Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتینک، پس از آنکه صادرات نفتی در چندین بندر لیبی به تعطیلی کشانده شد، شرکت ملی نفت این کشور اعلام وضعیت اضطراری کرد.

این شرکت در پیامی که در یکی از شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته اعلام کرده است: «شرکت ملی نفت لیبی پس از آنکه دولت ملی لیبی (نیرو‌های خلیفه حفتر) صادرات نفت را در بندر‌های برگا، راس لانف، هریگا، الزویتینه و صدرا مسدود کرد اعلام وضعیت اضطراری فوری می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این امر (ممانعت از صدور نفت) منجر به کاهش تولید نفت خام به میزان ۸۰۰ هزار بشکه در روز می‌شود و روزانه ۵۵ میلیون دلار زیان اقتصادی خواهد داشت.»

این بیانیه پس از آن منتشر شد که شرکت ملی نفت لیبی در اوایل روز اعلام کرد تعطیلی احتمالی ترمینال‌های نفتی ممکن است عواقب منفی بسیار زیادی برای اقتصاد این کشور داشته باشد.

پیش از آن نیز گفته می‌شد نیرو‌های ویژه ترکیه برای تضمین امنیت مقامات دولت وفاق ملی وارد طرابلس شده‌اند. رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه، اعلام کرده بود از دولت وفاق ملی حمایت خواهد کرد.

روز گذشته نیز هیئت اعزامی سازمان ملل متحد در لیبی نگرانی عمیق خود را از اختلال یا قطع تولید نفت در این کشور اعلام کرده بود. این هیئت در بیانیه‌ای از همه جناح‌ها خواست تا از اعمال محدودیت علیه بخش صنعت لیبی خودداری کنند. در این بیانیه گفته شده است: این اقدام در وهله اول پیامد‌های جدی دارد و مهمترین گزینه برای مردم لیبی که به جریان دائمی نفت وابسته هستند، محسوب می‌شود.

معترضان خشمگین روز جمعه وارد بندر نفتی الزویتینه لیبی شدند و این بندر را بستند. سران قبایل شرق و جنوب لیبی روز پنجشنبه خواستار تعطیلی این پایانه‌های نفتی شدند. بندر نفتی الزویتینه پیوسته میان نیرو‌های ارتش ملی لیبی به رهبری خلیفه حفتر و دولت وفاق ملی به رهبری فائز السراج در حال دست به دست شدن است. همین امر باعث بی ثباتی و نارضایتی مردم منطقه و سران قبایل شده است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تحولات لیبی خلیفه حفتر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۶۶۰۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین نفت سفید ۱۱ هزار خانوار گیلانی فاقد گاز طبیعی

ایسنا/گیلان مدر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی گیلان گفت: در سال ۱۴۰۲ این شرکت سوخت ۱۱ هزار خانوار مصرف‌کننده نفت سفید در استان که از نعمت گاز طبیعی برخوردار نیستند را تامین کرد.

مجتبی شکوری امروز پنجم اردیبهشت ماه در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه در سال گذشته ۱۸ میلیون و ۵۹۴ هزار و ۸۵۶ لیتر نفت سفید در سطح استان گیلان توزیع شد، اظهار کرد: شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی استان گیلان سوخت ۱۱ هزار خانوار فاقد گاز طبیعی را تامین می‌کند.

وی با بان اینکه از این مقدار نفت سفید توزیع شده در استان، ۱۱ میلیون و ۱۵۶ هزار لیتر برای مناطق سخت گذر و کوهستانی ارسال شده است، افزود: هفت میلیون و ۴۳۸ هزار و ۸۵۶ لیتر نیز برای خانوارهای عادی و فصلی ارسال شده است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی گیلان تصریح کرد: در سال گذشته برای هر خانوار فاقد گاز طبیعی ساکن در مناطق سخت گذر، ۱۱ سهمیه معادل ۲۳۱۰ لیتر و برای هر خانوار ساکن عادی ۱۰ سهمیه معادل ۲۱۰۰ لیتر و برای هر خانوار فصلی سه سهمیه معادل ۶۳۰ لیتر تخصیص و تحویل شده است.

شکوری خاطرنشان کرد: از این تعداد خانوار گیلانی مصرف‌کننده نفت سفید، ۵۰ درصد در مناطق عادی و ۴۵ درصد در مناطق سخت گذر سکونت دارند و مابقی مربوط به ساکنان مناطق فصلی است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • انعقاد تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری خارجی ۸ میلیون دلاری در بندر امام خمینی
  • تامین نفت سفید ۱۱ هزار خانوار گیلانی فاقد گاز طبیعی
  • انعقاد تفاهم نامه سرمایه گذاری خارجی به ارزش ۸ میلیون دلار در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی​
  • آماده باش کامل اکیپ‌های مدیریت بحران شرکت آب و فاضلاب یزد
  • آماده باش اکیپ‌های مدیریت بحران شرکت آب و فاضلاب یزد 
  • ثبت بالاترین رکورد صادرات فرآورده‌های نفتی در بندر خرمشهر
  • فروش نفت ونزوئلا با ارز دیجیتالی
  • جلسه اضطراری حفظ سهمیه خوزستان!
  • ثبت بالاترین رکورد صادرات فرآورده های نفتی در تاریخ بندر خرمشهر
  • قدرتمندترین کامیون نفتی جهان (+ عکس)