Web Analytics Made Easy - Statcounter

احمد امیرآبادی فراهانی عصر شنبه در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی قم تصریح کرد: کمیته امداد در راستای احداث مسیر دسترسی دریاچه نمک عملکرد نامطلوبی در سال‌های اخیر داشته است.

وی خاطرنشان کرد: کمیته امداد در حال حاضر دریاچه نمک را ملک شخصی خود دانسته و عملا امکان بهره‌برداری از آن را برای سرمایه‌گذاران دیگر نمی‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: بهره‌برداری از دریاچه نمک می‌تواند یکی از ظرفیت‌های مهم اقتصادی و اشتغال‌زایی در استان شود و باید پیمانکار کنونی آن تغییر یابد.

عملیات عمرانی باند دوم پردیسان- کهک در دست اجراست

مدیرکل راه و شهرسازی قم نیز ابراز کرد: طرح اقتصاد مقاومتی باند دوم محور پردیسان - کهک با پایبندی به مطالعات زیست‌محیطی آغازشده است.

حسن صبوری بیان کرد: تاکنون یک میلیارد تومان برای آغاز عملیات اجرایی این طرح در اختیار استان قم قرارگرفته است.

وی تصریح کرد: این طرح تا سال ۱۴۰۰ به پایان رسیده و با بهره‌برداری کامل زیر بار ترافیک خواهد رفت.

وی همچنین با اشاره به احداث بازارچه کفاش‌ها گفت: برای ساماندهی این بازارچه اعتباری از سازمان برنامه‌وبودجه به اداره کل راه و شهرسازی قم ابلاغ نشد.

وی ابراز امیدواری کرد: با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده سال ۹۸ موافقت‌نامه جدیدی برای ساماندهی بازارچه کفاش‌ها بین دستگاه‌های متولی به امضا برسد.

وی با اشاره به روند احداث کمربندی جدید قم خاطرنشان کرد:برای این طرح ۲۱ هزار میلیارد ریال اعتبار پیش‌بینی‌شده و از مصوبه‌های هیات وزیران است و کلنگ آغاز عملیات اجرایی آن نیز دردهه فجر به زمین زده خواهد شد.

وی بیان داشت:طرح جدید کمربندی قم به طول ۱۱۰ کیلومتر به نام سردار سرافراز اسلام شهید حاج قاسم سلیمانی نام‌گذاری شده است.

مدیرکل کل راه و شهرسازی قم تاکید کرد: کمربندی جدید قم با مشارکت بخش خصوصی به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی تاکید کرد: قرار گرفتن معادن در محدوده این کمربندی و شکل استفاده و بهره‌برداری از آن از موانع اصلی آغاز این طرح زیربنایی می‌باشد.

صبوری گفت: ۳۰ درصد اعتبارات این طرح توسط دولت و ۷۰ درصد هم توسط بخش خصوصی تامین خواهد شد.

مراکز عمده بار قم به خطوط ریلی متصل می‌شود

در ادامه این جلسه، مدیرکل راه‌آهن قم بیان کرد: اتصال مراکز عمده بار به خطوط ریلی از برنامه‌های اقتصاد مقاومتی قم است.

محسن اعتماد اضافه کرد: در همین راستا اتصال راه‌آهن سراسری به گمرک، شهرک صنعتی شکوهیه و منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان پیش‌بینی‌شده است.

 وی با اشاره به اتصال راه‌آهن سراسری به منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان بیان کرد: عدم تخصیص اعتبار لازم مهم‌ترین مانع اجرای این طرح می‌باشد.

وی اضافه کرد: تاکنون ۶۰ درصد زیرسازی این طرح انجام‌شده است اما نیازمند مرمت و بازسازی مجدد است.

اعتماد تصریح کرد: اتصال منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان به راه‌آهن سراسری ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

مدیرکل راه‌آهن قم اظهار کرد: طبق قانون زیرسازی این طرح باید توسط منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان انجام بگیرد.

وی ابراز کرد: برای زیرسازی این طرح ۴۰ میلیارد تومان اعتبار موردنیاز است و بعد از اتمام زیرسازی طرح روسازی باید آغاز گردد.

وی با اشاره به اتصال گمرک به راه‌آهن سراسری گفت: این طرح به مرحله بهره‌برداری رسیده اما بارگیری در این گمرک بسیار کم‌تر از حد انتظار بوده است.

وی با اشاره به طرح اتصال راه‌آهن سراسری به شهرک شکوهیه نیز گفت: مسئولان این شهرک با اتصال راه‌آهن به این شهرک موافقت ندارند.

وی تصریح کرد: از یک سال و نیم گذشته طراحی مسیر این طرح انجام پذیرفته است و پیش‌بینی سالانه ۴ میلیون تن بار از این شهرک صنعتی برآورد می‌شود.

وی اظهار کرد: بااین‌وجود هیات مدیره این شهرک صنعتی اتصال راه‌آهن به شهرک صنعتی را فاقد هرگونه توجیه اقتصادی می‌داند.

