Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-25@12:34:50 GMT

جلوگیری از عرضه کالای قاچاق در نمایشگاه همدان

تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۶۴۴۶۷

جلوگیری از عرضه کالای قاچاق در نمایشگاه همدان

حبیب مومیوند  روز شنبه در نشست اعضای کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استانداری همدان افزود: معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی و سازمان صنعت، معدن و تجارت گلایه مندی هایی درباره عرضه کالای قاچاق، بی کیفیت و غیر استاندارد در نمایشگاه  بین المللی داشتند.

وی اضافه کرد: در جلسه ای با حضور نمایندگان دستگاه های مختلف موضوع عرضه کالای قاچاق و بی کیفیت در نمایشگاه بین المللی بررسی، ساماندهی و مقرر شد نمایندگان دستگاه ها مختلف حضور داشته باشند تا مشکلی پیش نیاید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

دبیر ستاد قاچاق کالا و ارز استانداری همدان اظهار داشت: به منظور تشریح مباحث مربوط با قاچاق کالا و ارز و راه های مبارزه با این پدیده، در شهرستان ها نشست هایی با حضور اقشار تاثیرگذار، اساتید، دانشجویان دهیاران و اندیشه ورزان برگزار شد. 

مومیوند خاطرنشان کرد: کارگروهی در سنندج با هدف مبارزه با قاچاق سوخت تشکیل شد که شماری از مدیران استان همدان نیز در این جلسه حضور یافتند که هدف آن کاهش مصرف و جلوگیری از سو استفاده های احتمالی بود.

وی بیان کرد: سازمان جهاد کشاورزی برای جلوگیری از قاچاق سوخت اقدام به شناسایی تراکتورهای مستعمل و پلاک گذاری آن کرده است تا از قاچاق سوخت تراکتورهایی که مصرفی ندارند جلوگیری شود.

تولید فیلم سینمایی کالای قاچاق در همدان

مدیرکل کل صدا و سیما مرکز همدان نیز در این جلسه گفت: فیلم نامه سینمایی درباره قاچاق کالا آماده شده است که در این باره نیازمند حمایت مالی و اختصاص اعتبار مورد نیاز برای ساخت این فیلم هستیم.

مهدی دهقان نیری افزود: این فیلم نامه مربوط به دختری است که قلب پدرش با مشکل مواجه می شود و این پدر تنها متخصص دستگاه یک کارخانه است که این دستگاه توسط فردی که درصدد وارد کردن کالای قاچاق است خراب می شود.

وی اضافه کرد: اتفاق ها و رویدادهای خوبی در ادامه این فیلم سینمایی رخ می دهد که در آن به نقش مخرب کالای قاچاق، خدمات پلیس و کار مبارک و حسنه اهدای عضو پرداخته شده است.

مدیرکل کل صدا و سیما مرکز همدان به بیان فعالیت های صورت گرفته در ۱۰ ماهه گذشته پرداخت و گفت: یک هزار و ۸۰۰ دقیقه برنامه با عنوان «یک ایران»، «۶۲۶»، «رفتیم»، «پرسمان»، «موج مهربانی»، «دریچه»، «جهان سلام» و «نیم روز» در بخش صدا پخش شده است.

دهقان نیری اضافه کرد: همچنین در حوزه سیما ۶۱۶ دقیقه برنامه با عناوین «همدان توسعه»، «اینجا بن بست نیست»، «چُرتکه»، «شبانه» و «صبح ما» با محوریت قاچاق کالا تولید و پخش شده است.

وی با بیان اینکه ۱۸۰ دقیقه گزارش خبری پخش  شده اظهار داشت: مبانی طرح شده در این برنامه ها، فرهنگ کار و کارآفرینی، شفاف سازی روند تولید برای مردم، مشکلات عرضه و عرضه کننده، ضرورت ایجاد صنایع بسته بندی، شیوه جلب رضایت مصرف کننده، بازاریابی و بازارسازی، شبکه توزیع، اهمیت ارتباط صنعت و دانشگاه، تلاش برای ترویج مصرف کالای ایرانی، تلاش برای افزایش کیفیت و اخلاق در تولید بوده است.

دهقان نیری افزود: بخش جدیدی تیز در حال تهیه است که در آن منویات رهبر معظم انقلاب در زمینه قاچاق کالا و ارز در قالب کلیپ های یک و نیم دقیقه ای تهیه شده و علاوه بر صدا و سیمای مرکز همدان در فضای مجازی نیز بازنشر می شود.

وانت بارها از اول بهمن ملزم به دریافت بارنامه هستند

مدیرکل راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای همدان نیز در این جلسه گفت: اجرای طرح ساماندهی وانت بارها قرار بود از پنجم دی ماه اجرایی و رانندگان این وسایط نقلیه مکلف به دریافت بارنامه برای جابجایی کالا شوند.

