Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-24@12:32:18 GMT

عرضه سهام بلوکی 3 شرکت دولتی از طریق بازار سرمایه

تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۶۵۰۴۱

عرضه سهام بلوکی 3 شرکت دولتی از طریق بازار سرمایه

سهام دولتی 3 شرکت پالایش نفت تبریز، بیمه البرز و بیمه اتکایی امین به صورت عرضه بلوکی و عمده از طریق بورس و فرابورس ایران عرضه می‌شود.

به گزارش ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، سازمان خصوصی‌سازی در راستای تکلیف هیات واگذاری مبنی بر واگذاری باقیمانده سهام دولت در شرکت‌های قابل واگذاری اعلام کرد، در نظر دارد به استناد قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی، مصوبه هیات واگذاری و سایر قوانین و مقررات سهام شرکت‌های دولتی را به صورت بلوکی و یکجا با شرایط نقد و اقساط از طریق بورس و فرابورس واگذار کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این اطلاعیه سهام پالایش نفت تبریز با سرمایه 3884 میلیارد ریال از طریق بورس به صورت بلوکی در قالب 776 میلیون و 841 هزار و 200 سهم به میزان 20 درصد از کل سهام را از طریق بورس ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌و مطابق اطلاعیه بورس اوراق بهادار عرضه می‌کند که خریدار باید 50 درصد نقدی و مابقی با اقساط دو ساله پرداخت کند. قیمت پایه کل سهام بلوکی قابل عرضه 31 هزار و 626 میلیارد ریال در نظر گرفته شده است.

همچنین شرکت دولتی بیمه البرز با مبلغ 4000 میلیارد ریال سرمایه از طریق بورس و به صورت بلوک 17.34 درصدی سهام در قالب 693 میلیون و 567 هزار و 777 سهم به قیمت کل 3618 میلیارد ریال ارائه می‌شود که سهم نقدی خریدار 30 درصد و مابقی به صورت اقساط دوساله خواهد بود که زمان عرضه این سهام بلوکی نیز طبق اطلاعیه بورس خواهد بود.

سازمان خصوصی‌سازی در نظر دارد 11.44 درصد از سهام بیمه اتکایی امین با سرمایه کل 3000 میلیارد ریال در قالب بلوکی 326 میلیون و 37 هزار و 574 سهم به صورت بلوکی و 17 میلیون و 159 هزار و 872 سهم ترجیحی که جمعا 343 میلیون و 197 هزار و 446 سهم به میزان 11.44 درصد و با ارزش کل 1673 میلیارد ریال از طریق فرابورس و مطابق اطلاعیه فرابورس عرضه کند که خریدار باید 30 درصد آورده نقدی و مابقی طی اقساط دو ساله پرداخت کند.

به گزارش فارس، قبلا نیز این شرکت‌ها به صورت بلوکی عرضه شده بودند اما خریداری برای آن پیدا نشد و با توجه به تکلیف دولت مبنی بر واگذاری سهام شرکت‌های دولتی و با مدیریت جدید سازمان خصوصی‌سازی سهام این شرکت‌ها برای عرضه از طریق بورس و فرابورس عرضه می‌شود.

متن کامل اطلاعیه را می توانید از اینجا+ عرضه بلوکی سه شرکت + دریافت کنید.

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ب

منبع: فارس

کلیدواژه: بازار سرمایه سهام تبریز قانون اساسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۶۵۰۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرسپولیس و استقلال به صورت رسمی به بخش خصوصی واگذار شد

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز، مراسم واگذاری باشگاه‌های پرسپولیس و استقلال به بخش خصوصی امروز (چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) با حضور کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان و احسان خاندوزی وزیر امور اقتصاد و دارایی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: توضیحات بانک شهر درباره خرید سهام پرسپولیس

در این مراسم علاوه بر رضا درویش و علی خطیر مدیران دو باشگاه پرسپولیس و استقلال، مسئولان فدراسیون فوتبال حضور داشتند.

به گزارش تسنیم، بر این اساس ۸۵ درصد از سهام باشگاه استقلال از سوی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، شرکت‌های تابعه آن شامل پتروشیمی بندر امام، پتروشیمی بوعلی سینا، پتروشیمی شهید تندگویان، پتروشیمی پارس و شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس واگذار شد و همین مقدار از سهام باشگاه پرسپولیس نیز به بانک‌های شهر(۳۰ درصد)، ملت (۲۰ درصد)، تجارت (۲۰ درصد)، صادرات (۵ درصد)، رفاه (۵ درصد) و اقتصاد نوین (۵ درصد) انتقال پیدا کرد.

۱۰ درصد سهام دو باشگاه نیز پیش‌تر به هواداران واگذار شده بود. طبق اعلام وزیر ورزش قرار است ۵ درصد باقی‌مانده سهام دو باشگاه نیز به زودی به پیشکسوتان واگذار شود.

مالکیت مشترک سرخابی‌ها که در اختیار وزارت ورزش بود مشکل اصلی دو باشگاه برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا به شمار می‌رفت.

کد خبر: 1228308 برچسب‌ها پرسپولیس تهران

دیگر خبرها

  • پرسپولیس و استقلال به صورت رسمی به بخش خصوصی واگذار شد
  • صعود بورس ادامه خواهد یافت؟ | روزهای سرنوشت‌ساز برای شاخص کل
  • سهامداران عدالت بخوانند؛ تغییرات در واریز سود سهام؟
  • سهامداران عدالت بخوانند/ تغییرات در واریز سود سهام؟
  • سقف معافیت مالی؛ داغ همیشگی بر پیشانی بورس!
  • استقلال و پرسپولیس رسما فروخته شدند
  • استقلال و پرسپولیس رسما واگذار شدند
  • خلاص؛ استقلال و پرسپولیس صاحب جدید پیدا کردند
  • گزارش روزانه بورس ۳ اردیبهشت؛ شاخص بورس ۴ هزار واحد رشد کرد
  • ورود ۴۲ میلیارد تومانی نقدینگی حقیقی‌ها به بازار سهام در روز سبز شاخص کل بورس