وی تاکید کرد: مدت‌زمان حمل بار از بندرعباس به گمرک قم ۳ روزه انجام می‌گیرد که برای فعالان اقتصادی کاملا ازنظر اقتصادی و زمان به‌صرفه می‌باشد.

احداث شهرک حمل‌ونقل کالا و پارک لجستیک در قم

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای قم نیز بیان کرد: احداث شهرک حمل‌ونقل کالا و پارک لجستیک شهر قم تاکنون ۱۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

ابوالفضل جمالی تاکید کرد: برای احداث این شهرک درمجموع ۲ هزار میلیارد ریال اعتبار پیش‌بینی‌شده است.

وی عنوان کرد: احداث این شهرک به دلیل موقعیت مواصلاتی قم و روان‌سازی ترافیک نقش بسزایی خواهد داشت.

زمینه توسعه صنعت گردشگری در دریاچه حوض سلطان فراهم است

مدیرکل پدافند غیرعامل قم نیز در بخشی از این جلسه، تصریح کرد: دریاچه حوض سلطان از ظرفیت‌های گردشگری مغفول مانده استان است.

مهدی متقیان اضافه کرد: با حمایت از سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری ارزش‌افزوده و ظرفیت‌های اشتغال جدیدی در این پهنه آبی ایجاد می‌شود.

وی تاکید کرد: سرمایه‌گذاری در دریاچه نمک با توجه به هزینه‌های بالا و ابهامات موجود در آن مشخص نیست که چه سرنوشتی به دنبال خواهد داشت.

وی اضافه کرد: حوض سلطان در محلی قرارگرفته که سالانه بیش از ۲۵ میلیون مسافر از محدوده آن عبور کرده و امکان ایجاد سایت گردشگری در آن کاملا فراهم است.

دریاچه نمک حوض سلطان در ۴۰ کیلومتری شمال شهر قم، ۸۵ کیلومتری جنوب تهران و در حاشیه بزرگراه خلیج‌فارس قرار دارد. وسعت و شکل دریاچه متناسب با ورود آب و میزان بارندگی آن در فصول مختلف سال متفاوت است. در مواقع بارندگی و ذوب برف‌های ارتفاعات اطراف، چون بر میزان آب ورودی افزوده می‌شود، وسعت آن زیاد و در غیر از این ایام، وسعت آن کم می‌شود. بدین ترتیب سطح آب دریاچه پیوسته در نوسان است.

برچسب‌ها مجلس شورای اسلامی قم اقتصاد مقاومتی اشتغال فراگیر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی قم اقتصاد مقاومتی اشتغال فراگیر مجلس شورای اسلامی قم اقتصاد مقاومتی اشتغال فراگیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۶۶۷۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی ظرفیت‌های ِصداوسیمای کرمان برای اجرایِ طرحِ مولدسازی

 به گزارش خبر گزاری صداوسیما مرکز کرمان قائم مقام رسانه ملی در امور اقتصادی  درسفر به کرمان از برخی از اموال ، دارایی‌ها و ظرفیت‌های صدا و سیمای مرکز کرمان از جمله ساختمان جدید در حال احداث این مرکز بازدید کرد.
حسین رضی گفت در این سفر ظرفیت‌های اقتصادی و امکاناتی که در استان کرمان در اختیار صدا و سیما است بررسی می‌شود تا در طرح مولدسازی  استفاده  شود.
وی افزود در تلاشیم تا ظرفیت‌های بالقوه را به بهره‌برداری برسانیم تا از این محل شبکه استانی توسعه یابد و از منابع استفاده بهینه شود..
قائم مقام سازمان صدا و سیما در امور اقتصادی در ادامه در باره ساختمان جدید صدا و سیمای مرکز کرمان گفت با توجه به هزینه‌هایی که تاکنون در این سایت ۱۴ هکتاری انجام شده باید سرعت انجام کار افرایش یابد که این موضوع از محل منابع استانی، سازمان برنامه بودجه و سازمان صدا و سیما با پیگیری متولیان قابل انجام است.
رضی در این روز از برخی از دارایی‌های صدا و سیمای مرکز کرمان هم بازدید کرد.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

 

دیگر خبرها

  • ارتقای ظرفیت ۵۰ واحد نیمه‌فعال لرستان
  • بازگشت ۴ هزار واحد تولیدی به چرخه صنعت
  • تاکید صفری بر توسعه صادرات در جهت جهش تولید
  • ملایر ظرفیت خوبی برای رونق اقتصادی غرب کشور دارد
  • زمین ۱.۸ میلیون واحد نهضت ملی مسکن تامین شد
  • شهر خلاق، فرصتی برای مشارکت مردم
  • رسانه‌ها در ارتباط با مردم و فرهنگ‌سازی نقش مهمی دارند
  • بررسی ظرفیت‌های ِصداوسیمای کرمان برای اجرایِ طرحِ مولدسازی
  • هدف‌گذاری ۱۰ میلیارد دلاری برای حجم مبادلات اقتصادی ایران و پاکستان
  • شهرک‌های سرمایه‌گذاری دانش بنیان اقتصادی در بوشهر ایجاد شود