Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- فعالان بازار نسبت به توزیع فراوان و انبوه سیگار‌های قاچاق در بازار مصرف کشور و گسترش تولید و فروش برند‌های جعلی با نام شرکت دخانیات ایران هشدار دادند. تاریخ انتشار: 16:46 - 28 دی 1398 - کد خبر: ۵۸۷۹۸۴

به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان، سیاوش افضلی، مدیرعامل شرکت دخانیات ایران، با حضور در بازار فروش محصولات دخانی واقع در خیابان مولوی تهران، از نزدیک با فعالان عمده و خرده فروشان محصولات دخانی دیدار و گفتگو کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بازدید فعالان بازار محصولات دخانی ضمن بیان مشکلات و دغدغه‌های خود در این صنف، فضای کسب و کار این حوزه از اقتصاد کشور را به علت ورود محصولات قاچاق ارزان قیمت با حاشیه سود بالا و عرضه نامناسب محصولات داخلی و نبود حاشیه سود مناسب در این محصولات، "نابسامان و با معضلات جدی" توصیف کردند.

در ادامه بازدید، فعالان بازار نسبت به توزیع فراوان و انبوه سیگار‌های قاچاق در بازار مصرف کشور و گسترش تولید و فروش برند‌های جعلی با نام شرکت دخانیات ایران هشدار دادند و خواهان جلوگیری و ممانعت از تولید و توزیع غیر قانونی این نوع از محصولات و برخورد جدی و قانونی با این پدیده در بازار شدند که موجبات افت فروش محصولات تولید داخل را فراهم می‌کند.

بنا بر اعلام شرکت دخانیات، فروشندگان همچنین خواهان "توجه جدی" مسئولان فروش به نظرات این صنف شدند و اعلام کردند که "شرکت دخانیات ایران با قدمت تاریخی حدود صد سال و جایگاه مهمی که به عنوان یک شرکت ایرانی در تامین نیاز مصرف بازار کشور دارد، شایسته سهمی به مراتب بیشتر از وضعیت فعلی بوده" و تاکید کردند که تاثیر کیفیت محصولات و ثبات قیمت در کم شدن قاچاق حائز اهمیت است.

همچنین فروشندگان با اشاره به وضع موجود صنعت دخانیات درخواست کردند که ساز و کاری جهت افزایش تمایل قاچاق فروشان به فعالیت‌های اقتصادی و قانونی و همکاری با شرکت دخانیات ایران ایجاد شود.

گفتنی است، فعالان بازار فروش محصولات دخانی و فروشندگان رسمی در بازار، در پایان خواهان برگزاری جلسه هم اندیشی با حضور مدیر عامل شرکت و مدیران و مسئولان بخش فروش شرکت دخانیات ایران شدند که در پی آن مقرر شد در اسرع وقت این جلسه در محل شرکت دخانیات ایران برگزار شود و راهکار‌ها برای بهبود شرایط جهت همکاری‌های بلند مدت و حمایت از اشتغال و تولید داخلی مورد بررسی قرار گیرد.

جدیدترین آمار منتشر شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) نشان می‌دهد که در هشت ماهه امسال ۳۵ میلیارد و ۳۰۰ میلیون نخ سیگار تولید شده که نسبت به تولید ۲۹ میلیارد و ۳۰۰ میلیون نخ در سال گذشته ۲۰.۴ درصد رشد داشته است.

همچنین بر اساس این آمار واردات رسمی سیگار که از سال ۱۳۹۷ به صفر رسیده بود همچنان متوقف است و برآورد وزارت صمت از میزان قاچاق سیگار نیز نشان می‌دهد در حالی که میزان قاچاق سیگار در هشت ماهه سال گذشته ۱۴ میلیارد ۲۱۰ میلیون نخ تخمین زده شده بود، این رقم در مدت مشابه امسال هشت میلیارد و ۱۶ میلیون نخ برآورد شده که حاکی از کاهش ۴۲.۶ درصدی برآورد قاچاق سیگار است.

بیشتر بخوانید: اجرای طرح دریافت شناسه کالا تا ۱۵ دی ماه ممکن نیست / کالا‌های خارجی در اولویت قرار گیرند

البته در ماه‌های گذشته کشمکش سازمان‌های مختلف بر سر مالیات سیگار خبرساز شده بود. اوایل آذر ماه امسال، رئیس دبیرخانه ستاد کشوری کنترل دخانیات وزارت بهداشت خواستار افزایش مالیات بر سیگار در بودجه سال ۱۳۹۹ شده و گفته بود که ۲۰ هزار میلیارد تومان از درآمد ناشی از افزایش نرخ بنزین می‌توانست از افزایش ۱۰ درصدی مالیات بر سیگار تامین شود. اما در مقابل انجمن تولیدکنندگان، واردکنندگان و صادرکنندگان محصولات دخانی این آمار و ارقام را "غیرواقعی" و "بدون پشتوانه کارشناسی" توصیف کرده وهشدار داده بود که “این مالیات، سهم ۲۰ درصدی سیگار قاچاق در بازار را به شدت افزایش خواهد داد. ”

منبع:ایسنا
انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود. 

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: دخانیات دخانیات مالیات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۶۴۷۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عرضه شفاف فرآورده های نفتی پالایشگاه ستاره خلیج فارس در بورس انرژی

هرمزگان-جام جم انلاین-مدیر بازاریابی و فروش شرکت نفت ستاره خلیج فارس گفت: محصولات ویژه این مجموعه عظیم پالایشی کشور صرفا از طریق بورس انرژی ایران به صورت کاملاً شفاف عرضه، معامله و صادر می شود و علاوه بر اینکه هیچ واسطه ای در این بین دخل و تصرف ندارد، فروش محصولات نیز خارج از بورس انرژی صورت نمی پذیرد.

