Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-23@20:39:54 GMT

کیفیت تجهیزات نفتی ساخت داخل همتراز کشورهای پیشرفته

تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۶۶۵۵۱

کیفیت تجهیزات نفتی ساخت داخل همتراز کشورهای پیشرفته

‍‍‍‍‍‍

رئیس هیئت مدیره انجمن سازندگان تجهیزات نفتی: کیفیت تجهیزات ساخت داخل همتراز استانداردهای جهانی و کشورهای پیشرفته هستیم و از نظر کیفیت از چین و کره نیز عبور کرده ایم. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، سیروس تالاری رئیس هیئت مدیره انجمن سازندگان تجهیزات نفتی گفت: نیازها در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی و تجهیزات به 2 گروه بهره برداری، پروژه ها تقسیم بندی می شود که در حوزه بهره برداری ظرفیت بالفعل تولید داخل برای نگهداشت، تعمیرات، سرویس و راه اندازی تجهیزاتو قطعات مورد نیاز بالای 90 درصد است و صنعتگران ما می توانند مهندسی معکوس نیز انجام دهند اما در حوزه پروژه ها به دلایل مختلف به دلیل خرید از خارج کشور اینگونه نیست و در پروژه های توسعه ای پتروشیمی، نفت و گاز سهم قابل ملاحظه ای نداریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  تالاری افزود: کشور ما اگرچه در زمینه کیفیت همتراز استانداردهای جهانی و کشورهای پیشرفته هستیم و از نظر کیفیت از چین و کره نیز عبور کرده ایم اما در این زمینه مظلوم واقع شده ایم و کشورهایی مثل آمریکا و اروپا صاحب استاندارد جهانی هستند.   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی او گفت: اگرچه زیرساخت های دستگاه اجرایی کشور متناسب با توسعه پیشرفت نداشته است اما خوشبختانه در شرایط موجود که در جنگ تمام عیار اقتصادی هستیم، با توجه به درک و تفاهم متقابل بین اجزا و ذینفعان در وزارت صنعت و نفت، برای اصلاح ساختارها جنبش هایی دیده می شود و 4 کارگروه مشترک در حوزه بالادستی، پایین دستی و رگلاتوری و ارتقای توان شرکت های دولتی شکل گرفته است که نشان میدهد برای پیشرفت فقط باید ظرفیت های ملی تقویت شود و هزینه های لازم پرداخت شود.   رئیس هیئت مدیره انجمن سازندگان تجهیزات نفتی گفت: همگرایی و همفکری و عزم جزم ایجاد شده در وزارت صنعت و نفت باید تبدیل به فرهنگ ملی شود.   تالاری درباره رگلاتوری نیز گفت: در شرایط تحریم و با توجه به 1200 صنعتگر شاغل در حوزه نفت، برای سیاستگذاری لازم خرید و رگولاتری و توزیع متناسب خرید بین همه سازندگان برای فعالیت بیشتر تولید، تجمیع خریدها از یک سو و مدیریت سازندگان از سوی دیگر لازم است.    سید محمد مهدی هادوی رئیس ساخت داخل و تجهیزات وزارت صنعت در ارتباط تلفنی گفت: در بخش پروژه ها آنطور که باید وارد نشده ایم اما برای توسعه نیاز به قانون حداکثر استفاده از توان تولید و خدمات کشوری لازم است و تولید و پروژه های ملی باید به سمت کالای ایرانی پیش برود.    او افزود: در زمینه طراحی پروژه بیشتر وارد مهندسی معکوس شده ایم که برای پیشرفت نیاز است دانش فنی را نهادینه و بومی کنیم.    در قانون حداکثر استفاده از توان تولید طراحی و مهندسی را باید بیشتر به مهندسان ایرانی ارجاع بدهیم و به صورت جدی تر پیگیری و دنبال در وزارت صمت شود.    رئیس ساخت داخل و تجهیزات وزارت صنعت گفت: با توجه به تحریم ها  نیاز به سیاست گذاری بهینه در بخش صنعت نفت داریم که با استفاده از توان بخش خصوصی و انجمن ها و سندیکای خصوصی برای تدوین سند سیاست گذاری در طولانی مدت اجرایی شود.  

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: تجهیزات نفتی مشکلات راهکارها وزارت صنعت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۶۶۵۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کیفیت نان مورد نیاز مردم تویسرکان باید افزایش یابد

یحیی خورشیدخانی در گفتگو با خبرنگار مهر، بیان کرد: رسانه‌ها داری قدرت فوق‌العاده هستند و نوع نگاه و بیان اخبار به منظور اطلاع‌رسانی در فرآیند زندگی مردم تأثیر بسیار بالایی دارد.

