Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرهنگ بهروز مهری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در سال جاری ۳۸ فقره پرونده مربوط به زمین خواری با پیگیری این یگان به نتیجه رسیده که طی آن ۲۶۳ هزار و ۸۶۳ متر مربع از اراضی تحت تملک دولت در محدوده شهرهای استان رفع تصرف شده است.

وی با اشاره به اینکه ارزش اراضی رفع تصرف شده ۲۹۸ میلیارد و ۲۸۱ میلیون ریال برآورد شده است، اضافه کرد: ۱۴ مورد از این پرونده به صورت رفع تصرف فوری اراضی ملی به میزان ۴۳ هزار و ۲۸۳ متر مربع و به ارزش ۳۹ میلیارد و ۹۱ میلیون ریال به نتیجه رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرهنگ مهری افزود: ۲۴ فقره پرونده نیز در قالب اجرای احکام قضایی قطعی شده شامل خلع ید، قلع و قمع و تخلیه از اراضی به میزان ۲۲۰ هزار و ۵۵۳ متر مربع به ارزش ۲۵۹ میلیارد و ۱۹۰ میلیون ریال رفع تصرف و به اموال بیت المال بازگشته است.

فرمانده یگان حفاظت زمین و مسکن کردستان تاکید کرد: بیشتر تصرفات اراضی در این استان به صورت نهال کاری، دیوار کشی، شخم زنی، کشت گندم و ساختمان سازی بوده که بیشترین آن در محدوده شهرهای سنندج، بیجار، کامیاران و سقز بوده است.

وی با بیان اینکه این میزان رفع تصرفات در ۶ شهرستان قروه، سنندج، بیجار، دهگلان، دیواندره و کامیاران به نتیجه رسیده است، یادآور شد: تحقق حقوق شهروندی از جمله اهداف تشکیل این یگان بوده و در این راستا برخورد صریح و قاطع با زمین خواران و متصرفان به حریم بیت المال و اراضی ملی با همه توان انجام می‌شود.

یگان حفاظت زمین و مسکن زیر نظر اداره کل راه و شهرسازی فعالیت می کند و از تابستان سال ۹۵ برای تسهیل در کار حفاظت از اراضی ملی و اجرای احکام رفع تصرف، تشکیل شده است.

مساحت زمین های ملی محدوده و حریم شهرهای کردستان که توسط راه و شهرسازی حفاظت می شود ۴۰ هزار هکتار با ارزش تقریبی ۱۰۰ هزار میلیارد ریال است که تاکنون برای حدود هشت هزار و ۵۰۰ هکتار آن سند ثبتی صادر شده است

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو سیل سیستان و بلوچستان قیمت بنزین بودجه 99 اداره کل راه حقوق راه و شهرسازی زمین مسکن قیمت خودرو سیل سیستان و بلوچستان قیمت بنزین بودجه 99 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۶۴۵۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تصرف ۱۰۰ هکتار از اراضی دولتی درشهرستان مرزی میرجاوه

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان وبلوچستان، عبدالجبار اودک گفت: در فروردین ماه سالجاری این زمین‌ها در همان مرحله نخست پیش از انجام هرگونه اقدام فیزیکی توسط متصرفان شناسایی و به بیت المال بازگردانده شد.

سرپرست اداره راه و شهرسازی میرجاوه از مردم خواست: در صورت مشاهده موارد تصرف و تعرض به اراضی دولتی مراتب را فوراً از طریق تماس با شماره تلفن ۱۶۵۶ و یا شماره پیامک ۳۰۰۰۴۱۷۳۵ به یگان حفاظت از اراضی دولتی استان اطلاع دهند.

دیگر خبرها

  • رفع تصرف ۱۰۰ هکتار از اراضی دولتی درشهرستان مرزی میرجاوه
  • آزادسازی اراضی دولتی به ارزش ۱۲۰۰ میلیارد در کرمان
  • مقابله با ۳ فقره تعرض به اراضی ملی و دولتی در خوزستان
  • رفع تصرف اراضی دولتی کرمان
  • آزادسازی اراضی دولتی به ارزش هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال در کرمان
  • آزادسازي اراضي دولتی به ارزش هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال در کرمان
  • رفع تصرف ۱۲ هزار مترمربع از اراضی کشاورزی در لرستان
  • رفع تصرف ۷۰۰ میلیارد ریال اراضی ملی در استهبان
  • رفع تصرف ۴ هزار مترمربع از اراضی ملی سوادکوه
  • رفع تصرف ۱۱ هزار و ۶۹۷ متر مربع زمین ملی استان