Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت 24-سخنگوی شورای نگهبان گفت: صلاحیت افراد یا رئیس‌جمهور یا نمایندگان خبرگان رهبری را برای دوره ۴ ساله یا ۸ ساله بررسی و اعلام می‌کنیم و تا پایان مدت دوره، مشکلی از نظر قانونی برای فعالیت آنها وجود ندارد.

عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان با حضور در برنامه پارک شهر رادیو تهران در جریان بحث تأیید و ردصلاحیت نمایندگان مجلس برای دور بعدی انتخابات مجلس پ با اشاره به اینکه آیا این امکان وجود دارد که بعد از احراز صلاحیت‌ها، افراد اسنادی ارائه دهند و سپس تأیید صلاحیت شوند؟ گفت: شورای نگهبان در دو مرحله بررسی‌ها را انجام می‌دهد، در مرحله اول که در حال حاضر است، اسامی افرادی که تأیید صلاحیت شده‌اند، اعلام شده است، مدارکی ارسال شده، اما مدارک برای عده‌ای از افرادی که ارسال شده است، به اندازه‌ای نبوده است که باعث ردصلاحیت‌ها شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی افزود: در این مرحله بعد از اعلام نتایج، عده‌ای آمدند و مدعی شدند که مدارکی دارند و ماه هم منتظر هستیم تا مدارک ارائه کنند تا مبادا خدایی نکرده، اسنادی باشد که ما غفلت کرده باشیم، اما  اسناد و مدارک ارائه شده به اندازه‌ای نبود که بتواند ردصلاحیت را در برداشته باشد و همان نظر اولیه بود.

سخنگوی شورای نگهبان تصریح کرد: در مرحله دوم که بعد از ۱۱ بهمن ماه آغاز می‌شود، مربوط به افرادی است که در مرحله اول صلاحیت آنها تأیید نشده است، در این مرحله اگر کسی در مرحله اول، صلاحیتش مورد تأیید واقع نشده، در مرحله دوم می‌توانند شکایت کنند و در مرحله دوم مورد بررسی قرار می‌گیرد.

کدخدایی در پاسخ به اینکه افرادی که در حال حاضر در مجلس حضور دارند، اما ردصلاحیت شده‌اند، آیا می‌توانند به فعالیت‌شان به عنوان نماینده مجلس ادامه دهند یا خیر؟، گفت: مشکلی برای ادامه فعالیت آنها وجود ندارد، چرا که اعلام صلاحیت آنها ۴ سال پیش اعلام شد و با اعلام صلاحیتی که الآن اعلام می‌شود، متفاوت است، این اعلام نظرها برای دور بعدی مجلس است.

سخنگوی شورای نگهبان در پایان خاطرنشان کرد: ما صلاحیت افراد یا رئیس‌جمهور یا نمایندگان خبرگان رهبری را برای دوره ۴ ساله یا ۸ساله بررسی و اعلام می‌کنیم و تا پایان مدت دوره، مشکلی از نظر قانونی برای فعالیت آنها وجود ندارد، بنابراین از نظر حقوقی منع و اشکالی وجود ندارد، این عدم صلاحیت مربوط به مجلس بعدی است؛ اگر کسی هم جرمی مرتکب شده است، دستگاه قضا می‌تواند رسیدگی کند، دوم اسفند همه پای صندوق‌های رأی باشند.

منبع: تسنیم

منبع: ساعت24

کلیدواژه: احمدی نژاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۶۴۰۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کدخدایی: مصونیت و امنیت فرضی دولت صهیونیستی شکسته شد

عضو حقوقدان شورای نگهبان اظهار کرد: رژیم صهیونیستی نوعی مصونیت و امنیت را برای خودش فرض کرده بود مبنی بر اینکه کسی نمی‌تواند به منافع آنها تعرضی بکند یا به جنایت‌هایی که مرتکب می‌شوند پاسخ دهد، اما اقدام شب گذشته جمهوری اسلامی ایران این سد را شکست و اگر رژیم صهیونیستی بخواهد به جنایت‌هایش ادامه دهد، کشورها می‌توانند برای تنبیه متجاوز اقداماتی که لازم است را انجام دهند.

