Web Analytics Made Easy - Statcounter

مرتضی سلیمی در گفت وگو با تسنیم, با اشاره به حضور فعال امدادگران جمعیت هلال احمر در مناطق سیل‌زده استان سیستان و بلوچستان اظهار کرد: از زمان وقوع سیل در روستاهای سیستان و بلوچستان امدادرسانی آغاز شده است و این روند ادامه خواهد داشت.

وی تصریح کرد: از هفته گذشته تا به امروز محموله‌هایی شامل مواد غذایی و سایر اقلام بهداشتی و پتو به مناطق سیل‌زده ارسال شده است که بر اساس آمار 200 تُن مواد غذایی از طریق هوایی و 430 تُن نیز از طریق زمینی به مناطق سیل‌زده ارسال شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سلیمی درباره اقلام مورد نیاز سیل‌زدگان نیز گفت: مهمترین اولویت‌های مورد نیاز در مرحله امدادرسانی و بازتوانی در مناطق آسیب‌دیده برای مشارکت هدفمند و اهداء مستقیم به جوامع آسیب در خوراکی‌ها شامل آرد، حبوبات، انواع کنسرو، مواد پروتینی، روغن، برنج، ماکارونی، سویا، چای و اقلام غیرخوراکی شامل پتو، زیرانداز، پشه‌بند، ملافه و پارچه، پلاستیک ضخیم، طناب و اقلام بهداشتی از جمله صابون، پودرهای شوینده، لباس زیر، اقلام بهداشت فردی است.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر خاطرنشان کرد: در حال حاضر استان‌های خراسان شمالی، خراسان جنوبی، کرمان، فارس و یزد به عنوان‌ استان‌های معین و امدادی مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان انتخاب شده‌اند و براساس برنامه‌ریزی امداد‌رسانی به سیل‌زدگان تا بازگشت به شرایط عادی ادامه خواهد داشت.

سلیمی همچنین درباره زمان امداد‌رسانی به سیل‌زگان گفت: پیش‌بینی می‌شود تا یک ماه آینده این روند ادامه داشته باشد.

وی با اشاره به روش‌های کمک به سیل‌زدگان خاطرنشان کرد: واریز وجوه نقدی به حساب ٩٩٩٩٩ جمعیت هلال احمر نزد تمامی بانک‌های کشور،  واریز به شماره کارت‌های 6104337999999996 نزد بانک ملت و 5894631850259730 نزد بانک رفاه کارگران، کد دستوری #١١٢* از راه‌های جمع آوری کمک‌های نقدی است علاوه بر اینکه  جمعیت هلال احمر آمادگی جمع آوری اقلام غیرنقدی شامل  انواع پتو، موکت، زیرانداز نو، مواد غذایی و بهداشتی را دارد و هموطنان می‌توانند از طریق دفاتر این جمعیت کمک‌های غیر نقد خود را اهدا کنند.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۶۴۵۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مبادلات مرزی بیش ازیک میلیون تن محصولات کشاورزی ازسیستان وبلوچستان

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان و بلوچستان، رئیس سازمان جهادکشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: در سال گذشته یک میلیون و ۹۵۲ هزار و۳۸۷ تن محصولات کشاورزی با نظارت هفت مرکز قرنطینه گیاهی مستقر در مرز‌های رسمی استان شامل مرز میلک، پیشین، میرجاوه، گمشاد، چابهار، ریمدان، زاهدان مبادله شده است.
سیدحسینی افزود: از مجموع مبادلات مرزی محصولات بخش کشاورزی، واردات یک میلیون و۴۷۷ هزار و ۷۰۲ تن کالا‌های شامل موز، انبه، برنج، ذرت، نهاد‌های دام وطیور و کنجد و بیش‌از ۳۹۳ هزار و۸۷۹ تن صادرات محصولات کشاورزی عمدتا شامل انواع خرما، گوجه فرنگی، دانه گشنیز و سیب درختی است.
وی کل ترانزیت محصولات کشاورزی در یک سال گذشته که از مرز‌های رسمی انجام شده را بیش از ۵۳ هزار تن اعلام کرد.

دیگر خبرها

  • هلال احمر به ۱۱ هزار سیل‌زده در سیستان و بلوچستان امدادرسانی کرد
  • ارسال ۲۲۰۰ تخته پتو به مناطق سیل‌ زده سیستا‌ن‌ و بلوچستان
  • ارسال ۲۲۰۰ تخته پتو از هلال‌احمر خراسان‌جنوبی به مناطق سیل‌زده سیستا‌ن‌وبلوچستان
  • امدادرسانی به بیش از ۵ هزار نفر در سیلاب سیستان و بلوچستان
  • محموله ۲۸ تنی مواد غذایی به مناطق سیلزده سیستان و بلوچستان ارسال شد
  • اعزام تیم های امدادی و عملیاتی هلال احمر فارس به سیستان‌ و بلوچستان
  • اعزام ۱۰ تیم امدادی هلال احمر یزد به مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان
  • مبادلات مرزی بیش ازیک میلیون تن محصولات کشاورزی ازسیستان وبلوچستان
  • ارسال ۷۰۰ بسته موادغذایی به مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان
  • ارسال ۷۰۰ بسته مواد غذایی به مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان