Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست- مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران با اشاره به تنوع عملیاتی در پایانه‎های نفتی کشور گفت: با انجام عملیات ‌پهلودهی و جداسازی کشتی‌های نفتکش و فرآورده‌های نفتی، بندر صادراتی ماهشهر نقش مهمی در تکمیل و ارتقای زنجیره‌ ارزش نفت و گاز کشور در سطح ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی ایفا می‎کند.

 به نقل از شرکت پایانه‌های نفتی ایران، عباس اسدروز دیروز (جمعه، ۲۷ دی‌ماه) در بازدید از منطقه عملیات دریایی ماهشهر اظهار کرد: به دنبال کشف و استخراج نفت در حوزه مناطق نفت‌خیز جنوب و ضرورت صدور آن از طریق دریا، فعالیت‌های دریایی در آبادان شروع شد و سپس با توسعه صنعت نفت، احداث پالایشگاه آبادان و بالا رفتن اندازه نفتکش‌ها، بندر ماهشهر برای صادرات نفت خام و فرآورده‌های پالایشگاه تجهیز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: اداره خدمات دریایی همزمان با شروع صادرات نفت، آغاز به کار کرد و عملیات دریایی ماهشهر به عنوان یکی از واحدهای عملیاتی حساس، وظیفه خدمات‌رسانی را در پایانه ماهشهر عهده‌دار است.

اسدروز گفت: یدک کش‌های موجود در منطقه عملیات دریایی ماهشهر مجهز به سیستم اطفای حریق، پمپ‌های قوی، خطوط لوله انتقال آب آتش‌نشانی، پمپ‌ها و مخازن کف و مواد زایل کننده لکه‌های نفتی (OSD) است.

 شانا

برچسب ها: بندر ماهشهر ، صادرات ، نفت

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: بندر ماهشهر صادرات نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۶۴۱۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات 288 هزار تن محصولات کشاورزی از شلمچه

جام جم آنلاین - خوزستان، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خرمشهر از صدور مجوز برای ۲۸۸ هزار تن محموله محصولات کشاورزی در سال گذشته در پایانه مرزی شلمچه خبر داد.

شریفی ادامه داد: کلیه این محصولات توسط کارشناسان زراعت متخصص و مجرب این مدیریت ارزیابی و تشخیص ماهیت شده و پس از تایید آن صادرات بلامانع است.

وی اظهار کرد: هندوانه، پرتقال، کلم، خیار، هویج، سیب درختی، کاهو و ... از جمله محصولات صادر شده از این پایانه به کشور عراق است.

دیگر خبرها

  • رشد ۴۶ درصد لایروبی در اسکله ها و آبراه های منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی
  • ۸۷ کشور جهان مقصد کالا‌های صادراتی استان
  • اختصاص ۵۲ درصد سهم ارزش افزوده بخش های اقتصادی به بازرگانی و صنعت البرز
  • اختصاص بیش از ۵۲ درصد از سهم ارزش افزوده بخش‌های اقتصادی البرز به حوزه بازرگانی و صنعت
  • رشد 23 درصدی ارزش صادرات منطقه ویژه خلیج فارس
  • صادرات ۲۲ هزار تن کاه حبوبات از بنادر آبادان
  • صادرات بیش از هزار تن انواع محصولات دامی از استان زنجان
  • رشد ۲۳ درصدی ارزش صادرات منطقه ویژه خلیج فارس
  • صادرات 288 هزار تن محصولات کشاورزی از شلمچه
  • صادرات دو میلیون و ۲۶۷ هزار تن کالا از گمرکات استان