Web Analytics Made Easy - Statcounter

​سازمان بورس و اوراق بهادار و مرکز نخبگان و استعدادهای برتر نیروهای مسلح دانشگاه و پژوهشگاه عالی دفاع ملی و تحقیقات راهبردی، امروز تفاهم نامه همکاری امضا کردند .

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا به نقل از پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، تامین نیروی تخصصی سرباز نخبه، انجام طرح ها و پروژه های پژوهشی مشترک و مبادله اطلاعات آماری و گزارش های تحلیلی دوره ای، از جمله زمینه های همکاری در این تفاهم نامه خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 علاوه بر این، اطمینان از تکمیل تربیت علمی فنی صحیح نخبگان وظیفه و بهره گیری از آنان در انجام پژوهش‌های علمی_ فنی پیشرفته به صورت روشمند و هوشمندانه از اهداف اصلی این تفاهم نامه خواهد بود.

بر اساس این تفاهم نامه، سازمان بورس و اوراق بهادار با در نظر داشتن حوزه ماموریتی خود، در سرفصل های پژوهشی مبتنی بر نیازهای اساسی کشور و با تاکید بر نیازهای دفاعی_ امنیتی، نیازهای نیروی انسانی نخبه وظیفه خود را با مشخص کردن نقش و عنوان پروژه پژوهشی به همراه رشته، گرایش و حوزه تخصصی به کارگیری و تعداد مورد نیاز به صورت سالیانه و موردی به طرف دوم منعکس می کند .

 مرکز نخبگان و استعدادهای برتر نیروهای مسلح دانشگاه و پژوهشگاه عالی دفاع ملی و تحقیقات راهبردی نیز موظف است با هدف استفاده بهینه از ایده‌های نخبگان، موضوعات پیشنهادی نخبگان ‌وظیفه را جهت انجام پروژه، مرتبط با حوزه اکتساب فناوری‌های نوظهور و پیشرفته که می‌تواند منجر به تحول در توانمندی های علمی_ فنی کشور شود شناسایی، ارزیابی و در قالب پیشنهادیه پروژه به سازمان بورس و اوراق بهادار معرفی کند .

این مرکز همچنین باید کلیه اقدامات و هماهنگی های مورد نیاز بین دستگاهی از جمله هماهنگی با معاونت علمی_ فناوری ریاست جمهوری و بنیاد ملی نخبگان، وزارت علوم، معاونت نیروی انتظامی ستاد کل نیروهای مسلح، موسسه آموزشی و تحقیقاتی صنایع دفاعی و سایر نهادهای مرتبط را به عمل آورد.

 

در مراسم امضای این تفاهم نامه، شاپور محمدی رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار، نخبگان را بزرگترین سرمایه کشور خواند و اظهار داشت: بازار سرمایه کشور بنا دارد همچنان زمینه های به کارگیری  فکر ناب را در تولید ملی دوام و قوام بخشد .

سخنگوی سازمان بورس افزود:  به طور قطع حضور نخبگان کشور به افزایش شفافیت و کارایی و ارتقاء عملکرد بازار سرمایه منجر می‌شود.

محمدی خاطرنشان کرد: سازمان بورس و اوراق بهادار حدود یک دهه است که از نیروهای سازمان نخبگان نیروهای مسلح برای حل مشکلات و توسعه بیشتر در بازار سرمایه کمک می گیرد؛ براین اساس، امروز و با امضای این تفاهم نامه ارتباط بین سازمان بورس و نیروهای مسلح  بیش از پیش تقویت خواهد شد.

وی نحوه به کارگیری نخبگان کشور در بازار سرمایه را یک فرایند همه جانبه دانست که محدود به حوزه خاصی نیست و افزود: تاکنون ۱۲۰ نفر از طریق ستاد نخبگان نیروهای مسلح با بازار سرمایه همکاری کرده اند. این افراد در این دوران در حوزه های مختلفی چون تحقیقات و سیاستگذاری همکاری داشته اند، اما اکنون و با جذب شدن این افراد در سازمان بورس به عنوان همکار دایمی، آنها می توانند در حوزه هایی مانند اجرا نیز همکاری داشته باشند.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار ادامه داد: سازمان بورس علاوه بر استفاده از این نخبگان در دوره ماموریت سربازیشان، در سال های بعد هم حدود ۲۰ درصد از این نیروها را جذب و به عنوان نیروی دایمی به کار گرفته است. 

محمدی اظهار داشت: البته امیدواریم در حوزه نرم افزار بومی معاملات (سامانه ملی معاملات بورس) هم بتوانیم از این نخبگان بهره‌مند شویم، زیرا این امکان وجود دارد که نخبگان در قالب شرکت‌های دانش بنیان هم در بازار سرمایه حضور داشته باشند.

کارنامه درخشان سازمان بورس در جذب نخبگان
سردار سرتیپ دوم پاسدار جبل عاملیان، رئیس مرکز نخبگان و استعدادهای برتر نیروهای مسلح دانشگاه و پژوهشگاه عالی دفاع ملی و تحقیقات راهبردی نیز گفت: رویکردی که ستاد کل دنبال می کند، توجه به این نکته است که با برنامه ریزی دقیق تر، مطمئن شویم سازمان آمادگی پذیرش  این افراد را دارد .

وی افزود: در نظر داشته باشید برای هدایت و راهبری نخبگان توسط اساتید راهنمای مجرب، ملاحظاتی پیش بینی شده  که در تفاهم نامه آمده است و منابع لازم مالی و اطلاعاتی نیز برای آنها در نظر گرفته شده است. در این راستا برنامه های مناسبی در نظر گرفته شده و پروژه ها به مرحله ای رسیده است که نخبگان برای اخذ پروژه  های تحقیقاتی خود  در کوتاه ترین و سریع ترین  زمان  عمل خواهند کرد.

