Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور از آغاز دوباره اعطای مجوز رویدادهای مد در کشور خبر داد و آن را فرصتی تاریخی برای طراحان و تولیدکنندگان ایرانی برشمرد. ۲۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۶ فرهنگی موسیقی و تجسمی نظرات - اخبار فرهنگی -

به گزارش باشگاه خبرنگاران پویا، سیده مرضیه شفاپور، دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس  با اشاره به توقف پنج ماهه صدور مجوز برگزاری رویدادهای مد در کشور از آغاز صدور این مجوزها خبر داد و گفت: فعالیت در کارگروه را زمانی آغاز کردم که توقفی پنج ماهه در صدور مجوزها وجود داشت و از آنجایی که این وقفه به جامعه فعالان مد و لباس ضربه زده، فرایند صدور مجوزها دوباره آغاز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با تأکید بر اینکه اقداماتی که در چهارچوب قانون برای این کارگروه تعیین شده است باید اجرایی شود، گفت:  به عنوان فردی که 26 سال است در زمینه مسائل فرهنگی کار می‌کنم معتقدم که باید مردم و هنرمندان را در چارچوب قانون ببینیم و ضمن اعطای مجوز به فعالیت‌های هنری، از هنرمندان حمایت‌های معنوی و تا حد ممکن مادی داشته باشیم.

شفاپور تصریح کرد: همه فعالان عرصه مد و لباس باید از تسهیلات و امکاناتی که کارگروه مد و لباس ارائه می‌کند، استفاده کنند؛ همه ما ایرانی هستیم، ایران را دوست داریم و بر اساس قانون کار می‌کنیم؛ همه طیف‌های فکری در چارچوب قانون برای ما برابر هستند و طرح‌ها و کارهای افراد است که شایستگی‌های حرفه‌ای آنها را نشان می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه همزمان با صدور دوباره مجوزها، نظارت بر رویدادهای حوزه مد و لباس نیز طبق قانون در حال انجام است، افزود: تیم رصد کارگروه را تقویت کرده‌ایم و هر رویدادی که مجوز فعالیت دریافت می‌کند، یک روز قبل از برگزاری کد شیمای طرح‌های مربوط به آن که نشان دهنده اصالت طرح‌ها است نیز بررسی می‌شود؛ در طول برنامه نیز ناظر کارگروه در نمایشگاه‌ها و رویدادها حضور دارد.

دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس با اشاره به فرصتی تاریخی که با کاهش و قطع واردات لباس‌های خارجی و قاچاق پوشاک به کشور برای تولیدکنندگان و طراحان داخلی ایجاد شده است، گفت: تاکنون جلسات متعددی با طراحان و تولیدکنندگان برای ایجاد همگرایی برگزار کرده‌ایم؛ باید زمینه‌هایی را به وجود بیاوریم تا آثار طراحان داخلی توسط تولیدکنندگان دیده، خریداری و تولید شود.

وی ادامه داد: با فرصتی که برای تولیدات داخلی ایجاد شده است، تولیدکنندگان پارچه ما می‌توانند تولیدات خود را با کیفیتی بالا ارائه کنند و طراحان ما نیز با الهام گرفتن از داشته‌های فرهنگی و اعتقادی خودمان به سمت تولید پوشاکی بروند که نه تنها نیاز همه گروه‌های جامعه را تأمین می‌کند، بلکه گام‌های بلندی را در خلق برند پوشاک ایرانی-اسلامی و صادرات پوشاک فاخر ایرانی برمی‌دارد.

شفاپور ایجاد اشتغال پایدار و گسترده برای طراحان و فعالان عرصه مد را ازجمله اهداف مهم برنامه‌های خود برشمرد و گفت: برگزاری جشنواره‌ها و رویدادها می‌تواند کمک شایان توجهی به دیده شدن آثار مغفول طراحان با استعداد کشورمان و برقراری ارتباط بین طراحان و تولیدکنندگان برساند؛ بر همین اساس، تلاش کرده‌ایم در نهمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر در همین راستا گام برداریم.

