Web Analytics Made Easy - Statcounter

سایت سراسری استان‌های ایرنا به عنوان ویترین ۳۱ سایت استانی خبرگزاری جمهوری اسلامی روزانه به طور میانگین محل انتشار حدود ۶۰۰ فرآورده خبری شامل خبر، گزارش، مصاحبه، میزگرد خبری، یادداشت، بسته تصویری و تحلیل است که عصر هر روز به منظور بهره‌برداری و آگاهی بیشتر مخاطبان در قالب «بسته خبری ۲۴» چکیده مهمترین رویدادهای استان‌ها منتشر می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



بازدید رییس جمهوری از مناطق سیل‌زده چابهار
حجت الاسلام حسن روحانی رییس جمهوری امروز (۲۸ دی ماه) برای پیگیری وضعیت مناطق سیل زده در جنوب استان سیستان و بلوچستان به همراه جمعی از اعضای هیات دولت در سفری یک روزه صبح امروز وارد چابهار شد و از طریق بالگرد از برخی روستاهای بخش دشتیاری این شهرستان بازدید کرد.
رییس جمهوری با حضور در روستای «کلانی» چابهار خطاب به مردم این روستا گفت: دولت در کنار شما مردم سیل‌زده هست و از هیچ کمکی دریغ نخواهد کرد.
عصر امروز نیز جلسه مدیریت بحران استان به ریاست رییس جمهوری تشکیل شد؛ روحانی در جریان این سفر به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ماموریت داد بازسازی ۱۴ هزار واحد مسکونی تخریب شده از سیل را بر عهده بگیرد.


آخرین خبرها از خسارت های ناشی از سیلاب
علاوه بر سیستان و بلوچستان، هرمزگان و کرمان نیز از سیل اخیر آسیب دیده اند و به گفته معاون سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیلاب اخیر به ۳۴۵ کیلومتر راه آسفالته در جنوب استان کرمان خسارت وارد کرده است.
همچنین اعلام شد که این سیلاب حدود ۱۰ میلیارد ریال به تاسیسات و زیرساخت‌های برق روستاهای شهرستان میناب خسارت وارد کرده است.
خبر دیگر اینکه در شهرستان بمپور در جنوب سیستان و بلوچستان، سیلاب بیش‌از ۲۳ میلیارد و ۲۵۰ میلیون ریال به بخش کشاورزی این شهرستان خسارت وارده کرده است و در نواحی روستایی آن نیز سبب تخریب زیرساخت‌های کشاورزی در بخش آب و خاک شهرستان شامل تخریب جاده‌های بین مزارع ،چاهک‌ها و بندها شده است.
به گفته مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان، از زمان آغاز باران‌های سیل آسا در این استان ۷۴هزار و ۷۴۴ نفر سیلزده توسط هلال احمر امدادرسانی شدند.

آزمایشگاه نوآوری باز در فردیس گشایش یافت
نخستین پروژه کلان‌شهر دانایی کشور موسوم به آزمایشگاه نوآوری باز روز شنبه در آیینی با حضور معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در شهرستان فردیس استان البرز گشایش یافت.
سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در این آیین گفت:  این مجموعه ۳۷۰ متر مربع زیربنا دارد و با همکاری گروه صنعتی مپنا  وابسته به وزارت نیرو احداث  و راه اندازی شده است.
ستاری امروز همچنین مرکز "شتاب دهنده ماد" تولید کننده محصولات دانش بنیان در شهر گرمدره شهرستان کرج را افتتاح کرد. این شتاب دهنده در حوزه مواد اولیه و محصول نهایی دارو، آرایشی و بهداشتی فعالیت دارد.


مرکز نوآوری و شکوفایی ایلام با حضور معاون رییس جمهور افتتاح شد
مراکز نوآوری و شکوفایی (منش) استان های ایلام، کردستان و هرمزگان به صورت ویدیو کنفرانس با مشارکت معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده و وزیر روزش و جوانان افتتاح شد.
مرکز نوآوری و شکوفایی استان ایلام ظهر امروز با حضور معصومه ابتکار مورد بهره برداری قرار گرفت که این مرکز محل استقرار گروه های خلاق یا نوآور است و فرد یا تیم ها به خلق ایده های جدید با قابلیت های تجاری سازی می پردازند.
 

ابتکار: نرخ انتصاب زنان در پست‌های مدیریتی به ۲۰ درصد افزایش یافت
معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده امروز میهمان ایلامی ها بود؛ وی در این سفر با بیان اینکه نرخ انتصاب زنان در پست‌های مدیریتی در کشور در سال ۹۶ حدود ۱۳.۶ درصد و سال گذشته ۱۸.۸ درصد بود، گفت: این نرخ اکنون به ۲۰ درصد افزایش یافته است.
معصومه ابتکار ابراز امیدواری کرد: تا انتهای دولت تدبیر و امید این نرخ به ۳۰ درصد که شاخص تعیین شده برنامه ششم توسعه است، برسد.

مصوبه‌های قانون هوای پاک در تهران اجرایی نشده است
مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران گفت: قانون هوای پاک ۲ سال گذشته به تصویب رسیده این در حالیست که مصوبه های آن اجرایی نشده و مغفول مانده است.
شینا انصاری روز شنبه در همایش پاسداشت روز ملی هوای پاک در بوستان ولایت اظهار داشت: قانون هوای پاک شامل ۳۴ ماده و ۱۰ آیین نامه اجرایی است که تصویب رسیده است و جزئیات آن برای دستگاه های مربوطه مشخص شده است.


وضعیت ایمنی ۸۲۷ مدرسه پایتخت قرمز است
شهردار تهران اعلام کرد که از ۲ هزار و ۸۸۸ مدرسه ارزیابی شده پایتخت به لحاظ ایمنی، وضعیت ۸۲۷ مدرسه قرمز است.
پیروز حناچی در گردهمایی ۱۵۰۰ مدیر مدرسه شهر تهران توضیح داد: حرکتی از سال ۹۴ آغاز کردیم و آموزش مقابله با بحران به مدیران، ‌پرسنل مدارس و دانش آموزان در دستور کار قرار گرفت و تجهیز مدارس به کانکس امداد و نجات انجام شد؛ امروز نیز گام دوم طرح مدرسه آماده را کلید می زنیم.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران نیز با بیان اینکه وضعیت ایمنی مدارس پایتخت بسیار بد است، گفت: حدود ۷۰ درصد ساختمان‌های مدارس تهران بیش از ۲۰ سال عمر دارند.
به گفته محسن هاشمی، در شهر تهران فعالیت های زیادی انجام شده است و در مواردی از دولت در برخی موارد بیشتر هزینه کرده ایم ولی متاسفانه نسبت به آموزش و پرورش که رکن اصلی فرهنگ هر جامعه‌ای است کوتاهی شده است.

راه‌آهن اردبیل دهه فجر ریل‌گذاری می‌شود
پیرو وعده رییس جمهوری برای اتصال استان اردبیل به شبکه راه آهن سراسری، استاندار اردبیل امروز گفت: پیمانکار روسازی راه‌آهن میانه_ اردبیل انتخاب شده و عملیات ریل‌گذاری آن در دهه فجر امسال آغاز می‌شود.
اکبر بهنامجو اظهار داشت: از محل سفر رییس‌جمهوری به استان اردبیل راه‌آهن اردبیل _میانه حدود هفت هزار میلیارد ریال تامین اعتبار شده است.
 

اعضای بانوی ۴۲ ساله لردگانی به بیماران نیازمند اهدا شد
هماهنگ‌کننده تیم پیوند اعضای چهارمحال و بختیاری گفت: اعضای بانوی ۴۲ ساله مرگ مغزی اهل لردگان روز شنیه جداسازی و به بیماران نیازمند پیوند داده شد.
زهرا سیاح افزود: مرحومه فاطمه نوروی از اهالی یکی از روستاهای شهرستان لردگان هفته گذشته دچار مرگ مغزی شد که پس از اعزام از بیمارستان شهدای لردگان به بیمارستان کاشانی و تایید مرگ مغزی وی، خانواده نیکوکار رضایت به اهدای عضو دادند.

