Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کردستان رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان از اجرای طرح سلامت روانی و مراقبت اجتماعی سراج در سه بسته خبر داد.

فرزین رضاعی ظهر امروز (۲۸ دی) در هفتمین جلسه کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت و خانواده در سنندج اظهار کرد: هدف از اجرای این طرح مراجعه و شناسایی افراد مشمول این طرح و پذیرش و ارجاع آنان و کاهش میزان بستری افراد مستعد بیماری‌های روانپزشکی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی عنوان کرد: برای انتخاب شهر به عنوان شهر پیشگام در این طرح معیارهایی همچون جمعیت ۱۰۰ تا ۳۰۰ هزار نفری، دسترسی به مرکز استان، دسترسی به روانپزشک و فراهمی بیمارستان روانپزشکی مد نظر است.

رضاعی همکاری نهادهای سیاسی را موثر دانست و افزود: برای انجام این طرح مسئولین سیاسی، فرماندار و استاندار باید همکاری‌های لازم با سایر ارگان‌ها را در نظر داشته باشند.

وی از اجرای این طرح در قالب سه بسته خدمات سلامت روانی پایه، خدمات اجتماعی و مرکز بهداشت خبر داد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کردستان هدف از برگزاری این جلسه را آگاە سازی و گسترش این طرح در میان آحاد جامعە و جذب همکاری سایر ارگان‌ها دانست و تاکید کرد: ریشه‌کن کردن اختلالات شخصیتی و آسیب‌های اجتماعی در بطن جامعه امکان پذیر نیست اما این اقدام می‌تواند قدم کوچکی در راستای درمان اختلالات شخصیتی باشد.

وی تصریح کرد: هستند تعداد کثیری از بیماران روانپزشکی شدید کە بە دلیل حمایت اجتماعی ضعیف در یک دورە‌ای درمان آنها قطع و این عدم تداوم درمان سبب بستری شدن دوباره فرد می‌شود و هدف ما قطع کردن این چرخه بازگشن بیماری روانی افراد است.

در ادامه ابراهیم قادری معاونت بهداشت علوم پزشکی کردستان گفت: هدف از اجرای طرح سلامت روانی  و مراقبت اجتماعی سراج شناسایی افراد مضمن بە بیماری روانی و درمان آنها و جلوگیری از چرخە تشدید مجدد بیماری است.

وی اقدامات و همکاری سازمان‌ها را در راستای اثر بخشی بیشتر دانست و اظهار کرد: این طرح یک طرح جامعەنگر است و همە اقشار مختلف جامعە را در برمی‌گیرد.

قادری یکی از چالش‌های این طرح را عدم همکاری سازمان‌ها و ارگان‌ها دانست و افزود: تلاش یک سازمان به تنهایی در ارتقاء سلامت جامعه موثر نیست و باید سایر ارگان‌ها نیز در این امر هم‌سو و در یک راستا حرکت کنند.

به عقیده وی طرح سراج طرحی همگانی است و باید به صورت یک فرهنگ نهادینه شود.

ابراهیم قادری تصریح کرد: جامعە هدف ما اعضای جامعە و چندین منطقە کم برخوردار سنندج شامل نایسر، عباس‌اباد، تقتقان و چندین محلە دیگر است که به لحاظ سلامت روانی مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و کسانی که از مشکل روانی رنج می‌برند می‌توانند به روانپزشک مربوطه مراجعه و در صورت نیاز به مددکار اجتماعی سازمان ارجاع داده می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۶۷۱۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهمیت ساخت همراه‌سرا در نزدیکی بیمارستان‌های پایتخت

به گزارش خبرگزاری مهر، سید حمید جمال‌الدینی، در این بازدید خطاب به مسئولان و بانیان احداث همراه سراها، گفت: این اقدام شما در راستای فرموده رهبری است که هیچ خانواده‌ای افزون بر رنج بیماری، نباید متحمل رنج دیگری شود.

وی افزود: این قبیل کارها موجب ایجاد آرامش خانواده بیمار و افزایش امید به زندگی و کوتاه‌شدن روند درمان بیماران می‌شود.

معاون وزیر بهداشت، با پرداختن به نیات و رویکردهای خیرین، گفت: بیشتر کسانی که خود به طور مستقیم وارد کار شده‌اند، معمولاً تجربه برخورد نزدیک با بیماری و گرفتاری‌های جانبی آن را داشته‌اند. در واقع استیصال عامل و نقطه اتصال آنها شده است و به جای ناامیدی و بریدن از دنیا، به امر خیر و یاری رساندن به هم‌نوعان پرداخته‌اند.

وی در ادامه با تاکید بر دستور وزیر بهداشت مبنی بر تجلیل از خیرین، افزود: اقدام دست‌اندرکاران همراه‌سراها بسیار در خور توجه است. برای نمونه این بزرگواران با راه‌اندازی چند همراه‌سرا در نزدیکی یکی از بیمارستان‌های مهم تهران، توانسته‌اند با مشارکت نزدیک به ۱۰ هزار خیر، فرصت بیش از ۱۰۰ هزار شب اقامت برای نیازمندانی که اکثراً از مناطق کم‌برخوردار بوده‌اند، فراهم آورند که کاری ارزشمند، درخور توجه و شایسته تجلیل و تقدیر است.

معاون وزیر بهداشت با اشاره به شعار سال با عنوان جهش تولید با مشارکت مردمی، گفت: سلامت یک مساله چند بُعدی است که تحت تأثیر عوامل مختلف قرار دارد و بیش از سه چهارم مسائل و تأمین همگانی آن در اختیار تولیت نظام سلامت نیست.

وی تصریح کرد: تأمین و ارائه خدمات سلامت مستلزم همکاری‌های میان‌بخشی و مشارکت دیگر دستگاه‌ها و نهادها در این مقوله مهم است و بخش‌های مختلف دولت، مجلس، نهادهای عمومی غیردولتی همچون شهرداری‌ها و نهادهای مدنی و گروه‌ها باید در این مسئله مشارکت کنند.

جمال الدینی در پایان خواستار بسط و گسترش تجربه‌های موفق با همکاری و مشارکت مسئولان و نهادهای مختلف شد.

کد خبر 6064023 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • سلامت روان سالمندان به اندازه هر زمان دیگری از زندگی مهمتر است
  • اهمیت ساخت همراه‌سرا در نزدیکی بیمارستان‌های پایتخت
  • اجرای برنامه سلامت شهری در کیش
  • کمیته امنیت روانی اردبیل در دادستانی تشکیل می‌شود
  • کمیته امنیت روانی استان در دادستانی تشکیل می‌شود
  • دادسرای اردبیل کمیته امنیت روانی استان تشکیل می‌دهد
  • اهمیت اجرای نظام مراقبت بیماری‌های واگیر و غیر واگیر در کیش
  • سازمان بهداشت جهانی خواستار حمایت از بیماران روانی در افغانستان شد.
  • بیش از ۱۳۰۰۰ خدمت و مراقبت بهداشتی در تعطیلات نوروزی خراسان شمالی ارائه شد
  • سوءاستفاده مشتریان خارجی از وضعیت فروش نفت ایران