Web Analytics Made Easy - Statcounter

تقدیر دستگاه قضایی از شهروندی که از تخریب زیستگاه لاک پشت‌های پوزه عقابی در بندر مقام جلوگیری کرد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ در مراسمی با حضور علی صالحی رئیس کل دادگستری استان هرمزگان و مجتبی قهرمانی دادستان بندرعباس و جمعی از مسئولین قضایی از فاروق خلیلی شهروند قانونمندی که با گزارش به موقع از ساخت و ساز‌های غیرمجاز در ساحل بندرمقام به دستگاه قضایی، از تخریب زیستگاه لاک پشت‌های پوزه عقابی جلوگیری کرد، به صورت ویژه تقدیر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در این مراسم اظهار داشت: در اجرای بند الف ماده ۲۶ قانون مقابله با فساد مصوب هفتم آبانماه ۱۳۹۰ و در راستای تأکیدات ویژه رئیس قوه قضائیه در جهت مبارزه با فساد در شقوق مختلف آن و همچنین به منظور استفاده از ظرفیت عظیم نظارت مردمی، از اقدام این شهروند قانونمند در ارسال فیلمی مبنی بر تصرف اراضی ملی و آسیب محیط زیست در ساحل مکسر بندر مقام که منجر به پیگیری دستگاه قضایی و اقدام قانونی در این خصوص گردید، تقدیر شد.

وی با تأکید بر اینکه گفتمان مبارزه با فساد باید مردمی باشد و نتایج آن رسانه‌ای شود، یادآور شد: پیگیری مطالبات مردمی در مبارزه با جرایم و فساد از طریق مبادی قانونی و دستگاه‌های مسئول از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و اقدام صادقانه این شهروند جوان و وظیفه شناس، پژواک تعهد و نویدبخش آینده امیدبخش برای ایران اسلامی است.

فاروق خلیلی شهروند قانونمندی که در این مراسم مورد تقدیر قرار گرفت نیز اظهار داشت: وقتی این جایزه به کسی اهدا می‌شود که سعی می‌کند صدای مردم باشد، یعنی یک عزم جدی برای مبارزه با فساد به وجود آمده است.

وی گفت: خوشحالم با این اقدام دستگاه قضایی استان هرمزگان نهضتی آغاز شد، به واسطه اینکه حرفی در گلوی مردم مانده بود؛ خوشحالیم که حرف مردم با اقدام مسئولین در صداوسیمای ملی پخش شد و مطالبه مردمی که شکل گرفته بود، تحقق یافت.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ایران اسلامی دستگاه قضایی رئیس کل دادگستری استان شهروند برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۶۵۷۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه پیشگیری و درمان اعتیاد با رویکرد مردمی سازی

به گزارش خبرنگار مهر، نمایشگاه «ارائه توانمندی‌های شرکت‌های دانش بنیان در حوزه نیازهای فناورانه ستاد مبارزه با مواد مخدر» با حضور علیرضا کاظمی قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر و دیگر مسؤولان و نیز شماری از شرکت‌های دانش بنیان امروز در مجموعه فرهنگی شقایق برگزار شد.

کاظمی در این برنامه بیان داشت: ستاد مبارزه با مواد مخدر رویکرد مردمی سازی را در پیش دارد که این رویکرد در کانون توجه برنامه‌های ستاد است.

وی افزود: حوزه فرهنگی و پیشگیری، درمان و مبارزه را با رویکرد مردمی سازی پیش می‌بریم و این مهم‌ترین رویکرد ما است.

قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: بحث توسعه مشارکت‌های مردمی حائز اهمیت است که این برنامه در قالب مجمع خیرین و یاری گران در سطح استان‌ها شکل گرفته است.

وی ادامه داد: توسعه برنامه یاری گران زندگی با کمک بخش‌های مردمی مثل یاری گران زندگی در محلات، روستاها، مدارس و دانشگاه‌ها که همه اینها با رویکرد مردمی اداره می‌شود مد نظر است و به عبارتی این کانون‌ها مردم پایه هستند و با مردم اداره می‌شوند.

کاظمی گفت: اولویت دیگر که در نمایشگاه قابل مشاهده است، به روز رسانی برنامه‌های ستاد مواد مخدر با استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان است که این نیز به نوع خود یک رویکرد مردمی سازی به حساب می‌آید.

قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر اظهار کرد: در واقع شرکت‌های دانش بنیان نمونه‌هایی از گروه‌های مردمی هستند که می‌توانند شتاب دهنده باشند و با تولیدات و محصولات خود می‌توانند در به روز آوری روش‌های پیشگیری و درمان اعتیاد کمک کنند.

وی افزود: این موارد به موازات فعالیت‌هایی همچون ساماندهی معتادین متجاهر و درمان آسیب دیدگان این حوزه که در سال گذشته در کشور دنبال شد، است و همچنین ضربه به بنیان‌های مالی قاچاقچیان و سوداگران مرگ در کشور از اولویت‌های ما است البته تاکید بر پیشگیری و درمان اعتیاد با رویکرد مردمی سازی داریم.

کد خبر 6080521

دیگر خبرها

  • تقدیر از ۳۰ سال خدمت خالصانه جمعی از خادمان حرم قم
  • تقدیر امام جمعه خرمشهر از تنبیه اسرائیل
  • عزم راسخ ایران در مبارزه با تروریسم
  • ببینید | اقدام بی‌رحمانه یک شهروند؛ اجبار یک لاک‌پشت خشک‌زی برای شنا در آب!
  • (ویدئو) رئیس آژانس مبارزه با فساد به اتهام فساد بازداشت شد
  • همه دشمنان شرور به بی‌نظیربودن عملیات وعده صادق اذعان کردند/ اقدام نیروهای مسلح تجلّی قدرت ایمان و مجاهدت و پایداری بود
  • اهدای ویلچر به توانخواهان بهزیستی میاندوآب
  • تخریب ساخت و ساز غیر مجاز در منطقه سیاهمزگی
  • برنامه پیشگیری و درمان اعتیاد با رویکرد مردمی سازی
  • گفت‌وگوی مسوولان قضایی استان تهران با شهروندان