وی با اشاره به اینکه مردم شهرستان تویسرکان بسیار فرهنگی و مذهبی هستند افزود: با وجود تهاجم فرهنگی جدی دشمن در قالب جنگ ترکیبی و ابزار فضای مجازی مردمان این شهرستان همچنان بر ارزش‌ها و آرمان خود محکم ایستاده اند و می‌توان گفت نقش خبرنگاران برای حفظ و صیانت از خانواده ها بسیار پر رنگ است.

سرپرست فرمانداری شهرستان تویسرکان تصریح کرد: یادآوری روحیه ایثار، جانبازی و گذشت رزمندگان در دوران انقلاب و هشت سال دفاع مقدس و انتقال آن به نسل جدید یک ضرورت است.

خورشیدخانی با اشاره به اینکه اهالی رسانه با بررسی چالش‌ها و آسیب‌ها می‌توانند در روند رشد شهرستان به مسؤولان کمک کنند خاطرنشان کرد: امروز همه می‌دانند فضای مجازی همانند یک تیغه دو لبه در کشور ما در حال فعالیت است و اصحاب رسانه می‌توانند برای پویایی شهرستان تلاش کنند.

وی اذعان داشت: در جلسه‌ای به اعضای شورای شهر تقاضا برای ایجاد یک خیابان موازی در طرح تفصیلی برای خیابان انقلاب و باهنر به منظور رفع ترافیک داشته ام و امیدواریم این امر مورد توجه و پیگیری شورا قرار بگیرد تا هرچه زودتر از این بار ترافیک کاسته شود.

وی با اشاره به اینکه گاهی طرح‌ها و برنامه‌ها در جای خود و وقت خود به نتیجه نمی‌رسند که لزوم توجه به موقعیت و مکان در انجام پروژه‌ها بسیار حائز اهمیت است تشریح کرد: در کارها و اقدامات انجام شده نباید افراط و تفریط کرد بلکه اولویت‌ها بر اساس نیازهای شهرستان باید انجام شود.

سرپرست فرمانداری شهرستان تویسرکان در ادامه با اشاره به اینکه مشکلات نانوایی‌ها کشوری است افزود: اما تلاش خواهیم کرد نارضایتی در بحث نان را در شهرستان کاهش دهیم.

مدیران شهرستان باید چشم انداز خود را وسیع کنند و پروژه‌ها حداقل برای ۵۰ سال دیگر برنامه ریزی شود.

سرپرست فرمانداری شهرستان تویسرکان یادآور شد: پروژه‌ها به گونه‌ای تعریف شود که پیوست فنی و فرهنگی داشته باشند و برنامه‌های ارائه شده بررسی و بر اساس اولویت مورد توجه قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه برخی از دستگاه‌های اجرایی از اعتبارات خوبی در سطح ملی برخوردار هستند افزود: مدیران دستگاه‌های شهرستان باید پیگیری مستمر داشته باشند تا متناسب با پروژه‌هایی که در دست اجرا دارند سهم شهرستان را اخذ نمایند تا افزایش روند رو به رشد شاخص‌های توسعه‌های در شهرستان باشیم.

کد خبر 6085929

دیگر خبرها

  • کیفیت نان مورد نیاز مردم تویسرکان باید افزایش یابد
  • عملیات ساخت جنگنده‌های فوق پیشرفته سوخو ۵۷ در روسیه (فیلم)
  •  استفاده از فناوری هسته‌ای برای افزایش کیفیت محصولات نفتی
  • رئیس سندیکای صنعت مخابرات ایران : بی‌کیفیتی مودم های تولید داخل بهانه است؛ به دنبال خرید مودم های ارزان‌قیمت و بنجل چینی اند
  • استفاده از فناوری هسته‌ای برای افزایش کیفیت محصولات نفتی
  • ساخت گلخانه و مزایای آن
  • تحصیل در خارج، خدمت به داخل | حمایت از نخبگان و پژوهشگران ایرانی خارج از کشور
  • راه‌اندازی ۳ مرکز مشترک توسعه فناوری در حوزه مواد و ساخت پیشرفته
  • همه چیز درباره ساخت افعی تهران ۲ | پیمان معادی بازیگر کشورهای دیگر هم هست و...
  • قدردانی استاندار سیستان و بلوچستان از شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی برای ساخت شبکه بزرگراهی