وی از تمامی فعالان عرصه مد و لباس برای حضور در نهمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر دعوت کرد و گفت: لازم است هنرمندان برای ارائه طرح‌های جدید خود حتماً کد شیما که به معنای ثبت مالکیت معنوی طرحشان به نام خودشان است را دریافت کنند؛ چراکه دریافت این کد برای حضور حرفه‌ای آنها در عرصه مد و لباس حائز اهمیت است.

دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس در پایان از پررنگ تر شدن بخش عفاف و حجاب و بافت‌های سنتی در جشنواره نهم فجر خبر داد و افزود: جشنواره امسال متفاوت‌تر از دوره‌های قبل خواهد بود و من از همه هنرمندان فعال در عرصه مد و لباس و از تمامی تلاشگران این عرصه می‌خواهم تا در مسیر اعتلای هنر فاخر پوشاک ایرانی-اسلامی به کارگروه مد و لباس کمک کنند.

«دلقک‌های آمریکایی» منتشر شد+ فیلم«ضربه ملایم مغزی» به روایت شجاعی طباطبایی + عکسعکاسان به «بدرقه سردار» می‌روند

انتهای پیام/

R1527/P/S4,40/CT12 واژه های کاربردی مرتبط کارگروه ساماندهی مدولباس مد و لباس

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کارگروه ساماندهی مدولباس مد و لباس کارگروه ساماندهی مدولباس مد و لباس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۶۶۱۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور آفرود سواران در عرصه های منابع طبیعی ممنوع می باشد

به گزارش جام جم آنلاین از گرگان دکتر حمید سلامتی اظهار کرد: یکی از نگرانی های اولیه مرتبط با آفرود، فرسایش و تخریب زیستگاه های طبیعی است. وسایل نقلیه قدرتمند مورد استفاده در آفرودها می توانند آسیب زیادی به اکوسیستم هایی مانند تالاب ها، مراتع و جنگل ها وارد کنند.

وی ادامه داد: فشرده سازی خاک فعالیت های آفرود معمولا باعث تراکم خاک می شود که بر سلامت و تنوع زیستی اکوسیستم ها تأثیر منفی می گذارد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان تصریح کرد: هنگامی که وسایل نقلیه از زمین های حساس عبور می کنند، وزن آنها خاک را فشرده می کند و ریشه ها و جذب مواد جذب مواد مغذی را برای گیاهان سخت می کند. این خاک فشرده همچنین از نفوذ آب جلوگیری می کند که منجر به افزایش سیل و آلودگی بالقوه آب می شود.

سلامتی با اشاره به گسترش گونه های مزاحم توسط وسایل نقلیه نیز گفت: خودروها دانه‌، هاگ‌ و سایر تخم گیاهان را حمل کنند که ممکن است به لاستیک‌ها، زیرشاخه‌ها یا تجهیزات بچسبند. هنگامی که وسایل نقلیه آفرود بین مناطق مختلف حرکت می کنند، می توانند ناخودآگاه گونه های غیر بومی را به مکان هایی که قبلاً در آن جا وجود نداشتند را وارد کنند. این گونه های مهاجم اغلب با گیاهان بومی رقابت می کنند، اکوسیستم های محلی را نابود می کنند و منجر به از دست دادن گونه های گیاهان می شوند. گسترش گونه‌های مزاحم می‌تواند اثرات طولانی‌مدتی بر گیاهان و جانوران بومی داشته باشد و ترکیب و عملکرد اکوسیستم‌ها را تغییر دهد.

در ادامه جلسه، علی زنگی معاون مدیرپیشگیری دادگستری کل استان افزود: حضور موتورسواران در عرصه های منابع طبیعی ممنوع می باشد.

وی با تاکید بر عدم حضور آفرودسواران در مناطقی که به عنوان منابع طبیعی و محیط زیست هستند، ادامه داد: افرادی که وارد این عرصه ها می شوند مشخص شوند. و نیروی انتظامی، جنگلبانان و محیط بانان کارت های شناسایی که از سوی کانون به افراد واجد شرایط تحویل داده شده است را بررسی نمایند.