به گزارش ایسنا، عباس‌علی کدخدایی، عضو حقوقدان و رئیس پژوهشکده شورای نگهبان در ویژه برنامه صبحگاهی «وعده صادق» شبکه خبر  در پاسخ به این پرسش که «پس از حمله شب گذشته، در دنیا وجهه جمهوری اسلامی ایران، وجهه جبهه مقاومت و وجهه اسراییل چه تفاوتی خواهد کرد؟» گفت: به نظر من پاسخ محکمی خواهد بود برای جنایت‌هایی که رژیم صهیونیستی در حال ارتکاب است و متاسفانه نه مجامع بین‌المللی و نه نهادهای بین‌المللی در این جهت اقدامی می‌کنند و نه کشورها اقدام دسته‌جمعی انجام می‌دهند.

وی افزود: ملاحظه کردید در قضایای غزه و طوفان‌الاقصی که اتفاق افتاد خیلی از این کشورها از رژیم صهیونیستی حمایت کردند، اما در مقابل شاهد خیزش افکار عمومی بودیم و اقدامات بسیار محدودی که برخی کشورها نسبت به این جنایت‌ها انجام دادند و اقدامات اسرائیل را محکوم کردند ناشی از این فشار افکار عمومی بود؛ اگر رژیم صهیونیستی بخواهد به جنایت‌هایش ادامه دهد کشورها می‌توانند بر اساس موازین شناخته شده حقوق بین‌الملل دفاع مشروع داشته باشند.

عضو حقوقدان شورای نگهبان عنوان کرد: عملیاتی که صورت گرفت در واقع می‌تواند پاسخ محکمی به جنایت‌های رژیم صهیونیستی باشد و اینکه اگر این تجاوزات ادامه پیدا کند، این اقدامات بدون پاسخ نخواهد بود. به هر حال کشورها و مردم مسلمان در جهت دفاع از منافع خودشان اقداماتی را انجام خواهند داد.

کدخدایی همچنین در پاسخ به این پرسش که برخی از کارشناسان اعتقادشان این است که معادلات نظامی به واسطه این عملیات جمهوری اسلامی ایران تغییر کرد و حتی موازنه استراتژیک در منطقه و دنیا تغییر کرده است، گفت: چون از دهه ۶۰ و اوایل دهه ۷۰ میلادی هیچگونه پاسخ محکمی به رژیم صهیونیستی داده نشده است و جنگ‌های اعراب اسرائیل که داستان خودش را داشت، در این مدت اسرائیل و دولت صهیونیستی نوعی مصونیت و امنیت را برای خودش فرض کرده بود مبنی بر اینکه کسی نمی‌تواند به منافع آنها تعرضی بکند یا به جنایت‌هایی که مرتکب می‌شوند پاسخ دهد، اما اقدام شب گذشته جمهوری اسلامی ایران این سد را شکست و اگر رژیم صهیونیستی بخواهد به جنایت‌هایش ادامه دهد کشورها می‌توانند بر اساس موازین شناخته شده حقوق بین‌الملل، دفاع مشروع داشته باشند، می‌توانند مقاومت کنند و می‌توانند برای تنبیه متجاوز اقداماتی که لازم است را انجام دهند.

