Web Analytics Made Easy - Statcounter

ارتفاع بارش‌های کشور از ابتدای سال آبی ۹۹-۹۸ تا امروز به ۱۲۸.۵ میلی متر رسید

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ حسین خلیل شایان، کارشناس آب‌های سطحی دفتر مطالعات پایه شرکت مدیریت منابع آب با اشاره به اینکه سال آبی جاری، ششمین سال پربارش نسبت به دوره ۵۱ ساله محسوب می‌شود افزود: ارتفاع بارش‌ها از ابتدای سال آبی ۹۹-۹۸ تا ۲۸ دی ماه به ۱۲۸.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۵ میلی متر رسیده است که این رقم در مدت مشابه سال گذشته ۱۱۷ میلی متر و در بلندمدت ۹۰.۸ میلی متر بوده است.

وی با بیان اینکه همه شش حوضه آبریز اصلی کشور تا ۲۸ دی ماه بیشتر از متوسط بلند مدت بوده است گفت: از مجموعه ۱۰۴ ایستگاه مبنای باران سنجی تحت عملکرد وزارت نیرو، بیشترین میزان بارش ثبت شده از ابتدای سال آبی تا ۲۸ دی ماه مربوط به ایستگاه رامسر صفارود استان مازندران و معادل ۶۹۹.۷ میلی متر و کمترین آن مربوط به ایستگاه طبس و معادل ۲۴.۵ میلی متر بوده است.

خلیل شایان با بیان اینکه در ۲۲ استان کشور متوسط بارش‌ها بیشتر از دوره بلند مدت ۵۱ ساله بوده است ادامه داد: استان هرمزگان بیشترین افزایش میزان بارندگی نسبت به متوسط دراز مدت و معادل ۳۲۵ درصد داشته است.

این مقام مسؤول با اشاره به اینکه جبهه بارشی در یک هفته گذشته ۲۴ میلی متر متوسط بارندگی کشور را افزایش داده است گفت: بیشترین تأثیر جبهه بارشی در افزایش مقدار بارندگی در یک هفته گذشته مربوط به حوضه آبریز بندرعباس و سدیج و معادل ۱۱۲ میلیمتر بوده است.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: استان مازندران وزارت نیرو برنا هرمزگان متر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۶۴۲۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روستای کاروان قشم رکوردار بارش باران

رئیس اداره هواشناسی شهرستان قشم بیشترین میزان بارندگی ثبت شده در این جزیره را در روستای کاروان با ۹۱ میلی‌متر اعلام کرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قشم، محمد کاملی دیرستانی امروز، اظهار داشت: از نخستین ساعت بامداد امروز اقصی نقاط استان هرمزگان از جمله شهرستان قشم شاهد بارش شدید باران هستند که پیش از این در همین راستا هشدار قرمز صادر شده بود.

وی افزود: براساس گزارش ایستگاه‌های باران‌سنجی قشم از ساعت سه بامداد امروز تا 12 و 30 دقیقه بیشترین میزان بارندگی در روستای کاروان با 91 میلی‌متر ثبت شده است.

رئیس اداره هواشناسی قشم، تصریح کرد: بعد از روستای کاروان، بیشترین میزان بارش در بازه زمانی مذکور در فرودگاه قشم با 89، سوزا 69 و رمکان 68 میلی‌متر ثبت شده است.

به گفته کاملی دیرستانی میزان بارندگی سامانه یادشده شده در درگهان 45.5، طبل 35، سلخ 31.5 میلی‌متر، در شهر قشم 30.5 و روستای باسعیدو 18 میلی‌متر ثبت شده است.

وی خاطرنشان کرد: مقادیر بارش‌های این سامانه امروز تا صبح چهارشنبه در بیشتر نقاط استان هرمزگان و جزیره قشم، قابل ملاحظه خواهد بود و سبب آبگرفتگی معابر عمومی، سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه های فصلی خواهد شد.

رئیس اداره هواشناسی قشم تصریح کرد: روز چهارشنبه از میزان شدت فعالیت این سامانه نسبت به امروز کاسته خواهد شد، اما فعالیت این موج بارشی با شدت کمتر تا اواخر وقت پنجشنبه 30 فروردین ماه در سطح استان تداوم خواهد داشت.

انتهای پیام/7558/

دیگر خبرها

  • روستای کاروان قشم رکوردار بارش باران
  • ۲۲ درصد حجم مخزن سد تهم زنجان پر شده است 
  • سیلاب در راه نواحی جنوب شرق کشور | احتمال ۵۰ میلی متر بارش | کدام استان ها بارش بهاره دارند؟ | ببینید
  • صاعقه در پنجاب بلوچستان جان ۲۵ نفر را گرفت
  • افزایش ۱۴ درصدی بارش‌های اردبیل طی سامانه اخیر
  • افزایش ۱۴ درصدی بارش های اردبیل طی سال‌های اخیر
  • خوشحالی مردم روستا‌های بخش رخ از بارش باران بهاری
  • افزایش بارش‌ها در ۶ استان/ ۴۰ درصد مخازن سدهای کشور خالی است
  • افت سریالی تورم آرژانتین
  • ارتفاع بارش در مولتان از توابع مهرستان به ۴۲.۵ میلی‌متر رسید