سرهنگ عیسی گلبینی مفرد فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان نیز در این جلسه با اشاره به موضوعات حفاظتی در عرصه های ملی گفت: مشاهده شده برخی تورها بعد از زدن کپ در عرصه های ملی اقدام به قطع درختان برای آتش و یا حتی قطع برخی درختان بابت استفاده در مصارف دیگر نیز انجام می دهند.

سرهنگ گلبینی مفرد با اشاره به تاثیرات مخرب روشن کردن آتش بر روی خاک نیز گفت : اکثر برنامه ها و تورها که شب مانی در منطقه دارند به مدت دو الی سه شب که خود به دلیل روشن ماندن آتش به مدت زیاد آسیب زیادی به خاک و موجودات داخل خاک میزند که این خسارت ها جبران ناپذیر می باشد.

مرتضی عباسی رئیس هیات موتورسواری و اتومبیل رانی استان گلستان گفت: از سال 1401 دستورالعملی صادر شده است که برای اتوکمپر، تورسافاری و تور آفرود که همه شرکتهایی که خدمات تور انجام میدهند باید از هیات مجوز بگیرند. مرتضی عباسی با بیان وجود تورهای بدون مجوز گفت: موتورسواران و آفرود سوارانی که از هیات مجوز نداشته باشند می توان با آن ها قانونی برخورد کرد.

هیئت موتورسواری و اتومبیل رانی نیز مصوبات و دستورالعمل خود را برای شرکت های مسافرتی ارسال و طی نامه مکتوب با دادگستری و دادستان استان تورهای بدون مجوز را معرفی نماید.علی نوری رئیس گروه گردشگری و میراث فرهنگی نیز گفپت: با اجرای این تفریح به صورت دلبخواه و غیرمسئولانه انتقاد داریم و نتیجه آن را تخریب بیش تر منابع طبیعی و محیط زیست می دانیم.

وی در ادامه گفت: نکته قابل توجه در این رابطه، مقوله آموزش است. چراکه، درواقع افرادی که آموزش نمی‌بینند نه تنها به خود، بلکه به طبیعت هم آسیب می‌رسانند.نوری افزود:آموزش، تغییر نگرش، ایجاد حساسیت و سپردن مسوولیت در حفظ محیط زیست و منابع طبیعی می تواند نقش به سزایی را در کاهش تخریب و یاری رسانی در حفظ محیط زیست و منابع طبیعی و کمک به جنگلبانان و محیط بانان با توجه به پتانسیل عظیمی که در این گروه ها وجود دارد، ایفا کند.

در انتهای جلسه مقرر شد چند نقطه مناسب در اراضی پست و شمال استان برای ایجاد پیست از سمت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان مشخص گردد . هیئت موتورسواری و اتومبیل رانی نیز مصوبات و دستورالعمل خود و لیست تورهای بدون مجوز را طی نامه مکتوب به دادگستری و دادستان استان اعلام نماید.

دیگر خبرها

  • صدور بیش از ۱۵ هزار مجوز الکترونیکی کسب و کار در استان گلستان
  • ثبت ۱۰۰۰ درخواست صدور مجوز الکترونیکی در استان مرکزی
  • جهاد دانشگاهی و کارگروه مد و لباس تفاهمنامه امضا کردند
  • حضور آفرود سواران در عرصه های منابع طبیعی ممنوع می باشد
  • آثار جشنواره مد و لباس نقش تن‌پوش در حال داوری است
  • هلال احمر ایران رئیس کارگروه سلامت بریکس می‌شود
  • فراخوان دهمین جشنواره ملی «بومتن» منتشر شد
  • اتاق های مادر و کودک در مترو دوباره باز می شوند | صدور مجوز به واحدهای تجاری و مراکز خرید به شرط ایجاد این اتاق
  • صدور و تمدید 3259 مجوز سرمایه گذاری در سال 1402 در قشم| 54 طرح جدید اقتصادی به بهره برداری رسید 
  • کارگروه مشترک همکاری اتاق بازرگانی و وزارت کار تشکیل می‌شود