وی در ادامه ضمن با بیان اینکه سلاح‌هایی که در عملیات اخیر جمهوری اسلامی ایران به کار گرفته شده دستاورد فرزندان غیور ایران اسلامی است، تاکید کرد: به هر حال حرکتی که حضرت امام (ره) شکل دادند با انقلاب شکوهمند اسلامی و نظام جمهوری اسلامی ایران شکل گرفت و بعد از آن با تدابیر مقام معظم رهبری، حس «ما می‌توانیم» در جامعه ما به وجود آمد و ما باوجود همه دشمنی‌ها و تحریم‌هایی که داشتیم در عرصه‌های مختلف از جمله در حوزه‌های نظامی و صنایع نظامی پیشرفت‌های خیلی خوبی داشتیم.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اینکه  بخشی از توانایی های نظامی قابل گفتن نیست و هیچ کشوری همه دستاوردهایش را اعلام نمی‌کند و فقط در درگیری‌ها و مخاصمات امکانات آشکار می‌شود، گفت: مهم این است که جمهوری اسلامی ایران با اتکا به نیروی جوانی و با توانمندی داخل کشور به این صنایع نظامی رسیده که امروزه می‌تواند از مسیر دور اهداف مورد نظر را هدف بگیرد و پاسخ‌های محکمی برای دشمن داشته باشد. این در حالی است که اگر خاطرات خیلی از فرماندهان نظامی دوره رژیم گذشته را مطالعه کنید حتی آن موقعی که خیلی امکانات و تسلیحات نظامی از کشورهایی مانند آمریکا در اختیار نظامیان ما قرار داشت اما امکان استفاده نداشتند؛ یعنی پول خودمان را می‌دادیم و اسلحه می‌خریدیم اما آن اسلحه را نمی‌توانستیم در مواقع ضروری استفاده کنیم مگر با اجازه مقامات آمریکایی.

کدخدایی ادامه داد: ما امروز به خودکفایی رسیده‌ایم در این صنعت و هر روز هم درحال توسعه هستیم و اگر تاکنون برخی‌ فکر می‌کردند این توانمندی‌ها فقط صرفاً زبانی‌ است و شاید چنین امکاناتی وجود نداشته باشد، اتفاق دیشب نشان داد که در عمل این‌ها می‌توانند بسیار موثر باشند و به نظر من اقدامی مهم در جهت بازدارندگی دشمنان جمهوری اسلامی ایران خواهد بود.

وی در پایان در پاسخ به پرسشی درباره اظهار خوشحالی مردم نسبت به عملیات وعده صادق گفت: جمهوری اسلامی ایران همیشه با پشتیبانی مردم به حرکتش ادامه داده است؛ در مبارزات انقلاب اسلامی، در جنگ تحمیلی، تحریم‌ها و در صحنه‌های مختلف مردم همیشه در صحنه‌های مختلف مدافع نظام جمهوری اسلامی ایران بوده‌اند. در این عرصه هم به هر حال هم این انتظار در مردم ایجاد شده بود که باید یک پاسخ محکم و روشنی به دشمن داده شود و هم اینکه لازم بود این توانمندی جمهوری اسلامی ایران به مردمی که در این سال‌ها تلاش کرده‌اند نشان داده شود که خوشبختانه تصاویری که  مرتب در حال پخش است و هم اخباری که بنده داشتم  نشان می‌دهد که مردم استقبال خوبی کردند و مشخص است که مردم این انتظار را داشتند؛ یعنی افکار عمومی کشور منتظر چنین اقدامات بازدارنده‌ای بودند و این حس خوبی را برای همه مردم جامعه ما به وجود می‌آورد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پلمب یک مرکز غیر مجاز زیبایی در قزوین 
  • جهان آبادی نماینده مجلس: پس از پاسخ ایران به اسرائیل موجی از شادی و امید در مردم زنده شد/ مردم ایران در ۸ سال دفاع مقدس نشان دادند که در دفاع مشکل ندارند/ ایران با کسی در منطقه شوخی ندارد
  • ردپای مهاجران غیرقانونی در حوادث تروریستی کشور /نماینده چابهار: دلار ۶۵ هزار تومانی در شأن مردم ایران نیست
  • رفع خلاء قانونی برخورد با سرقت‌های زیر ۲۰ میلیون تومان
  • سردار کوثری نماینده مجلس: اسرائیل دست به حمله بزند این بار در جهت نابودی آن‌ها گام برمی‌داریم
  • پویش«با مهر انتخاب کنیم» انتخاب آغاز شد
  • ادامه واکنش نمایندگان مجلس به عملیات «وعده صادق»/ اسرائیل دست از پا خطا نکند!
  • کدخدایی: امنیت فرضی دولت صهیونیستی شکسته شد
  • حمله تلافی‌جویانه بر علیه صهیونیست‌ها یک اقدام مشروع و قانونی بود
  • کدخدایی: مصونیت و امنیت فرضی دولت صهیونیستی شکسته شد