Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/آذربایجان شرقی دبیر انجمن صنایع غذایی آذربایجان شرقی با اشاره به رویت قرص در کیک‌های بسته بندی شده به روش کلدسیل در محصولات تولید شده توسط کارخانجات و برندهای مطرح استان، بیان کرد:طبق بررسی‌ها، این اقدام با هدف آسیب رساندن به مصرف کنندگان انجام نشده، بلکه هدف متضرر کردن صنایع غذایی پیشرو در تولید و نابودی منابع درآمدی شرکت‌های‌ پیشرو در این صنعت بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رضا جعفری در پنجاه و هشتمین نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی آذربایجان شرقی در رابطه با قرص‌های جاسازی شده در کیک‌ها، اظهار کرد: اولین قرص‌های کشف شده از داخل کیک‌ها در استان‌های سیستان و بلوچستان و هرمزگان مشاهد شد و پس از آن تصاویری در کرمان، کرمانشاه، بوشهر، آذربایجان شرقی و غربی، زنجان، البرز، ایلام، کردستان، و کهگیلویه و بویراحمد منتشر شد.

وی خاطرنشان کرد: این حمله‌ای به برندهای پیشرو صنایع غذایی و برداشت وارونه رسانه‌ها و فضای مجازی در انتشار اخبار بدون سند و مدرک علیه شرکت‌های تولیدی، منجر به ایجاد جو روانی منفی جامعه علیه شرکت‌های معروف و با سابقه شد و بیش از 10 واحد تولیدی پیشرو این صنعت را با مشکل افت فروش 40 درصدی و کمبود نقدینگی مواجه کرده است.

به گفته وی، یکی از مهمترین چالش‌هایی که واحدهای تولیدی این صنعت با آن مواجه هستند، سلب اعتماد عمومی در مصرف محصولات این واحدها است.

دبیر انجمن صنایع غذایی استان در بخش دیگری از سخنان خود، متذکر شد: طی 40 سال اخیر شاهد پیشرفت و شکوفایی چشمگیر صنعت شیرینی و شکلات در استان بوده‌ایم و ریشه‌های قوی و پتانسیل بالای آن باعث افزایش صادرات و رشد تولید ناخالص داخلی استان شده است.

وی تعداد واحدهای صنایع غذایی استان دارای پرونده بهره برداری از سوی سازمان صمت را 560 واحد عنوان کرد و گفت: میزان اشتغال مستقیم ایجاد شده در بخش صنایع غذایی استان  40 هزار نفر و میزان اشتغال غیر مستقیم در این بخش نیز 150 هزار نفر است.

وی با اشاره به میزان صادرات صنایع غذایی استان در 9 ماه سال جاری، گفت: میزان صادرات صنایع از گمرکات استان یک هزار و 270 میلیون دلار بوده و همچنین میزان صادرات صنایع غذایی استان نیز 400 میلیون دلار است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی جاسازی قرص در کیک واحدهای تولیدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۶۷۴۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محکومیت هفت میلیارد ریالی شرکت صنایع غذایی متخلف در زنجان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ مظفری گفت: پرونده عرضه خارج از شبکه شکر توسط یک شرکت صنایع غذایی و کشاورزی به ارزش ۱۰ میلیارد و ۲۶۱ میلیون ریال در شعبه چهارم بدوی زنجان رسیدگی شد.

وی افزود: شعبه رسیدگی کننده پس از بررسی پرونده و نداشتن مدارک قانونی تخلف انتسابی را محرز دانست و متهم را به پرداخت هفت میلیارد و ۳۶۳ میلیون ریال جزای نقدی محکوم کرد.

به گفته مدیرکل تعزیرات حکومتی استان این حکم با پیگیری واحد اجرای احکام وصول و پرونده مختومه شد.


مظفری ادامه داد: گزارش این تخلف را بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان پس از بازرسی از شرکت برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی استان ارسال کردند.

وی از تسریع در رسیدگی به پرونده‌های تخلف گرانفروشی در سطح استان خبر داد و گفت: میانگین زمان رسیدگی به پرونده‌های حوزه کالا و خدمات در سطح کشوری ۱۱ روز و در استان زنجان ۷.۵ روز است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان افزود: علت طولانی شدن روند بررسی برخی پرونده‌ها زمان‌بر بودن تحقیقات مربوط به نوع تخلف و استعلامات مربوط است.

دیگر خبرها

  • بخش کشاورزی به سمت صنایع تبدیلی گام بردارد
  • مکان یابی ایجاد بازارچه های صنایع دستی بانوان در کشور
  • محکومیت هفت میلیارد ریالی شرکت صنایع غذایی متخلف در زنجان
  • صادرات نفت روسیه رکورد زد
  • صادرات نفت روسیه با وجود تحریم رکورد زد
  • آمار تأمین ارز واردات تا ۲۸ فروردین+جدول
  • صدور بیش از ۷۰ فقره مجوز تاسیس صنایع کشاورزی در مازندران
  • رشد ۱۰ برابری صادرات راه آهن تهران در فروردین ۱۴۰۳
  • خودکفایی تولید مواداولیه مکمل‌ها در ۱۴۰۳/رشد ۲۵ درصدی صادرات
  • ضرورت تسهیل فرایند صادرات برای جهش تولید