اقدام زیبای یک مرکز پزشکی در اهواز
یک مرکز تشخیص پزشکی در اهواز در حرکتی جالب و زیبا با اجرای طرحی با عنوان "شکرانه" به مدت یک ماه اقدام به پذیرش رایگان و بدون هزینه بیماران به خصوص بیماران کم برخوردار و بی بضاعت کرد.
رئیس هیت امنا مرکز جامع تصویربرداری پزشکی اکسین اهواز گفت: دسترسی به خدمات پزشکی یکی از اولویت های هرجامعه محسوب می‌شود که این مرکز پزشکی فوق تخصصی  با بهره گیری از تجهیزات مدرن و با هدف ارائه خدمات به بیماران استان خوزستان و استان های همجوار ایجاد شده است و در اولین گام خیریه خود اقدام به طرح "شکرانه" نموده ایم.

هزینه درمان ۸۰۸ بیمار در خراسان جنوبی از محل زکات تامین شد
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی گفت: از ابتدای امسال تاکنون هزینه‌ درمان ۸۰۸ بیمار در استان از محل جمع‌آوری زکات تامین و پرداخت شده است.  رضا سلم آبادی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ۸۹ درصد زکات جمع‌آوری شده در استان از ابتدای امسال تاکنون، معادل سه میلیارد و ۳۴۴ میلیون تومان در بخش محرومان هزینه شد.
وی اظهار داشت: همچنین از محل زکات ۶۵ سری جهیزیه، و ساخت، مرمت و بازسازی ۴۸ واحد مسکونی نیز تامین شده است 

موزه عسل در اردبیل ایجاد می‌شود
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل با اشاره به قابلیت‌های این استان در زمینه تولید عسل اصیل گفت: در صورت همکاری اتحادیه صنف عسل و لبنیات‌فروشان آماده راه‌اندازی موزه عسل در اردبیل هستیم.
نادر فلاحی اظهار داشت: راه‌اندازی موزه‌هایی که بتواند بخشی از قابلیت‌های این استان را به نمایش بگذارد حمایت می‌شود.

بازدید از غار علیصدر نیم‌بها می‌شود
مدیرعامل مجتمع سیاحتی علیصدر گفت: هزینه بازدید از غار آبی علیصدر از چهارم تا ۲۰ بهمن ماه امسال نیم بها می‌شود.
به گفته غلامرضا تقوی شهروندان و گردشگران می‌توانند در مدت برگزاری جشنواره زمستانی و رویداد ملی «ایران باشکوه» در همدان با ۵۰ درصد تخفیف از غار علیصدر دیدن کنند.

سنگهای تاریخی قبر در چناران کشف شد
مدیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چناران گفت: دو قطعه سنگ قبر تاریخی حین عملیات گودبرداری برای نصب لوله انتقال آب کشاورزی در محدوده روستای سیدآباد این شهرستان کشف شد.
یکی از این قطعات حجاری شده مکعبی به شکل صندوقچه دو متر طول ۵۰ سانتیمتر عرض دارد.


البرز به قطب چوگان آسیا تبدیل می شود
رییس هیات ورزشی چوگان استان البرز گفت: این استان با توسعه ظرفیت ها و امکانات سوارکاری به قطب ورزش چوگان آسیا تبدیل می شود.
محمد بیغم  با بیان اینکه بیشتر اعضای تیم ملی چوگان جمهوری اسلامی ایران از استان البرز هستند، اظهارداشت: اکنون  با سازمان صنفی کشاورزی استان البرز در حال رایزنی برای دریافت امکانات بیشتر هستیم. 
زمان برگزاری رقابت‌های کشوری اسکی در دیزین تغییر یافت
رقابت‌های لیگ اسکی کشور که قرار بود فردا یکشنبه در پیست بین المللی دیزین استان البرز برگزار شود، به روزهای دوشنبه ۳۰ دی ماه و و سه شنبه یکم بهمن ماه موکول شد.
صادق کلهر رییس هیات آلپاین البرز به ایرنا گفت: نامساعد بودن  وضعیت جوی علت تغییر زمان آغاز این رقابت های  است.

