Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، احمدعلی موهبتی استاندار سیستان و بلوچستان در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران سیستان و بلوچستان که با حضور رییس جمهوری و شماری از وزرا در چابهار برگزار شداظهار داشت: ما از روز ۱۸ دی اخطاریه هواشناسی را دریافت کردیم و بلافاصله به تمامی دستگاه‌ها اعلام هشدار کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او  با بیان اینکه این سیل ۷۰ درصد مساحت استان را در برگرفت گفت: هرچند بارندگی‌ها دو برابر برآورد هواشناسی بود، ولی خوشبختانه با اعلام آمادگی لازم هیچ‌گونه تلفات جانی نداشتیم و مردم در کانون‌های بحران به مناطق امن انتقال داده شدند.

استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: در مدت سیل بیش‌از ۳ هزار نفر از سیل نجات داده شدند که ۵۵۰ نفر در شرایط بحرانی بودند و عمدتا در منطقه زرآباد کنارک و دشتیاری چابهار کانون‌های بحران سیل نجات داده شدند.

او  گفت: ۱۵۴۲ روستا درگیر سیل بودند که از میان ۱۰۲۳ روستا شرایط بحرانی داشتند، ۸۷۵ راه روستایی مسدود شد که با تلاش‌های صورت گرفته ۷۴۵ راه باز و هنوز ۳۰ راه مسدود است.

او  ادامه داد: هم‌چنین برق ۸۲۵ روستا قطع شد که درحال حاضر برق همه وصل شده است، آب ۲۴۵ روستا قطع شد که درحال حاضر به جز ۹۹ روستا برای بقیه وصل است؛ هم‌چنین تمام ۵۲۲ روستایی که ارتباط تلفنی‌شان قطع شده درحال حاضر به شبکه مخابرات وصل هستند.

موهبتی گفت: در طول مدت سیل ۱۴۵ سورتی پرواز با ۱۲ فروند بالگرد ارتش، سپاه، هلال احمر، اورژانس و نیروی انتظامی برای کمک به سیل زدگان انجام شد.

او  با اشاره به خسارات این سیل فراگیر گفت: این سیل ۳ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان خسارت وارد کرده که به راه‌ها ۸۵۰ میلیارد تومان، به مسکن ۸۲۰ میلیارد، به بخش کشاورزی ۶۴۰ و به سایر بخش‌ها از جمله آموزش و بهداشت و درمان ۹۹۰ میلیارد تومان خسارت وارد شده است.

انتهای پیام/ع

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سیل سیستان و بلوچستان استانداری سیستان و بلوچستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۶۶۵۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاش برای تخلیه سیلاب از منازل زرند/تخریب شبکه آب شرب ٨ روستا

سیدرضا حسینی نژاد در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه به دلیل بارندگی چند ساعت اخیر یک سد خاکی در بالا دست شهر زرند تخریب و آب آن وارد این شهر شده بود گفت: خوشبختانه در حال حاضر این سیلاب از شهر زرند خارج شده و نیروهای امدادی هلال احمر، بسیج و سپاه در حال تخلیه آب از منازل برخی نقاط شهر زرند می‌باشند.

وی افزود: مشکل عمده ما ورود سیلاب به پست فوق توزیع ورودی شهر زرند و قطع شدن برق شهر بود که با اقدامات صورت گرفته برق در اکثر نقاط شهر وصل شده است.

حسینی نژاد، گفت: سیلاب به شبکه آب شرب حدود ٨ روستا در منطقه جلگه شور شهرستان زرند آسیب وارد کرده است.

فرماندار زرند، افزود: با توجه به آب گرفتگی برخی از منازل، یکی از مدارس شهر را برای اسکان اضطراری مردمی که آب وارد خانه آنها شده در نظر گرفته ایم تا پس از تخلیه آب دوباره به منازل خود بازگردند.

کد خبر 6086647

دیگر خبرها

  • خسارت ۱۸۴ میلیارد ریالی بارندگی‌های اخیر به ۶۰ بنای تاریخی سیستان و بلوچستان
  • سیل ۱۱۰ هزار میلیارد ریال خسارت به زیر ساخت‌های سیستان و بلوچستان وارد کرد
  • خسارت ۱۴۵ میلیارد تومانی بارندگی به کشاورزی خراسان جنوبی
  • تلاش برای تخلیه سیلاب از منازل زرند/تخریب شبکه آب شرب ٨ روستا
  • خسارت ۸۲ میلیارد تومانی بارش شدید باران و تگرگ در حاجی آباد
  • خسارت بارش شدید باران و تگرگ در حاجی آباد
  • خسارت گسترده سیلاب به کشاورزیِ جنوب سیستان و بلوچستان
  • وصل شدن برق تمام روستا‌های سیل‌زده سیستان و بلوچستان
  • برق ۴۴۵ روستا‌ی سیل‌زده سیستان و بلوچستان وصل شد
  • برق تمامی روستا‌های سیلزده جنوب سیستان وبلوچستان وصل شد