Web Analytics Made Easy - Statcounter

حامد قربانی روز شنبه در کارگروه اقتصادی مجمع بسیجیان گناباد افزود: تعداد اشتغال ثبت شده این شهرستان در سامانه رصد از ابتدای امسال برای ۹۵۳ نفر است که سعی می‌کنیم این میزان طبق اهداف برنامه تعیین شده به یک هزار و ۴۴ نفر تا پایان سال افزایش یابد.

وی ادامه داد: تعداد بیمه شدگان تامین اجتماعی گناباد از ۱۹ هزار و ۴۹۴ نفر در سال ۱۳۹۶ به ۲۰ هزار و ۳۵۳ نفر در سال گذشته و ۲۱ هزار و ۳۰۰ نفر در ۹ ماه امسال افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: با احتساب تعداد مستمری بگیران تعداد بیمه شدگان اضافه شده از ابتدای سال گذشته لغایت ۹ ماه امسال ۲ هزار و ۲۸۰ نفر بوده که بیانگر افزایش و ماندگاری اشتغال در گناباد است.

قربانی یکی دیگر از مصادیق رشد اشتغال پایدار در گناباد را کاهش آمار جویدگان کار در دفاتر کاریابی دانست و افزود: تعداد این متقاضیان از ۱۷۸ نفر در سال گذشته به ۴۱ نفر در ۹ ماه امسال کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه گناباد رتبه دوم و سوم استان خراسان رضوی را در تولید گوشت سفید و شیر به خود اختصاص داده است اظهار داشت: ظرفیت تولید روزانه شیر در این شهرستان ۲۲۰ تن است که ۴۰ تن آن در گناباد مصرف شده و بقیه به صورت خام به  سایر شهرستان‌ها ارسال می‌شود و جذب سرمایه‌گذار برای ایجاد واحدهای فرآوری شیر در این شهرستان ضروری است.

وی گفت: با افزایش تولید کارخانه شیر پگاه روزانه ۳۵ تا ۴۰ تن به ظرفیت تولید شیر در این شهرستان افزوده می‌شود و اقداماتی برای رفع موانع راه‌اندازی واحد تولیدی شیر بیدخت در حال انجام است.

فرماندار گناباد افزود: تعداد اقامتگاه‌های بوم‌گردی این شهرستان از هفت واحد در سال گذشته به ۱۶ واحد در پایان سال جاری افزایش می‌یابد و طرح مطالعاتی قنات جهانی قصبه هم با اعتبار یک میلیارد و ۳۵۰ میلیون ریال به مشاور واگذار شده است.

وی همچنین با بیان اینکه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی این روزها آماج ددمنشی معاندان و منافقان و سلطنت طلبان قرار گرفته است ادامه داد: حمایت قاطع خود را از سپاه و بسیج در بخش‌های مختلف اعلام می‌کنیم زیرا هر جا این ارگان حضور داشته منشاء خدمات موثر در دفاع از ارزش‌های نظام جمهوری اسلامی و کیان میهن بوده است.

وی همچنین در نشست کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری گناباد هم گفت: هم اکنون ۲۱ هزار و ۷۶ نفر در بخش کشاورزی، ۶ هزار و ۲۶۵ نفر در بخش خدمات و هشت هزار و ۸۴۰ نفر در بخش صنعت، معدن و تجارت این شهرستان مشغول کار هستند و درصد بیکاری شهرستان ۷.۶ درصد است.

قربانی افزود: امسال ۱۰۵ نفر به صورت پشتیبان و در قالب معرفی از نهادهای حمایتی هشت میلیارد و ۳۹۰ میلیون ریال تسهیلات مشاغل خانگی دریافت کردند و ۱۰۴ میلیارد ریال طرح توسط دستگاه‌های اجرایی برای دریافت تسهیلات رونق تولید به بانک‌ها معرفی شدند.

