Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-19@15:12:33 GMT

اعتماد صنعت به پژوهشگران شکل نگرفته است

تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۶۵۱۳۱

اعتماد صنعت به پژوهشگران شکل نگرفته است

پژوهشگر برتر دانشگاه آزاد اسلامی استان مازندران گفت: «ارتباط صنعت و دانشگاه در عمل شکل نگرفته و از سوی دیگر اعتماد صنعت به پژوهشگران هنوز ایجاد نشده است.»

علی فرج‌تبار در گفتگو با خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا درباره دلایل انتخاب خود به عنوان پژوهشگر برتر دانشگاه آزاد اسلامی استان مازندران اظهار کرد: «طی مدت فعالیت در حوزه پژوهشی سعی داشتم روی پژوهش مرتبط با صنعت کار کنم و ارتباط تحقیقاتی با دانشگاه‌های خارج از کشور نیز در موفقیتم تأثیر داشته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

وی مشکلات در تأمین هزینه‌ها را از موانع پیش‌روی پژوهشگران عنوان و اضافه کرد: «منابع مالی جذب شده در حوزه پژوهشی بسیار کم شده و از سوی دیگر پژوهش‌ها  مسئله‌محور نیستند تا مشکلات کشور را رفع کنند.»

عضو هیئت‌علمی دانشگاه آزاد اسلامی جویبار عنوان کرد: «در ارتباط صنعت و دانشگاه صحبت‌های زیادی مطرح شده، اما در عمل این ارتباط شکل نگرفته و اعتماد صنعت به پژوهشگران ایجاد نشده است.»

پژوهشگران جوان قادرند معضلات جامعه را به راحتی رفع کنند

فرج‌تبار یادآور شد: «این در حالی است که ما در کشور پژوهشگران بسیار خوبی داریم که اگر به آنها اعتماد شود و منابع مالی لازم از طرف صنعت در اختیار آنها گذاشته شود، می‌توانند معضلات کشور را به راحتی از میان بردارند.»

پژوهشگر برتر دانشگاه آزاد اسلامی بیان کرد: «جایگاه خوبی در عرصه پژوهشی داریم و خروجی داده‌ها در قالب مقالات نشان‌دهنده وضعیت بسیار خوب ایران در دنیاست و به نظرم از نظر پژوهشی و توانمندی پژوهشگران داخلی مشکلی نداریم.»

عضو هیئت‌علمی دانشگاه آزاد اسلامی جویبار متذکر شد: «امیدوارم به بحث پژوهش توجه بیشتری شود تا بتوانیم از طریق ظرفیت‌های داخلی مسائل و مشکلات جامعه را رفع کنیم.»

انتهای پیام/4078/

منبع: آنا

کلیدواژه: پژوهش دانشگاه آزاد اسلامی واحد جویبار جویبار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۶۵۱۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی آخرین دستاورد‌های حوزه پایداری انرژی در کنفرانس بین‌المللی تاب‌آوری انرژی و پایداری

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، سیدعباس موسوی رئیس دانشگاه صنعتی شریف در آیین افتتاح این کنفرانس ضمن خوش‌آمدگویی به شرکت کنندگان گفت: برای ما افتخار بزرگی است که با برگزاری کنفرانس بین‌المللی تاب‌آوری انرژی و پایداری، محققان و متخصصان حوزه‌های مختلف انرژی مانند سیاست و برنامه‌ریزی انرژی، حاکمیت و مدیریت انرژی و امنیت انرژی را گرد هم آوریم.

وی در ادامه به اهداف این کنفرانس اشاره کرد و گفت: پرداختن به مسائل جدید فنی، تجاری و به اشتراک گذاشتن نتایج تجربی ارزشمند پژوهشگران در زمینه تاب‌آوری انرژی و پایداری، هدف اصلی این کنفرانس بین‌المللی است و کارگاه‌های آموزشی، سخنرانی‌های کلیدی، ارائه مقالات و پوسترها، برنامه‌های اصلی این کنفرانس چهار روزه خواهند بود.