مصطفی پناهنده افزود: این طرح در زمان یاد شده اجرایی نشد اما از اول بهمن ماه طرح ساماندهی وانت بارها عملیاتی شده و از این زمان به بعد سوخت بر اساس بارنامه و میزان پیمایش به راننده اختصاص می یابد.

وی با بیان اینکه پلیس از ابتدای بهمن امسال با رانندگان بدون بارنامه برخورد می کند اضافه کرد: با توجه به اینکه در صورت دریافت بارنامه، مبدا، مقصد و نوع کالا مشخص می شود امکان جابجایی کالای قاچاق تا حد قابل توجهی کاهش می یابد.

پناهنده گفت: تاکنون ۲ هزار و ۱۴ دستگاه وانت بار برای دریافت کارت هوشمند مراجعه و ثبت نام کردند.

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو سیل سیستان و بلوچستان قیمت بنزین بودجه 99 اخلاق دارو راهداری و حمل و نقل جاده قاچاق مبارزه با قاچاق کالا و ارز قیمت خودرو سیل سیستان و بلوچستان قیمت بنزین بودجه 99 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۶۴۴۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقیف ۳ شناور با ۱۱ میلیارد تومان قاچاق در بوشهر

فرمانده مرزبانی استان بوشهر از توقیف سه شناور باری حامل بیش از ۱۱ میلیارد تومان کالای قاچاق خبر داد و گفت: در این عملیات ضمن کشف انواع لوازم خانگی قاچاق‌ ۵ متهم دستگیر شد. - اخبار استانها -

سرهنگ عبدالله خسروی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بوشهر ، رصد و پایش شناورها در خلیج‌ فارس و نوار ساحلی استان بوشهر را مستمر و دائم دانست و اظهار داشت: برخورد با قاچاق کالا، سوخت و مواد مخدر در اولویت برنامه‌های مرزبانی استان بوشهر قرار دارد.

وی با بیان اینکه استان بوشهر دارای طولانی‌ترین مرز دریایی با خلیج‌فارس است تصریح کرد: مرزبانان در همه سواحل و مرز دریایی خلیج‌فارس شبانه‌روز حضور دارند و با هرگونه تخلف برخورد قاطع می‌کنند.

فرمانده مرزبانی استان بوشهر از افزایش تجهیزات و ناوگان این مجموعه برای حضور در اعماق مختلف دریایی خبر داد و بیان کرد: مرزبانان با تلاش شبانه‌روزی و با مشارکت مردم با هرگونه ناهنجاری برخورد می‌کنند.

خسروی از برقراری امنیت پایدار در نوار ساحلی استان بوشهر و مرز دریایی خلیج‌فارس خبر داد و تصریح کرد با رصد و اشراف اطلاعاتی و اقدامات هدفمند عملیاتی، مرزبانان استان بوشهر موفق شدند 3 فروند شناور حامل کالای قاچاق را توقیف کنند.

وی با اشاره به کشف انواع محموله‌های قاچاق از این 3 شناور گفت: از شناورهای توقیف شده انواع کولر گازی، لوازم خانگی، وسایل و غذای حیوانات، جاروبرقی، گردو. و صدها قلم دیگر کالای قاچاق کشف شد.

فرمانده مرزبانی استان بوشهر با بیان اینکه مرزبانان ضمن توقیف سه فروند شناور 5 متهم را به مراجع قضایی معرفی کردند، خاطرنشان کرد: بر اساس ارزیابی‌ها ارزش کالای قاچاق کشف شده از 3 شناور توقیفی 11.3 میلیارد تومان است.

خسروی ضمن تقدیر از همکاری مردم همیشه در صحنه استان بوشهر افزود: افتخار مرزبانان خدمت به مرزنشینان و استیفای حقوق آنها است و در این راستا ضمن مبارزه با قاچاق و حمایت از تولیدات داخلی ، با قاطعیت و هماهنگی مقام قضایی با متخلفان برخورد می‌شود.

انتهای پیام/190/

دیگر خبرها

  • توقیف ۲ خودروی شوتی در البرز / ۳ میلیارد ریال کالای قاچاق کشف شد
  • توقیف ۳ شناور با ۱۱ میلیارد تومان قاچاق در بوشهر
  • جابه‌جایی ۲۵۲ هزار تن کالا از استان اردبیل
  • افتتاح نمایشگاه عرضه مستقیم کالا در کوهبنان
  • جابجایی ۲۵۲ هزار تن کالا از استان اردبیل
  • جابه‌جایی ۵۵۹ هزار تن کالای اساسی توسط ناوگان باری آذربایجان غربی از مبدا بندر امام خمینی (ره)
  • کشف کالای خارجی قاچاق در مرند
  • قاچاقچی دستمال جادویی در دام پلیس همدان
  • قاچاقچی دستمال جادویی در همدان نقره داغ شد
  • جابجایی بیش از ۱۱ میلیون و ۷۶۱ هزار تن کالا توسط ناوگان حمل و نقل