جبل عاملیان، در بیان اهداف ایجاد این تفاهم نامه بیان کرد: بیش از ۱۰ سال سابقه همکاری بین ستاد کل نیروهای مسلح و سازمان بورس در موضوع به کارگیری اثربخش نخبگان وظیفه وجود دارد. سازمان بورس توانسته است از برنامه نخبگان وظیفه در پیشبرد ماموریت‌های خود به خوبی استفاده کند و با توجه به تجربه این سال ها در نظر داشتیم برای ارتقای کیفیت این برنامه تدابیر بهتری را مدنظر قرار دهیم و در این راستا جزییات بیشتری را در تفاهمنامه مشخص کنیم.

 وی همچنین کارنامه ۱۰ ساله سازمان بورس و اوراق بهادار را در جذب نخبگان بسیار درخشان توصیف کرد و اظهار داشت: سازمان بورس از معدود سازمان هایی بوده  که جذب نخبگان را به طور مستمر دنبال کرده است و امضای تفاهم نامه امروز نیز تجدید میثاقی برای کیفیت بخشی، بهبود شیوه ها و گسترش فعالیت ها در جذب و به کارگیری استعدادهای برتر خواهد بود .

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: بورس بازار سرمایه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۶۴۵۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت ۷۹ کتابخانه عمومی در استان بوشهر

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر از توسعه زیرساخت‌ها و تکمیل طرح‌ها در استان خبر داد و گفت: اکنون ۷۹ کتابخانه عمومی در استان بوشهر به تمامی اقشار جامعه در همه سنین خدمات ارائه می‌دهد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، حیدر راهب ظهر امروز در آیین امضاء تفاهم‌نامه همکاری بین اداره کل کتابخانه‌های عمومی و بهزیستی استان بوشهر با هدف خدمات‌رسانی به اقشار مختلف جامعه به ویژه جامعه معلولان اظهار داشت: مجموعه کتابخانه‌های عمومی بزرگترین شبکه فرهنگی از لحاظ کتاب و کتابخوانی در سطح کشور است.

وی با بیان اینکه 79 باب کتابخانه عمومی در استان به تمامی اقشار جامعه در همه سنین خدمات ارائه می‌دهد تصریح کرد: در کتابخانه‌های عمومی علاوه بر خدمات کتاب محور، خدمات فرهنگی و ترویجی نیز انجام می‌شود و این رویکردی است که نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور طی سال‌های اخیر به آن توجه بیشتر کرده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر با بیان اینکه در برخی کتابخانه‌ها خدمات ویژه نیز به نابینایان و ناشنوایان پیش بینی شده است، خاطر نشان کرد: در استان بوشهر، کتابخانه شهید بهشتی برازجان در بخش‌های ناشنوایان و نابینایان و کتابخانه خلیج فارس بوشهر نیز در بخش نابینایان فعال است.

راهب ضمن ابراز امیدواری در انعقاد این تفاهمنامه، گفت: امید می‌رود در طول مدت تفاهم‌نامه با پیگیری مجدانه طرفین، گام‌های مثبت برای کتاب‌خوان کردن و آگاهی بیشتر جامعه هدف بهزیستی برداشته شود.

حیدر عزیزنژاد نیز با بیان آمار تعداد افراد جامعه هدف مستقیم و غیرمستقیم بهزیستی در استان بوشهر، انعقاد این تفاهم‌نامه در راستای اعتلای فرهنگ کتاب و کتابخوانی در بین جامعه هدف را امری مبارک دانست و خواستار تحقق مفاد این تفاهم‌نامه شد.

سرپرست بهزیستی استان بوشهر ادامه داد: انعقاد این تفاهمنامه در موضوعات ترویج فرهنگ کتابخوانی و ارتقای سطح علمی برای کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی و ارتقای سطح توانایی‌های افراد دارای معلولیت و خانواده‌های آنان می‌تواند نقش به‌سزایی داشته باشد.

از مهمترین مفاد این تفاهم‌نامه را می‌توان به عضویت جامعه تحت پوشش بهزیستی در کتابخانه‌های عمومی استان، مشارکت در برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی، برگزاری دوره آموزشی، همکاری در تأمین منابع ، همکاری در ایجاد پیشخوان کتاب در سرای سالمندان، همکاری به منظور بهسازی امکان ورود معلولین به کتابخانه‌های عمومی و همکاری برای ایجاد کتابخانه‌های عمومی مشارکتی نام برد.

انتهای پیام/190

 

دیگر خبرها

  • فعالیت ۷۹ کتابخانه عمومی در استان بوشهر
  • تفاهم‌نامه محیط زیستی نیروگاه نکاو دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل
  • امضای تفاهم‌نامه مشترک صداوسیما و دانشگاه آزاد همدان
  • تفاهم نامه راه‌اندازی سامانه ویژه ناشنوایان گلستان امضا شد
  • انعقاد تفاهم نامه بازآفرینی پایدار محدوده‌ها و بهسازی و نوسازی بافت تاریخی بیرجند
  • انعقاد تفاهم نامه فی مابین سازمان انرژی اتمی، دانشگاه بیرجند و سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی
  • کمک علمی دانشگاه شیراز برای احیا تالاب‌ها
  • دانشگاه بیرجند، میزبان طرح بورسیه صنعتی بنیاد ملی نخبگان شد
  • خیران تأمین سلامت فارس در یک سال اخیر ۱۳۶ تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری معاونت پرستاری و مرکز ملی تحقیقات بیمه سلامت