حسین ریاحی ابراز کرد: پالایشگاه ستاره خلیج فارس به عنوان بزرگ ترین پالایشگاه میعانات گازی جهان علاوه بر تولید فرآورده های اصلی سبد سوخت کشور، محصولات ویژه دیگر از جمله انواع نفتا، نفت سفید، حلال ۴۰۲، ته مانده برج تقطیر، گاز بوتان و گاز مایع را تولید می کند.

وی ادامه داد: فرآورده های اصلی این شرکت از طریق شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران و محصولات ویژه از طریق بورس انرژی ایران به صورت کاملاً شفاف عرضه، معامله و صادر می شود و علاوه بر اینکه هیچ واسطه ای در این بین دخل و تصرف ندارد، فروش محصولات نیز خارج از بورس انرژی صورت نمی پذیرد.

ریاحی افزود: با توجه به توصیه های رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله‌العالی) در راستای جلوگیری از خام فروشی و به منظور توسعه زنجیره ارزش و تأمین خوراک پتروشیمی های بزرگ داخلی با دستورات حاکمیتی از سوی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران، بالغ بر ۱۳۷ هزار تن از انواع نفتای تولیدی این پالایشگاه در سالی که گذشت به شرکت های پتروشیمی شازند، تبریز و بوعلی سینا به فروش رسیده است.

وی تصریح کرد: در سال ۱۴۰۲ بالغ بر ۲ میلیون و ۷۰۰ تن انواع فرآورده های این پالایشگاه در قالب ۱۲۸ عرضه در رینگ بین الملل بورس انرژی عرضه شده و بالغ بر ۹۵۰ میلیون دلار به فروش رسیده است که این فرآیند صادراتی به صورت شفاف صورت گرفته است و ارز حاصل از صادرات آن حسب مقررات جاری بانک مرکزی به فروش رسیده است.

مدیر بازاریابی و فروش شرکت نفت ستاره خلیج فارس خاطرنشان کرد: با این حجم از صادرات تمامی وجوه حاصله در سامانه های اعلام شده از سوی بانک مرکزی به فروش رسیده و از اینکه توانسته ایم در ارزآوری در چرخه اقتصادی کشور سهیم باشیم، بسیار خرسندیم.

وی اضافه کرد: در طی سال گذشته بالغ بر ۲۵ شرکت جدید بین الملی به عنوان خریداران محصولات این شرکت اضافه شده است و به عرضه رقابتی و شفافیت در فروش کمک شایانی کرده است و منجر به افزایش فروش، صادرات و قیمت گذاری صحیح محصولات نسبت به سنوات پیش شده است.

ریاحی افزود: خریداران حسب نوع فرآورده، محصولات را به صورت زمینی یا دریایی دریافت کرده اند و در راستای تنوع بخشی به فروش گاز مایع، فروش دریایی این فرآورده در حداکثر ظرفیت انتقالی موجود انجام شده است.

وی عنوان کرد: در پی عرضه و معاملات موفق محصولات شرکت نفت ستاره خلیج فارس، مدیرعامل محترم بورس انرژی ایران از عرضه های شفاف این مجموعه عظیم نفتی تقدیر و تشکر کرده است.

مدیر بازاریابی و فروش شرکت نفت ستاره خلیج فارس گفت: با توجه به دستورات حاکمیتی میزان خوراک دریافتی پالایشگاه ستاره خلیج فارس طبق برنامه ریزی های شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران بوده است و بیشترین میزان فرآورده نفتای تولیدی این پالایشگاه به بنزین تبدیل شده است.

گفتنی است با رفع تعهد ارزی ۱۰۰ درصد منابع حاصل از صادرات این شرکت، بخش بیشتر منابع حاصل از این دستاوردها صرف پرداخت دیون تسهیلات دوران ساخت پالایشگاه شده است و منابع ریالی نیز صرف بازپرداخت تسهیلات ریالی، پرداخت سود سهام و مخارج جاری شرکت شده است.

 

همچنین در حال حاضر تمام منابع مالی این شرکت در بانک های استان هرمزگان مستقر هستند و رسیدگی ها به پرونده های مالیاتی شرکت نیز در خود استان انجام می شود و این شرکت با ثبت رکورد در فروش فرآورده ها نسبت به سایر پالایشگاه ها طی سال های اخیر، تاکنون منابع قابل توجهی را به وصولی های مالیاتی استان افزوده و عملاً به صورت غیر مستقیم منابع بسیاری را در اختیار توسعه و آبادانی هرمزگان سرافراز قرار داده است.

دیگر خبرها

  • قیمت خودرو امروز ۴ اردیبهشت+ جدول
  • چه دلایلی ایران رادیاتور را در رادیاتور محبوب کرد؟
  • برنامه های شاخص ساینا در سال مالی جدید تشریح شد
  • آمار ترسناک از قربانیان دخانیات در ایران
  • فروش نخی سیگار، ممنوع
  • دخانیات در سال چند ایرانی را به کشتن می‌دهد؟
  • مرگ سالانه ۵۰ هزار ایرانی به دلیل مصرف دخانیات
  • مرگ سالانه ۵۰ هزار ایرانی به دلیل دخانیات
  • مرگ سالانه ۵۰ هزار ایرانی به دلیل دخانیات/ فروش سیگار به صورت نخی غیرقانونی است
  • عرضه شفاف فرآورده های نفتی پالایشگاه ستاره خلیج فارس در بورس انرژی