Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-03-28@16:41:41 GMT

راهکارهای جدید برای دفع بوی نامطبوع پایتخت

تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۶۷۴۱۲

راهکارهای جدید برای دفع بوی نامطبوع پایتخت

به گزارش جماران؛ معاون نظارت و پایش اداره محیط زیست استان تهران با بیان اینکه درباره منشا بوی نامطبوع تهران هنوز به قطعیت نرسیده‌ایم، گفت: دستگاه‌های جدیدی خریداری شده‌اند که برای شناسایی منشا بو به ما کمک می‌کنند.

محمد رستگاری در جلسه امروز کاهش آلودگی هوای استان تهران درباره سرانجام منشایابی بوی نامطبوع تهران، اظهار کرد: درحال حاضر چهار جلسه کارگروه شناسایی منشا بوی نامطبوع تهران برگزار شده است اما ما هنوز درباره علت این بو به قطعیت نرسیده‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون نظارت و پایش اداره محیط زیست استان تهران با بیان اینکه از دانشگاه‌های مختلف درخواست همکاری کرده‌ایم، تصریح کرد: تعدادی از دانشگاه‌ها برای انجام تحقیقات و آزمایش‌ها اعلام آمادگی کرده‌اند و دستگاه‌های مختلف از جمله محیط زیست و شهرداری تهران تکالیف اجرایی دارند.

رستگاری افزود: شهرداری تهران نسبت به خرید دستگاهی برای کمک به شناسایی منبع بو اقدام کرده است و اداره محیط زیست استان نیز یکی دو دستگاه ثابت را برای شناسایی منبع بو نصب کرده است.

وی با بیان اینکه قرار است یک ایستگاه هواشناسی در محل آرادکوه نصب شود، گفت: این اقدامات در شناسایی منبع بو به ما کمک می‌کند.

معاون نظارت و پایش اداره محیط زیست استان تهران ادامه داد: هر زمان که جهت باد در تهران از جنوب به شمال بوده، بوی نامطبوع در سطح شهر پخش شده است. این نشان می‌دهد که کانون بوی نامطبوع در جنوب تهران است ولی برای رسیدن به قطعیت  به آزمایش‌های بیشتری نیاز داریم.

مرتضی عاقل منش-  معاون برنامه‌ریزی سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران- در ادامه جلسه کارگروه کاهش آلودگی هوای استان تهران درباره آخرین وضعیت پارک جنگلی چیتگر و بدهکاری شهرداری به سازمان آب توضیح داد: حقابه پارک جنگلی چیتگر باید از سازمان آب تامین می‌شد اما طی دو سال گذشته به دلیل بدهکاری شهرداری جلوی این حقابه گرفته شد.

عاقل منش افزود: در شهریور ماه امسال با تفاهمنامه‌ای که به امضا رسید این مشکل برطرف شد. در حال حاضر عملیات احیا درختان درحال انجام است و امیدواریم در سال آینده چهره سرسبزی از این منطقه داشته باشیم.

وی در ادامه تصریح کرد: این که می‌گویند مساحت پارک چیتگر حدود ۴۰۰ هکتار کاهش یافته است چندان درست نیست. البته باید بررسی‌های بیشتری انجام داد.

عاقل‌منش در پایان گفت: در سال جاری ۱۲۰۰ هکتار از اراضی پهنه‌های شمالی و شرقی تهران در مناطق‌ ۱۳، ۱۴، ۱۵، ۱ و ۴ تحت عملیات جنگل‌کاری و عملیات سبز قرار می‌گیرد.

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو سیل سیستان و بلوچستان قیمت بنزین بودجه 99 استانداری تهران شهرداری تهران بوی بد در تهران بوی بد تهران قیمت خودرو سیل سیستان و بلوچستان قیمت بنزین بودجه 99 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۶۷۴۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پهنه آبی تالاب‌های چالدران افزایش یافت

ایسنا/آذربایجان غربی رئیس اداره حفاظت محیط زیست چالدران گفت: با توجه به افزایش سطح بارش های زمستانه در حوزه شهرستان چالدران و با مشارکت و همراهی جوامع محلی حجم آب تالاب های چالدران نسبت به سال آبی پارسال ۳۰ درصد افزایش یافته است.

حجت آذریار در گفت و گو با ایسنا افزود: در حال حاضر میزان سطح آب تالاب های این شهرستان به بیش از ۲۵۰ هزار مترمکعب رسیده است و این امر نتیجه مشارکت مردم در حفظ و احیاء این میراث های طبیعی است. 

وی بیان کرد: بر اساس تعاملات بعمل آمده با کشاورزان حاشیه تالاب های چالدران علاوه بر حق‌آبه تالاب ها، آب مازاد بخش کشاورزی نیز به این تالاب هدایت می‌شود و انتقال این آبها در فصل خارج از کشت، با تلاش مامورین یگان حفاظت محیط زیست چالدران و همکاری و تعامل جوامع محلی صورت می‌گیرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ممنوعیت ورود گردشگران به میانکاله در روز طبیعت
  • حفاظت از محیط زیست یک تکلیف است
  • آغاز فنس‌کشی جاده انقراض یوزپلنگ ایرانی
  • پهنه آبی تالاب‌های چالدران افزایش یافت
  • مهمترین برنامه‌های سازمان محیط زیست در سال آینده
  • شناسایی و توقیف دو دستگاه تانکر حمل فاضلاب در شهرستان زابل
  • ثبت تصویر خرس قهوه‌ای در اشترانکوه + فیلم
  • هشدارمحیط زیست گیلان/ از روشن کردن آتش در مناطق جنگلی خود داری کنید
  • چند خبر کوتاه از جغتای
  • طرح‌های محیط زیستی چقدر وام گرفته اند؟