Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-03-28@21:10:34 GMT

هک و نفوذ به وب‌سایت وزارت ارتباطات رد شد

تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۶۴۵۴۷

هک و نفوذ به وب‌سایت وزارت ارتباطات رد شد

به گزارش گروه علم وفناوری ایسکانیوز، اواسط هفته گذشته برخی سایت‌های خبری از هک و نفوذ به وب سایت وزارت ارتباطات و شرکت‌های تابعه استانی این وزارت خانه خبر دادند.

در این زمینه مرکز ماهر در اطلاعیه‌ای، در این خصوص توضیح داد و ادعای مربوط به نفوذ و دسترسی غیرمجاز به سایت وزارت ارتباطات را رد کرد.

در این اطلاعیه آمده است: در ساعات اولیه بامداد روز ۲۲ دی ۹۸ ادعایی در شبکه‌های اجتماعی مبنی بر دیفیس شدن برخی از زیردامنه‌های ict.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

gov.ir از سوی یک گروه هکری مطرح شد.

با تکیه بر همکاران، ابزارها و فناوری‌های مورد استفاده، در چند دقیقه موضوع توسط مرکز ماهر رصد و مشخص شد که مهاجم با سوءاستفاده از یک فرم گزارش‌دهی، به بارگزاری یک فایل متنی در وبسایت اقدام کرده است. این موضوع در همان زمان پیگیری شده و محدودیت‌های لازم بر این قابلیت گزارش دهی اعمال شد.

این مرکز تاکید کرده است که در این رویداد هیچ گونه نفوذ و دسترسی غیرمجاز و یا اعمال تغییری در محتوای وب‌سایت صورت نگرفت. لازم به توضیح است این قابلیت بارگذاری فایل صرفا اجازه بارگذاری فایل‌های بی خطر جهت ارائه خدمت به کاربران را ارائه می‌کرد.

از سوی دیگر ادعای مطرح شده در خصوص از دسترس خارج شدن وب‌سایت پس از این رخداد نیز، مطلقا صحت نداشته و دسترسی با وب‌سایت به طور پیوسته برقرار بوده است.

انتهای پیام/

169 / 336 مرکز ماهر وب سایت وزارت ارتباطات بارگذاری فایل هکر شبکه‌های اجتماعی

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: مرکز ماهر بارگذاری فایل هکر شبکه های اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۶۴۵۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برقراری بیش از ۲۲ هزار تماس با ۱۳۷/ رشد ۳۲ درصدی تماس‌های گردشگری

رئیس اداره ارتباطات مردمی شهرداری اصفهان با اشاره به افزایش تماس‌های دریافتی در سال جاری گفت: از ابتدای سال جاری تا هشتم فروردین ۲۲ هزار و ۳۱۵ تماس با مرکز ارتباطات مردمی برقرار شده است.

محمد قاسمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: اداره ارتباطات مردمی شهرداری اصفهان با هدف پاسخگویی حداکثری به گردشگران و همشهریان تعداد کارشناسان پاسخگو به صورت موقت افزایش یافت تا بتوانیم در ارائه خدمت‌رسانی صف انتظار را به حداقل زمان ممکن برسانیم.

وی افزود: بر اساس پیش‌بینی‌های انجام شده جمیع پیام‌های دریافتی در این مرکز در قیاس با مدت مشابه در سال گذشته بیش از ۲۵ درصد افزایش یافته است که این موضوع مبین اعتماد شهروندان و گردشگران در این ایام به مرکز ارتباطات مردمی است.

رئیس اداره ارتباطات مردمی شهرداری اصفهان تصریح کرد: اینکه شهروندان و گردشگران کارشناسان مرکز ۱۳۷ را به عنوان یک مشاور امین برای خود تلقی می‌کنند را نکته‌ای مثبت تلقی و برای آینده نیز باید به‌گونه‌ای برنامه ریزی کرد تا بهترین پاسخگویی و پیگیری را به عنوان نماینده مردم داشته باشیم و با سرعتی بیش از پیش برای رضایت مردم حرکت کنیم.

قاسمی بیان کرد: در مدت مشابه سال گذشته تعداد تماس گردشگران ۴۹۹۴ تماس بوده که در سال جاری این آمار با رشد قابل توجه به ۶۵۹۲ تماس رسیده است.

وی از گردشگران خواست در صورت دسترسی به تلفن همراه هوشمند و اینترنت به نرم‌افزار «اصفهان من» مراجعه و یا با برقراری تماس تلفنی با شماره ۱۳۷ آخرین اطلاعات مورد نیاز خود در حوزه‌های مختلف همچون اقامت، گردشگری، مراکز بهداشتی و حمل‌ونقل را دریافت کنند.

رئیس اداره ارتباطات مردمی شهرداری اصفهان با اشاره به افزایش تماس‌های دریافتی در سال جاری گفت: از ابتدای سال جاری تا هشتم فروردین ۲۲ هزار و ۳۱۵ تماس با مرکز ارتباطات مردمی برقرار شده است.

وی تصریح کرد: هدف ما در شهرداری اصفهان و اداره ارتباطات مردمی بر این است تا گردشگران نوروزی بهترین خاطرات را در اصفهان در ذهن خود ثبت و ضمن پاسخگویی به سوالات آنان پیگیر مطالبات مرتبط با شهرداری آنها نیز خواهیم بود.

کد خبر 739772

دیگر خبرها

  • ارسال کمک‌ها به غزه از راه زمینی، جایگزین ندارد
  • بحریار مدیر خبر و رسانه‌های نوین آستان قدس رضوی شد
  • برقراری بیش از ۲۲ هزار تماس با ۱۳۷/ رشد ۳۲ درصدی تماس‌های گردشگری
  • مرکز ارتباطات و هدایت عملیات اورژانس اصفهان افتتاح شد
  • اولویت های امسال وزارت ارتباطات چیست؟
  • دو ماهواره بخش خصوصی آماده پرتاب هستند
  • وزیر ارتباطات: بخشی از لایحه امنیت کاربران برای تایید به قوه قضاییه ارسال شده است
  • تلاش برای ساماندهی مراکز غیرمجاز نگهداری پسماند در قم/ وجود ۳۶۰ مرکز غیرمجاز
  • نصب و راه‌اندازی پنج دستگاه کلرزن علاوه بر سایت‌های موجود
  • نصب و راه‌اندازی پنج دستگاه کلرزن علاوه بر سایت‌هایی موجود