رئیس دانشگاه خاطرنشان کرد؛ در بخش دیگری از این رویداد بین‌المللی، شرکت‌ها و بخش‌های دولتی و خصوصی آخرین دستاورد‌ها و توانمندی‌های خود را در قالب نمایشگاهی ارائه خواهند داد.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد که با برگزاری این کنفرانس، همکاری خوبی میان سازمان‌های دولتی و خصوصیِ کشور‌های مختلف ایجاد شود.

تقویت ارتباط بین دانشگاه‌های کشور با پژوهشگران منطقه

در ادامه، مجید عباسپور دبیر کنفرانس بین‌المللی تاب‌آوری انرژی و پایداری نیز در این خصوص گفت: تلاش شده تا در این کنفرانس ارتباط خوبی میان دانشگاه‌های داخلی با پژوهشگران و استادان کشور‌های منطقه به وجود آید و امیدوار هستیم با توجه به NGO سازمان ملل که در ایران فعالیت جدی دارد بتوانیم این حلقه ارتباطی و همکاری‌های بین‌المللی را با استفاده از جدیدترین دانش روز در جهت بهره‌وری دانش زیست محیطی و استفاده از انرژی‌های پاک در کشورمان فراهم کنیم.

وی افزود: در حوزه دانش فنی و تکنیکی این همکاری‌ها به شدت احساس می‌شد و با توجه به این نیاز سعی شده تا با حضور استادان و پژوهشگرانی از کشور‌های مجارستان، اسکاتلند، ایرلند، روسیه، ترکیه، اتریش، مالزی، عراق، ازبکستان و پاکستان، نشست‌هایی در زمینه‌ی انرژی پایشی یا مسائل مربوط به سرمایه گذاری و حکمرانی در حوزه انرژی، با حضور نماینده‌هایی از دستگاه‌های دولتی و پژوهشگران و متخصصان داخلی و بین المللی داشته باشیم.

دبیر کنفرانس بین‌المللی تاب‌آوری انرژی و پایداری تصریح کرد: در این کنفرانس در قالب ورکشاپ و TEDTALK برنامه‌هایی با حضور کارشناسانی از یاسا (موسسه بین‌المللی تجزیه و تحلیل نظام‌های کاربردی) و با هدف نزدیک‌تر کردن بخش‌های دولتی و دانشمندان و پژوهشگران داخلی با جدیدترین دستاورد‌های حوزه انرژی، آب و محیط زیست فراهم شده است. همچنین در نظر داریم تا در پژوهشگاه انرژی و آب هم دبیرخانه‌ای دائمی برای همکاری‌های دائمی داخلی و بین‌المللی تعریف کنیم تا در طول سال این حلقه ارتباطی میان جامعه دانشگاهی وجود داشته باشد.

گفننی است؛ این کنفرانس می‌تواند فرصت مناسبی برای آشنایی و ارتباط با اساتیدِ به‌روز و شرکت‌های حرفه‌ای و همچنین اطلاع از آخرین سیاست‌های مربوط به تاب‌آوری و پایداری انرژی در جهان باشد.
گ

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • شرکت بیش از ۵۰ شرکت صنعتی در رویداد صدرا
  • تلفیق صنعت و دانشگاه توسعه جامعه را رقم می زند
  • بررسی آخرین دستاورد‌های حوزه پایداری انرژی در کنفرانس بین‌المللی تاب‌آوری انرژی و پایداری
  • اخذ مجوز راه‌اندازی فصلنامه پژوهشی در دانشگاه آزاد مرودشت
  • لزوم رفع تبعیض بین دانشگاه آزاد و دانشگاه‌های دولتی در جذب اعتبارات پژوهشی و آموزشی
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه آزاد رودهن و یک شرکت صنعتی
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه آزاد رودهن و شرکت صنعتی
  • ۳۰۰ دانشجوی دانشگاه آزاد یزد بورسیه صنعت کاشی شدند
  • دانشگاه آزاد یزد ۳۰۰ دانشجوی بورسیه در صنعت کاشی دارد
  • بهره‌گیری از ظرفیت پژوهشی دانشگاه آزاد برای توسعه و تعالی چابهار و سواحل مکران