Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو شورای ائتلاف نیروهای انقلاب گفت: سیاست اروپایی‌ها پس از خروج آمریکا از برجام سیاست حقیرانه بود و آنها در مقابل آمریکا ترس و بزدلی داشتند.

مهدی چمران عضو شورای ائتلاف نیروهای انقلاب در گفتگو با خبرنگار مهر در رابطه با اینکه با توجه به عیان شدن رویکرد و موضع اروپا در قبال برجام و طرح مسئله مکانیزم ماشه، سیاست‌ها و رویکردهای دولت نیاز به چه تغییرهایی دارد؟ اظهار داشت: به عقیده من موضع وزارت خارجه در مقابل اروپا موضع کاملاً روشنی بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اروپایی‌ها مرتباً وعده همکاری دادند و هیچ کاری نکردند و بعد از آن به مکانیزم ماشه تهدید کردند که رهبر انقلاب نیز روز گذشته (جمعه) در این زمینه بیانات و اشاراتی داشتند، مبنی بر اینکه اروپا هیچ کاری نکرده است.

وی در رابطه با تعبیر مقام معظم رهبری نسبت به اروپا به عنوان «دولت های حقیر» عنوان کرد: اروپا واقعاً در مقابل آمریکا یک ترس خارق العاده دارد. با ترس، رودربایستی و خودشیرینی ای که برای متوسل شدن به مکانیزم ماشه داشت می‌توان این را دریافت کرد. البته بعد از اعلام آمریکا مبنی بر اینکه همه اقتصاد ایران را تحریم خواهد کرد اصلاً مکانیزم ماشه دیگر موضوعیتی ندارد. بنابراین اگر کسی از دولت دل بسته آمریکا و اروپا بود فکر نمی‌کنم حالا دیگر دل بستگی به اروپا داشته باشد زیرا اروپایی‌ها چیزی ندارند که به ما بدهند و فقط می‌گویند در برجام بمانید.

عضو شورای ائتلاف نیروهای انقلاب افزود: اروپایی‌ها به اصطلاح می‌گویند بر آنچه تعهد کردید بمانید و ما هم هیچ کاری نمی‌کنیم که می‌توان گفت این به معنای کلاه گذاشتن سر ما است.

چمران در رابطه با اینکه آیا در چنین شرایطی رویکردهای دولت و وزارت خارجه نباید به سمت تعمیق روابط با کشورهای منطقه و شرق برود؟ گفت: وقتی غرب خودش در را می‌بندد و نمی‌خواهد کاری کند ما باید به سمت گسترش منافع خود با همه کشورها برویم و حتی قبلاً هم باید می‌رفتیم. یکی از اشتباهات این بوده که قبلاً به شرق بها ندادند و مشکل ِ حالا به خاطر همان‌ها نیز هست. باید با دو طرف شرق، غرب و کشورهای بی طرف و نظایر آن به خصوص با کشورهای همسایه کارمان را انجام دهیم.

وی ادامه داد: ما ۱۶ کشور همسایه داریم که مبادله تجاری با آنها اصلاً نیازی به مسائل بانکی ندارد یا اگر داشته باشد خیلی راحت می‌توانیم با آنها کار کنیم. نباید اینها را فراموش کنیم.

عضو شورای ائتلاف نیروهای انقلاب با بیان اینکه سیاست اروپایی‌ها پس از خروج آمریکا از برجام سیاست حقیرانه بود، تصریح کرد: اروپایی‌ها در مقابل آمریکا ترس و بزدلی داشتند. اروپایی‌ها کشورهای مهمی هستند که اگر با هم جمع شوند قطعاً می‌توانند در مقابل آمریکا بایستند اما دیدیم که نکردند.

چمران در پایان خاطرنشان کرد: آمریکا با یک تهدید مالی از سوی آمریکا بلافاصله تسلیم می‌شوند و هیچ آمادگی ای برای دنبال کردن حق و حقیقت ندارند. آنها به فکر منافع خودشان هستند و فکر می‌کنند منافعشان بیشتر با آمریکا تأمین می‌شود و به آن سو می‌روند که قطعاً هم ضرر خواهند کرد زیرا آمریکا در وعده‌های خود به آنها نیز قطعاً از وعده‌هایش عبور خواهد کرد.

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۶۳۹۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توافق وزرای اروپایی برای کاهش خشم کشاورزان

وزرای کشاورزی اتحادیه اروپا در نشستی در بروکسل در واکنش به اعتراضات گسترده کشاورزان علیه سیاست های این اتحادیه درباره کاهش مقررات زیست محیطی به نفع این قشر توافق کردند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه "تاگس شاو" آلمان، برای سومین بار از ابتدای سال جاری میلادی صدها تراکتور متعلق به کشاورزان معترض محله اروپایی بروکسل را مسدود کردند. کشاورزان معترض که به ویژه اهل بلژیک بودند یونجه های زیادی را انباشته کردند و لاستیک ها را آتش زدند. حالا در جریان این اعتراضات کشورهای اتحادیه اروپا تصمیم گرفته اند مقررات زیست محیطی را کاهش دهند.

وزرای کشاورزی اتحادیه اروپا در نشستی در بروکسل تصمیم گرفتند کار را برای کشاورزان با تعهدات کمتر و آزادی عمل بیشتر آسان تر کنند. در جریان این دیدار اعتراضاتی توسط کشاورزان در بروکسل انجام شد.

