Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرداد: وزیر خارجه اردن امروز (شنبه) در بغداد اعلام کرد که منطقه نیازی به جنگ و درگیری جدید ندارد و همه باید برای حفظ آرامش و کاهش تنش در خاورمیانه تلاش کنند.

به گزارش خرداد از ایرنا، «ایمن الصفدی» وزیر خارجه اردن در کنفرانس مطبوعاتی پس از دیدار با «محمد علی الحکیم» همتای عراقی خود در بغداد گفت که وی حامل پیام "ملک عبدالله دوم" به نخست وزیر عراق در مورد حفظ آرامش در جامعه و جلوگیری از تنش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود که در دیدار با وزیر خارجه عراق بر هماهنگی و تلاش های منطقه ای برای کاهش بحران و جلوگیری از درگیری تاکید شد.

الصفدی تاکید کرد که ما خواستار کاهش تنش و گفت و گو برای رفع بحران در منطقه هستیم و از همه طرف ها دعوت می کنیم خویشتنداری خود را حفظ کنند.

وزیر اردن همچنین اضافه کرد که همکاری ما با عراق در مبارزه با تروریسم باید ادامه داشته باشد، زیرا تهدید گروه تروریستی "داعش" هنوز وجود دارد.

وی گفت که اوضاع در منطقه به سمت آرامش پیش می رود و اگر عراق به میدان جنگ و تنش تبدیل شود، منطقه از دست خواهد رفت.

الصفدی همچنین اعلام کرد که ملک عبدالله شاه اردن در پیامی از سلامتی آیت الله "علی سیستانی" مرجع عالی دینی عراق به دنبال انجام عمل جراحی ابراز خوشحالی کرده است.

وزیر خارجه اردن صبح امروز به منظور دیدار با مقامات عراقی وارد بغداد شده و در اولین دور مذاکرات خود با الحکیم وزیر خارجه عراق دیدار و گفت و گو کرده است.

برچسب ها: خاورمیانه ، اردن ، جنگ

منبع: خرداد

کلیدواژه: خاورمیانه اردن جنگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۶۴۷۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر اردوغان به بغداد/ دیدار با مقامات کردستان عراق در دستور کار

به گزارش خبرآنلاین رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه امروز در سفری رسمی بعد از حدود ۱۳ سال وارد بغداد شد و مورد استقبال مقامات عراقی قرار گرفت.

طبق گزارش المیادین، اردوغان قرار است با محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق و عبداللطیف رشید، رئیس جمهور این کشور دیدار و درباره روابط دوجانبه و تحولات منطقه با آن‌ها گفت‌وگو کند.

به نقل از ایسنا قرار است ۲۰ توافق‌نامه نیز میان ۲ کشور امضا شود. یک توافق‌نامه استراتژیک درباره آینده روابط ۲ کشور نیز امضا خواهد شد.

اردوغان همچنین قرار است به اربیل سفر و با مقامات اقلیم کردستان عراق نیز دیدار کند.

سفر وی یک روزه است و درباره همکاری ترکیه و عراق در زمینه مبارزه با تروریسم گفت‌وگو خواهد شد.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898256

دیگر خبرها

  • جزئیات دیدار اردوغان با مقامات اقلیم کردستان عراق
  • اردوغان پس از دیدار با مقامات بغداد، وارد کردستان عراق شد
  • امضای یادداشت تفاهم راه توسعه میان ترکیه، عراق، قطر و امارات
  • کدهای سفر اردوغان به عراق
  • اردوغان بعد از ۱۲ سال وارد بغداد شد
  • اردوغان با استقبال نخست وزیر عراق وارد بغداد شد
  • سفر اردوغان به بغداد/ دیدار با مقامات کردستان عراق در دستور کار
  • رئیس جمهور ترکیه در سفر رسمی وارد بغداد شد
  • اردوغان پس از ۱۳ سال وارد بغداد شد
  • اردن: حمله به رفح چیزی جز قتل عام نخواهد بود