Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایلنا، جلسه کارگروه کاهش آلودگی هوا همزمان روز ملی هوای پاک که عصر امروز با حضور انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران، سعید محمودی مدیرکل محیط زیست استان تهران، محمد تقی‌زاده معاون عمرانی استاندار و جمعی از نمایندگان سازمان‌های مردم نهاد در استانداری تهران برگزار شد، باقرنیا نماینده یکی از سازمان‌های مردم‌نهاد گفت: احیای تالاب‌های اطراف تهران می‌تواند در کاهش گرد و غبار موثر باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در کل کشور نسبت به احیای تالاب‌ها نگاه خوبی وجود دارد اما در تهران به‌دلیل مسائل متعددی که وجود دارد موضوعاتی مانند تالاب گم می‌شود.

در ادامه این نشست رفیع عضو کمیته آب تشکل‌های استان تهران با بیان اینکه هوای تهران متاثر از استان‌های همجوار هم هست، گفت: باید به جد برای تغییر کاربری پوشش گیاهی جنگل‌ها و مراتع برنامه‌ریزی شود. آقای استاندار خواهش می‌کنم با هر گونه تغییر کاربری بدون کارشناسی مخالفت کنید و اجازه ندهید به هیچ عنوان روستاها با تبدیل شدن به ویلا به محلی برای خوشگذرانی تبدیل شوند.

وی ادامه داد: از بین رفتن پوشش گیاهی جذب آب را با مشکل مواجه می‌کند و این مناطق را به کانون گرد و غبار تبدیل می‌کند.

این عضو سازمان مردم نهاد خاطرنشان کرد: خواهش می‌کنم احیای تالاب‌ها را در دستور کار قرار دهید.

سپس جلایی‌پور یک عضو دیگر سازمان‌های مردم نهاد تصریح کرد: با توجه به مصوبات هیات دولت برای تخصیص بودجه به حمل‌ونقل عمومی، امیدوارم در این زمینه اقدامات لازم انجام شود.

وی ادامه داد: با توجه به سرانه حمل‌ونقل عمومی در جهان باید برای کلان‌شهری مانند تهران ۱۵۰۰۰ اتوبوس برای حمل‌ونقل عمومی در نظر گرفته شود در حالی‌که ما در تهران فقط ۵ تا ۶ هزار اتوبوس داریم که برخی از آنها نیز فرسوده هستند.

یوسف رشیدی استاد دانشگاه نیز در ادامه این نشست گفت: با توجه به اینکه کمترین تخصیصات در کشور مربوط به حمل‌ونقل عمومی است اما درباره موضوعات محیط زیستی در تنها حوزه‌ای که توانستیم کمی خوب عمل کنیم بحث آلودگی هوا بوده و روند کاهش آلودگی هوا روند مثبتی بوده است.

وی ادامه داد: در همین مدت زمانی که ما به‌دلیل آلودگی هوا با تعطیلی مواجه می‌شدیم استرالیا، چین، هند و حتی آمریکا وضعیت بدتری داشتند اما همه نگاه‌ها به این بود که تهران تعطیل شد. معتقدم در بحث آلودگی هوا باید نگاه علمی داشته و انتظار کار معجزه‌آسا نداشته باشیم.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: آلودگی هوا کاهش آلودگی هوای تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۶۶۱۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش پرونده‌های حوزه زمین با سنددار شدن اراضی کشاورزی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، محمدعلی حاتمی زاده هویت دار نمودن اراضی کشاورزی را از اولویت‌های اصلی سازمان جهادکشاورزی و اداره کل ثبت اسناد و املاک استان یزد در سال جاری دانست.   وی با بیان اینکه تغییر کاربری اراضی کشاورزی بدون اخذ مجوز از سازمان جهادکشاورزی ممنوع است، اظهار کرد: سنددار شدن اراضی، باعث کاهش پرونده‌های حوزه زمین که غالبا به دلیل تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی زراعی و باغی، می‌شود.   رئیس سازمان جهادکشاورزی استان یزد گفت:تحقق تثبیت مالکیت اراضی کشاورزی به عنوان یکی از اهداف اساسی وزارت جهادکشاورزی از طریق صدور سند اراضی است و با برنامه ریزی‌های انجام شده امید داریم اعتبارات لازم در این خصوص از سوی دولت تامین شود.

دیگر خبرها

  • وجود ۲۲ سایت زیستگاه گونه‌های مختلف جانوری و پرندگان در پشت سد‌ها و رودخانه‌ها
  • ۱۶ مورد تغییر کاربری اراضی کشاورزی در استان سمنان شناسایی شد
  • تالاب‌های چهارمحال‌وبختیاری؛ جاذبه‌های منحصر بفرد
  • بیش از ۱۲۷ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در خوزستان شناسایی شد
  • کاهش پرونده‌های حوزه زمین با سنددار شدن اراضی کشاورزی
  • شناسایی ۱۲۷ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی کشاورزی خوزستان
  • این قسمت از ویندوز ۳۰ سال بدون تغییر مانده
  • رئیس سازمان برنامه و بودجه خبر مخالفت با واردات خودرو را تکذیب کرد
  • برخورد با ۴۰ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی کشاورزی
  • پارک ملی بوجاق کیاشهر؛ بهشت پرندگان مهاجر