مارک فسنو، وزیر کشاورزی و غذای فرانسه تاکید کرد «این امتیازی به کشاورزان نیست. "این یک پژواک است، پاسخی به آنچه آنها در مورد مشکلات اساسی در سیاست مشترک کشاورزی (CAP) گفته اند و درست است و به همین دلیل است که من فکر می کنم این یک اقدام معقول است."

در واکنش به اعتراضات کشاورزان، اتحادیه اروپا قوانین را برای کشت محصولات صید تسهیل می کند. به این ترتیب کشورهای عضو اتحادیه اروپا آزادی عمل بیشتری برای تصمیم گیری در مورد خاک هایی که در کدام فصل باید محافظت شود، خواهند داشت. کشاورزان همچنان از تعهد اختصاص بخشی از زمین های زراعی خود به منظور حفاظت از گونه ها معاف خواهند بود.

بر این اساس مزارع با مساحت کمتر از 10 هکتار از کنترل و مجازات صاحبانش معاف است. این امر بر دو سوم دریافت کنندگان پرداخت های مستقیم تحت CAP تأثیر می گذارد. مسئولین امیدوارند که این امر به طور قابل توجهی هزینه های اداری را بدون تأثیر بر اهداف زیست محیطی کاهش دهد.

"دیوید کلارینوال"، وزیر مسئول بلژیک که در حال حاضر ریاست اتحادیه اروپا را بر عهده دارد نیز گفت: ما به نظرات کشاورزان خود گوش داده‌ایم و به سرعت برای رفع نگرانی‌های آنها در دورانی که آن ها با چالش های زیادی روبرو هستند اقدام کرده‌ایم.

وی تاکید کرد: به عنوان مثال، اقدامات پوشش زمستانی باید انعطاف پذیرتر شود یا انعطاف پذیری بیشتری در تناوب زراعی تضمین شود. به گفته وی، بسته دوم ایجاد یک مرکز رصد قیمت ها را در نظر می گیرد تا بتواند به سرعت به کاهش قیمت ها واکنش نشان دهد.

کلارینوال می‌گوید: «بنابراین این مجموعه اقدامات متعددی است که همگی بر قیمت‌ها در بازار تأثیر می‌گذارد تا به طور خاص درآمد کشاورزان را افزایش دهد.

جم اوزدمیر، وزیر کشاورزی فدرال آلمان نیز از این اقدامات حمایت کرده و با این حال تاکید کرد که اتحادیه اروپا نباید از حفاظت از محیط زیست دست بکشد.

نوربرت توتسنیگ، همکار اتریشی او نیز از این تسهیلات استقبال کرده و گفت: آنها انعطاف پذیری بیشتری را برای کشاورزان به ارمغان می آورند. این به معنای تسکین از نظر کنترل ها، به ویژه برای شرکت های کوچکتر است. وی افزود: به نظر من، اکنون لازم است که این پیشنهادها به سرعت اجرا شود به سرعت تاثیرات خود را نشان دهد.

مدتهاست در چندین کشور اروپایی، کشاورزان و انجمن های آنها به کاهش قیمت ها، مقررات زیست محیطی جدید از بروکسل و واردات محصولات کشاورزی از اوکراین اعتراض می کنند. کمیسیون اتحادیه اروپا پیشنهاد کرده است که تعرفه واردات برای برخی از محصولات کشاورزی اوکراین که بالاتر از مقدار مشخصی است مانند تخم مرغ، مرغ و شکر اعمال شود.

فسنو وزیر کشاورزی فرانسه هم اعلام کرد: ما باید از اوکراین از لحاظ نظامی و اقتصادی حمایت کنیم، اما نباید در بازارها عدم تعادل وجود داشته باشد.

وی تاکید کرد: اگر حمایت افکار عمومی و کشاورزی اروپایی خود را از دست بدهیم، به نفع اوکراین و اروپا نخواهد بود. ما طرفدار یک موقعیت متعادل هستیم."

مذاکرات در این زمینه همچنان ادامه دارد. این تسهیلات برای کشاورزان قرار است به سرعت تصمیم گیری شود و در پایان ماه آوریل در پارلمان اتحادیه اروپا تصویب شود.

توافق ضد مهاجرتی اتحادیه اروپا با مصراتحادیه اروپا قوانین یکسانی را برای هوش مصنوعی اعمال می‌کند

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جنگ اوکراین اولویت های اروپایی ها را تغییر داده است
  • تاکید آلمان بر لزوم سیاست دفاعی مشترک اروپایی
  • خیز ترکیه برای میزبانی المپیک ۲۰۳۶
  • سفر قریب‌الوقوع بلینکن به سه کشور اروپایی
  • وزیر خارجه آمریکا هفته آینده به سه کشور اروپایی سفر می‌کند
  • چه بر سر سیاست بایدن در قبال ایران آمده؟ / واشنگتن دیگر باید با تهران به عنوان یک قدرت هسته‌ای رفتار کند
  • توافق وزرای اروپایی برای کاهش خشم کشاورزان
  • دفاع اروپایی مقابل تکروی آمریکایی / خطر بازگشت ترامپ؛ قاره سبز چه گزینه هایی دارد؟
  • راه‌اندازی قطارهای جدید «شب بخیر» در اروپا
  • بورل: اتحادیه اروپا بر اساس منافع خود از کی‌یف حمایت می‌کند نه علاقه به مردم اوکراین