گزارش ها و میزگردها
زندگی عجین شده با سرما و برف در کوهرنگ، علم ژنتیک و تشخیص استعدادها، سرگردانی شهروندان آبادانی در نابسامانی کرایه تاکسی، محور جهانی ساسانی نیازمند توسعه زیرساخت برای حضور گردشگران، کاشت بذر گونه‌های بومی به یاد شهدای سانحه هوایی در پاسارگاد فارس، باید و نباید سفر خارجی اعضای شورای شهر شیراز، پرورش ماهی کسب و کاری سودآور و مغفول در گچساران، رونق تولید، راهی آسان تر از دور زدن تحریم ها، شخم زمستانه شالیزارهای مازندران آغاز شد و پیک امید هرمزگان در بین کودکان سیل‌زده سیستان و بلوچستان از جمله عناوین گزارش ها و میزگردهای امروز استان ها طی ۲۴ ساعت گذشته بود.
ضرورت توجه ویژه به زیرساخت‌ها در پیست اسکی تفت، پیامدهای طولانی شدن طرح فاضلاب بافق برای معلولان و سالمندان، طنین دلنواز زاینده‌رود در نصف‌جهان،نانی که در پردیس آجر می‌شود، تلخی سیل به کام زمین خشکیده سیستان و بلوچستان، ادارات دولتی پنجه در پنجه‌ی سازمان‌های مردم‌نهاد، بیشه دالان ظرفیتی مطلوب برای رونق اکوتوریسم بروجرد، کشاورزی محور توسعه شهرستان سلسله و عمل به وعده ها، انتظار مردم پلدختر از نماینده مجلس یازدهم هم در زمره گزارش ها و میزگردهای امروز استان ها بود.

برچسب‌ها استان مرکزی استان تهران استان اردبیل

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استان مرکزی استان تهران استان اردبیل حسن روحانی استان مرکزی استان تهران استان اردبیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۶۶۴۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصوبات سفر رییس جمهوری در حوزه بنیاد شهید ایلام ۱۰۰ درصد اجرا شد

به گزارش خبرنگار مهر، محمد رحیمی ظهر سه شنبه در دیدار با هژبری معاون عمرانی استاندار ایلام با تقدیر و تشکر از حمایت‌های همه جانبه استاندار و معاونین استاندار از فعالیت‌های اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران، افزود: ۱۱۸ گلزار مطهر شهدا در استان ایلام وجود دارد.

وی بیان کرد: اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام در دور اول سفر رییس جمهور به استان پنج مصوبه با اعتبار ۵ میلیارد تومان داشته که به صورت ۱۰۰ درصد اجرایی شده است.

وی افزود: این پروژه‌ها شامل ساماندهی گلزار مطهر شهدای صالح آباد، هیندمینی، حاجی حاضر ایوان، سیداکبر دهلران بوده است. رحیمی عنوان کرد: پروژه‌های خوبی در اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان در حوزه اقامتی و رفاهی در دست اجراست.

وی گفت: زایرسرای مهران با ۲ هزار و ۴۰۰ مترمربع یکی از این پروژه‌ها است که ۶۰ درصد پیشرفت دارد.

سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام اضافه کرد: اهداف اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان در سال جاری توسعه خانه‌های ایثار، ساخت مسکن و اهدای زمین به ایثارگران، پرداخت تسهیلات اشتغال برای جامعه هدف است.

کد خبر 6086375

دیگر خبرها

  • بازدید رئیس جمهور از مناطق جنوب غرب تهران
  • روستاییان وعشایر جنوب سیستان وبلوچستان خوشحال از باران‌ها اخیر
  • کنایه رییس دفتر رئیس جمهور سابق به آمارهای رییسی (فیلم)
  • بازدید جمعی از مسولان از مناطق سیل زده دنا
  • رییس‌جمهور در کاخ ریاست‌جمهوری سریلانکا مورد استقبال قرار گرفت
  • آمادگی بندر چابهار برای تسهیل تجارت اقتصادی با کشور تاجیکستان
  • لحظات عظیم ترین بمباران لبنان توسط اسرائیل
  • جمهوری اسلامی آمادگی دارد در پیشرفت سریلانکا شریک شود
  • اختصاص ۵ میلیارد تومان به بنیاد شهید ایلام در سفر اول رییس جمهوری
  • مصوبات سفر رییس جمهوری در حوزه بنیاد شهید ایلام ۱۰۰ درصد اجرا شد