۱۷۲ واحد صنعتی در بخش‌های صنایع کانی فلزی و غیرفلزی، صنایع غذایی، شیمیایی و سلولزی در شهرستان گناباد فعالیت دارند که برای راه‌اندازی آن‌ها هزار و ۲۷۳ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شده و برای سه هزار و ۲۸۴ نفر بطور مستقیم و ۲ برابر این تعداد بطور غیر مستقیم اشتغال ایجاد شده است.
سه شهرک و ناحیه صنعتی نیز با ۴۴۷ هکتار زمین و ۵۴ واحد فعال و ۱۱ سردخانه و انبار و سیلو در شهرستان گناباد فعال است.

از مجموع چهار هزار و ۷۰۰ واحد صنفی دارای پروانه کسب در شهرستان گناباد سه هزار و ۴۰۰ واحد فعال است و حدود ۵۰۰ شرکت تعاونی با اشتغال بیش از ۶ هزار و ۵۰۰ نفر در این شهرستان فعالیت دارد.
مرکز شهرستان ۹۰ هزار نفری گناباد در ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو سیل سیستان و بلوچستان قیمت بنزین بودجه 99 بیکاری تامین اجتماعی صنعت معدن و تجارت گوشت نظام جمهوری اسلامی قیمت خودرو سیل سیستان و بلوچستان قیمت بنزین بودجه 99 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۶۷۲۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۱۳۳ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه به نیازمندان کردستانی 

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سنندج، جلال محمودیان مدیر صندوق امداد ولایت استان کردستان عنوان کرد: از طریق این صندوق در سال ۱۴۰۲ پنج هزار و ۳۸۷ فقره تسهیلات به نیازمندان استان کردستان پرداخت کرده است.

وی با بیان اینکه مبلغ تسهیلات قرض الحسنه پرداختی سال گذشته ۱۳۳ میلیارد تومان بوده، افزود: حدود ۶۵ میلیارد و ۲۳۶ میلیون تومان از این تسهیلات به تعداد ۳۲۰۰ فقره در زمینه مشکلات معیشتی و درمانی و خدمات حمایتی پرداخت شده است.

محمودیان گفت: ۳۱ میلیارد و ۲۸۶ میلیون تومان این تسهیلات نیز در زمینه اشتغال بوده که با این مبلغ ۸۰۰ طرح اشتغال و خودکفایی برای مددجویان استان ایجاد شده است.
وی ادامه داد: ۲۳ میلیارد تومان به تعداد ۷۹۹ مورد نیز در زمینه کمک به تامین مسکن مددجویان و پنج میلیارد تومان و به تعداد ۲۶۹ فقره نیز در زمینه کمک به تحصیل مددجویان پرداخت شده است.

مدیر صندوق امداد ولایت استان کردستان تصریح کرد: هشت میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از این تسهیلات از محل سپرده خیران به ۳۳۲ نیازمند پرداخت شده است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898940

دیگر خبرها

  • پرداخت ۹۰۷ میلیارد ریال تسهیلات خود اشتغالی به جامعه ایثارگری آذربایجان‌غربی
  • افزایش ۴۱ درصدی مصوبات سفر رییس جمهور در حوزه آبرسانی گناباد
  • میزان برداشت سالانه آب در خراسان رضوی بیش از ۱۴ هزار لیتر در ثانیه است
  • پرداخت ۳۵ هزار میلیارد ریال تسهیلات ازدواج و فرزندآوری در استان اردبیل
  • پرداخت ۳۵۰۰۰میلیارد ریال تسهیلات ازدواج و فرزندآوری در استان اردبیل
  • پرداخت ۱۳۳ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه به نیازمندان کردستانی 
  • ۷۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی در کرمانشاه پرداخت شد
  • ایجاد ۴۰ هزار فرصت شغلی در استان کرمانشاه
  • پرداخت بیش از یک هزار میلیارد ریال تسهیلات به فعالان مشاغل خانگی در همدان
  • پرداخت ۱۳۳ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه به نیازمندان کردستانی