Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-24@13:29:13 GMT

جعبه‌سیاه بوئینگ به کشور دیگری می‌رود؟

تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۶۷۳۱۳

 رضا جعفرزاده، سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری درباره آخرین وضعیت بازخوانی جعبه‌های سیاه بوئینگ ۷۳۷ اوکراینی و طرح مطلبی مبنی بر انتقال جعبه‌های سیاه به اوکراین، گفت:‌ تا این لحظه هیچ تصمیمی برای انتقال جعبه‌های سیاه بوئینگ ۷۳۷ اوکراینی به هیچ کشوری گرفته نشده است و بررسی‌ها همچنان توسط کارگروه‌های بررسی سانحه سازمان هواپیمایی کشوری ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اخبار سیاسی - وی در پاسخ به این سؤال که پیش‌بینی می‌شود این بررسی‌ها تا چه زمانی به طول بینجامد، گفت: این موضوع منوط به بررسی ابعاد مختلف سانحه خواهد بود و اصلاً مشخص کردن زمان در این باره اشتباه و غیرتخصصی است. 

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه نگاه سازمان جهانی هواپیمایی در بررسی سوانح هوایی، جلوگیری از بروز سوانح آتی است، گفت:‌در این راستا دقت و کار کارشناسی دقیق و تخصصی یکی از انتظارات مهم سازمان هواپیمایی کشوری از کمیسیون بررسی سانحه است. 

وی ادامه داد: اگرچه ممکن است هدف کارشناسان بررسی سانحه با همکاری نمایندگان مجاز در شرکت در روند بررسی سانحه، سرعت عمل برای رسیدن به نتیجه نهایی باشد، اما این موجب نمی‌شود که دقت‌نظر کنار گذاشته شود و نتیجه غیرکارشناسی مطرح شود، بلکه نتیجه دقیق و کارشناسی مدنظر است و در واقع تسریع برای دستیابی به نتیجه اصلی موجب نمی‌شود که دقت‌نظرها کاهش یابد. 

وی در پاسخ به این سؤال که گفته شده است بررسی جعبه‌های سیاه و علت وقوع سانحه ممکن است تا یک‌سال هم به طول بینجامد، گفت:‌ هیچ زمانی را در این باره نمی‌توان اینگونه اعلام کرد. 

جعفرزاده با بیان اینکه روند بررسی سانحه را به مرور انجام می‌دهیم و نتایج حاصله را اطلاع‌رسانی می‌کنیم، گفت:‌ نتیجه نهایی علت سانحه بوئینگ ۷۳۷ اوکراینی منوط به بررسی‌های دقیق و کارشناسی همه ابعاد سانحه است و از طرف سازمان هواپیمایی به عنوان مسؤول قانونی بررسی سانحه اعلام خواهد شد. 

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: سازمان هواپیمایی کشوری اخبار سیاسی سازمان هواپیمایی کشوری کارشناسی جعبه سیاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۶۷۳۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعطای گواهینامه فرودگاهی به فرودگاه بین المللی شیراز به عنوان نخستین فرودگاه

فخرالدین کشاورز مدیرکل فرودگاه‌های استان فارس اظهار کرد: فرودگاه شهید دستغیب شیراز به عنوان نخستین فرودگاه دارای نظامنامه جامع فرودگاهی منطبق با پارت ADR و مقررات اجرایی آن، گواهینامه فرودگاهی دریافت می‌کند.

او گفت: این گواهینامه، فردا پنجم اردیبهشت ماه توسط رئیس سازمان هواپیمایی کشوری، مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی و جمعی از مقامات استانی و فعالان حوزه هوانوردی در محل فرودگاه شهید آیت الله دستغیب شیراز اعطا خواهد شد.

کشاورز بیان کرد: فرودگاه شیراز، پس از طی فرایند‌های مختلف تدوین نظامنامه، دستورالعمل‌های عملیاتی، برگزاری کلاس‌های آموزشی، انجام ممیز‌های متعدد و رفع یافته‌های غیراستاندارد موفق به اخذ گواهینامه فرودگاهی از سازمان هواپیمایی کشوری شده است.

او ادامه داد: این فرایند با همکاری کامل و سازنده دفتر مقررات فرودگاهی، پست مدیریت بحران و پدافند غیرعامل و مدیریت ایمنی شرکت و دفتر نظارت بر عملیات هوانوردی سازمان با موفقیت انجام شده است.

اخذ گواهینامه فرودگاهی که در زمره شاخص‌های توسعه خدمات و ارتقای ایمنی هوانوردی از منظر سازمان جهانی هواپیمایی کشور (ایکائو) است، یکی از الزامات ملی و بین‌المللی است که شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران بابد نسبت به اخذ آن در درجه اول برای فرودگاه‌های بین‌المللی اقدام کند.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • اعطای گواهینامه فرودگاه بین المللی شیراز توسط رئیس سازمان هواپیمایی کشور
  • ببینید | دلهره بوئینگ
  • فرودگاه بین المللی شیراز موفق به اخذ گواهینامه فرودگاهی از سازمان هواپیمایی کشوری شد
  • اعطای گواهینامه فرودگاهی به فرودگاه بین المللی شیراز
  • اعطای گواهینامه فرودگاهی به فرودگاه بین المللی شیراز به عنوان نخستین فرودگاه
  • خرید جت؛ جنجال بر سر یک قانون ۲۰ ساله!
  • خرید جت شخصی در ایران؛ بررسی افسانه‌ها و واقعیت‌ها
  • رمزگشایی ازجعبه سیاه چهره‌ها
  • مشتری جت های شخصی در ایران چه کسانی هستند؟ | ۲۵۰ هواپیمای شخصی در ایران
  • خواص «زیتون» معجزه‌گر