، با توجه به کمبود داروهای بیماران ام پی اس و نیازهای دارویی سایر بیماران نادر، مدیرعامل بنیاد بیماریهای نادر ایران طی نامه ای از قشقاوی درخواست کرد مسیر دسترسی این بیماران به داروهایشان از طریق وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو هموار شود.

در این راستا مهدی شادنوش رئیس مرکز مدیریت پیوند و امور بیماری‌های وزارت بهداشت نیز آذر ماه امسال جهت تسهیل در دسترسی داروها بیماران نادر به اسپانیا سفر کرده بود و در دیدار با قشقاوی در خصوص تخصیص منابع از طریق وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو جهت تامین داروهای بیماران نادر گفت‌وگو کردند.

در عین حال پیش از این نیز محمدرضا شانه‌ساز- رئیس سازمان غذا و دارو، اعلام کرده بود که آمریکا برای تامین داروهای بیماران MPS سنگ اندازی کرده و برخی شرکت های دارویی تولید کننده این داروها را تهدید به تحریم و عدم همکاری کرده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: بیماران نادر تحریم های آمریکا علیه ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۶۳۸۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ممنوعیت فروش فرآورده‌های دارویی در عطاری‌ها

بهادر صیدمحمدیان، با تأکید بر اینکه محل عرضه هر نوع دارو اعم از گیاهی، طبیعی، بیولوژیک و شیمیایی داروخانه است، گفت: عطاری تنها می‌تواند گیاهان دارویی مجاز را عرضه کند.

وی افزود: هرگونه فروش دارو یا فرآورده دارویی اعم از داروی گیاهی، طبیعی و سنتی یا داروهای شیمیایی و بیولوژیک در محلی غیر از داروخانه از جمله عطاری‌ها تخلف محسوب می‌شود.

معاون فنی اداره کل طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو تاکید کرد: در صورت مشاهده دارو و فرآورده دارویی در عطاری‌ها توسط بازرسان، این فرآورده‌ها به عنوان محصولات قاچاق ضبط و بر اساس ضوابط با عطاری مربوطه برخورد می‌شود.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • آیت الله خامنه ای : برخی توصیه می‌کنند یک خواسته آمریکا را قبول کنید تا مشکل حل شود / تحریم‌ها موجب شکوفایی استعداد‌ها شده
  • متفورمین و سرماخوردگی بزرگسالان پرمصرف‌ترین داروهای کشور
  • بهره‌مندی بیماران خاص از حمایت‌های دارویی خاص
  • بهره‌مندی بیماران خاص از حمایت‌های دارویی ویژه
  • بهره‌مندی بیماران خاص و صعب‌العلاج از حمایت‌های دارویی ویژه
  • ممنوعیت فروش فرآورده‌های دارویی در عطاری‌ها
  • معاون سازمان غذا و دارو: عطاری‌ها حق فروش دارو یا فرآورده دارویی را ندارند
  • نام بیماری ترانه علیدوستی اعلام شد
  • ابلاغ تعرفه‌های خدمات دارویی/ جدول افزایش قیمت نسخه‌ها
  • تعرفه‌های خدمات دارویی تعیین شد