Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، این مقام کاخ ریاست جمهوری کره جنوبی که نام وی فاش نشده است روز شنبه افزود: دولت این کشور هنوز بررسی گزینه های چگونگی کمک به امنیت در تنگه هرمز را نهایی نکرده است اما ممکن است به زودی در این مورد تصمیم بگیرد.

گزارش می افزاید اعضای شورای امنیت ملی کره جنوبی روز پنجشنبه در مورد راه های محافظت از مردم، شرکت ها و دارایی های کره جنوبی و ایجاد امنیت ناوبری برای کشتی های کره جنوبی در خاورمیانه تشکیل جلسه داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بیانیه کوتاهی که امروز شنبه درباره نتیجه جلسه هفتگی کمیته شورای امنیت ملی کره جنوبی برای رسانه ها ارسال شده است، بارها و بارها از کلمه "ما" استفاده شده که به معنی تاکید بر نقش کره جنوبی در منطقه با توجه به علایق این کشور است.

اندکی پس از نشست شورای امنیت ملی که پنجشنبه برگزار شد «نو یانگ مین» رئیس ستاد کارمندان ریاست جمهوری کره جنوبی در ارتباط با مساله حساس اعزام نیرو به خاورمیانه به یک برنامه گفتگوی رادیویی محلی گفته است پیشرفت قابل ملاحظه ای در این زمینه انجام شده است.

در اوایل هفته گذشته وزیر خارجه کره جنوبی کانگ کیوانگ وا با مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا در کالیفرنیا دیدار کرد.

از جمله گزینه های در نظر گرفته شده اعزام یک افسر نظامی کره جنوبی به ائتلاف دریایی به رهبری ایالات متحده و سپس گسترش منطقه عملیاتی یگان ضد دزدی دریایی چونگائه به سمت تنگه هرمز است که اکنون در ساحل سومالی فعالیت می کند این واحد حدود ۳۰۰ سرباز و یک ناوشکن ۴، ۴۰۰ تنی دارد.

برخی از ناظران این احتمال را مطرح کرده اند که سئول پس از پایان گفت و گوهای سخت با واشنگتن درباره تقسیم هزینه سربازان آمریکایی مستقر در خاک آن کشور، تصمیم خود در مورد اعزام نیرو به خاورمیانه را علنی کند.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: تنگه هرمز خاورمیانه خلیج فارس ریاست جمهوری کره جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۶۶۰۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعزام زائران حج عمره در امنیت کامل/ اعلام ۱۴ داروی ممنوعه برای زائران

فرمانده یگان‌های انتظامی و حفاظتی فراجا اعلام کرد که عزیمت زائران حج عمره به سرزمین وحی پس از وقفه‌ای ۹ ساله در امنیت کامل در حال انجام است.

به گزارش ایسنا، سردار رضا بنی اسدی فر با اشاره به اعزام اولین گروه زائران عمره از فرودگاه حضرت امام خمینی (ره) به سرزمین وحی گفت: اعزام زائران سرزمین وحی با امنیت کامل و در آرامش شروع شده و در ۱۱ ایستگاه پروازی ادامه خواهد یافت.

وی ادامه داد: پس از ۹ سال وقفه از سوم اردیبهشت ماه سال جاری عملیات اعزام زائران حج عمره از سرگرفته شد که پلیس فرودگاه‌های فرماندهی یگان های انتظامی و حفاظتی فراجا با آمادگی کامل تا ۱۳ اردیبهشت ماه عملیات رفت را به پایان خواهد رساند.  امسال با هماهنگی صورت گرفته تمام پروازها توسط هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران صورت می‌پذیرد و بیش از ۵۰۰۰ زائر عمره و خدمه، از طریق فرودگاه‌های مشخص شده، اعزام خواهند شد.

اعلام ۱۴ داروی ممنوعه برای زائران حج عمره

بنی‌اسدی فر درخصوص داروهای ممنوعه در کشور عربستان، گفت: ۱۴ قلم دارو در کشور عربستان ممنوع است که شامل هیرومرفین، آمپول پتیدین، آمپول مرفین، شربت اکسپکترانت کدئین، قرص و آمپول ترامادون، قرص متیل فنیدات، آمپول و قرص بوپرنورفین، آمپول و قرص دیازپام، قرص استامینوفن کدئین، شربت و قرص متادون است.

فرمانده یگان های انتظامی و حفاظتی فراجا با تصریح بر اینکه همکاران من در فرودگاه‌های سراسر کشور عملیات حج عمره را به عنوان یک فرصت تلقی کرده و متقاضی خدمت به زائرین خانه خدا در این ایام هستند، گفت:‌ پلیس با اعزام زائران عمره آمادگی لازم را جهت برگزاری عملیات حج تمتع کسب می‌کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مشکلات تبدیل وضعیت ایثارگران در وزارت نفت
  • یک روستای زیرکوه خراسان‌جنوبی در حال تخلیه است
  • اعزام زائران حج عمره در امنیت کامل/ اعلام ۱۴ داروی ممنوعه برای زائران
  • مانور فضایی کره جنوبی و آمریکا در برابر کره شمالی
  • اولین گروه از زائران خراسان جنوبی به عمره اعزام شدند
  • چرا ایران بزرگ و قدرتمند نمی‌خواهد وارد جنگ با اسرائیل شود؟
  • اعزام پلیس‌ مراکش به المپیک ۲۰۲۴
  • اعزام زائران عمره خراسان‌ جنوبی عصر امروز از فرودگاه زاهدان
  • اعزام ۲۶ کارگر خراسان جنوبی برای دیدار با رهبری
  • اولین اتوبوس‌ خودران شیفت شب جهان در سئول (فیلم)