Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-24@23:57:58 GMT

گفت‌وگوی تلفنی اردوغان و سلطان عمان

تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۶۷۴۷۱

گفت‌وگوی تلفنی اردوغان و سلطان عمان

رئیس‌ جمهور ترکیه امروز با «هیثم بن طارق» سلطان جدید عمان تلفنی گفت‌وگو کرد و درگذشت سلطان قابوس را به او تسلیت گفت.

به گزارش مشرق، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه امروز شنبه با سلطان هیثم بن طارق تلفنی گفت‌وگو کرد.

بیشتر بخوانید: سلاح اصلی آمریکا در منطقه چیست؟ اولین پیام سلطان جدید عمان به بشار اسد

خبرگزاری عمان بدون اشاره به محتوای این گفت‌وگو، گزارش کرد که اردوغان درگذشت سلطان قابوس را به سلطان جدید عمان تسلیت گفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تلویزیون عمان سحرگاه روز شنبه ۲۱ دی ماه از در گذشت «قابوس بن سعید بن تیمور» سلطان این کشور خبر داد. دولت عمان به مناسبت در گذشت سلطان این کشور سه روز عزای عمومی اعلام کرد.

سلطان عمان که در سن ۷۹ سالگی در گذشت از سال ۱۹۷۰ میلادی و به مدت پنجاه سال در این کشور حکفرمایی کرد.

پس از درگذشت سلطان قابوس، «هیثم بن طارق» جانشین وی شد.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: هواپیمای اوکراینی سردار سلیمانی مشرق سلطان قابوس ترکیه رجب طیب اردوغان عمان اردوغان سلطان هیثم بن طارق هیثم بن طارق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۶۷۴۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سلطان سلجوقی چگونه در طرشت زمین‌گیر شد؟ | طغرل در تپه سیف ناکام ماند

همشهری آنلاین- حمیدرضا رسولی: تپه سیف که با گذشت زمان بارها تغییر نام داده و امروز هیچ اثری از آن باقی نمانده به حد فاصل خیابان فرزانه فعلی تا میدان آزادی گفته می شد و آنطور که قدیمی ها نقل می کنند این اراضی وسیع را یک تپه پوشش داده بود. محمدباقر حسین‌مردی، یکی از قدیمی ترین اهالی طرشت که به طایفه حسین‌مردی‌ها تعلق دارد، می گوید: «وجود تپه سیف در منطقه درشت قدیم این خاصیت را داشت که وقتی سیل می‌آمد از دو طرف تپه جاری می شد و روستای طرشت را ویران نمی کرد. احتمالا به همین دلیل اسم تپه را سیف گذاشتند چون همچون شمشیر جریان آب را می شکافت و به دو بخش تقسیم می کرد.»

قصه‌های خواندنی تهران را اینجا دنبال کنید

تپه مشهور محله طرشت تا اواخر دهه ۴۰ پابرجا بود اما از ابتدای دهه ۵۰ که ساخت‌وسازها در پایتخت سرعت گرفت جای خودش را به خانه ها و آپارتمان های مسکونی داد و امروز هیچ نشانی از آن باقی نمانده است. تپه سیف برای اهالی طرشت و در مقیاسی بزرگ تر برای تهران‌نشین‌ها، اهمیت تاریخی هم دارد، چراکه در یک برهه تاریخی اقامتگاه موقت طغرل سلجوقی، بنیانگذار سلسله سلجوقیان، هم بوده است.

حسین‌مردی با نقل روایتی در این باره می گوید: «طبق روایتی که نسل به نسل منتقل شده و در کتاب «مشایخ فقه و حدیث در جماران، کلین و درشت»، تالیف عزیزالله عطاردی، به آن اشاره شده، طغرل با شرط ادامه پرداخت مالیات از طرف سرزمین های شرقی، دختر خلیفه بغداد را به عقد خودش درمی‌آورد. بعد از این ماجرا راهی ری می شود تا مقدمات مراسم ازدواج را مهیا کند و بین راه در منطقه درشت یا طرشت امروزی، به قول معروف اردو می زند. تپه سیف در آن روزگار موقعیت توچال امروزی را داشته و در بلندی بوده و طغرل در تپه سیف به ری احاطه داشته است. طغرل در انتظار رسیدن همسرش به درشت بود، اما همان شب به خواب ابدی رفت و همان‌ جا درگذشت.»

درباره تپه سیف روایت های تاریخی مختلفی نقل می شود که برخی از آنها شفاهی است و نسخه مکتوب ندارد. قدیمی های طرشت نقل می کنند که ناصرالدین شاه وقتی به ولیعهدی رسیده به طرشت آمده و از بالای تپه سیف به این قریه خوش و آب هوا نگاه کرده است. بعد هم نام این منطقه سرسبز را از همراهانش پرس‌وجو کرده و بعد از این ماجرا چند بار دیگر به روستای ییلاقی درشت رفته تا در باغ های وسیع این منطقه ییلاقی اتراق کند.

کد خبر 846638 برچسب‌ها تهران قدیم همشهری محله تهران

دیگر خبرها

  • اصفهان؛ میزبان دومین اجلاس مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیا
  • سلطان سلجوقی چگونه در طرشت زمین‌گیر شد؟ | طغرل در تپه سیف ناکام ماند
  • گفت‌وگوی کامالا هریسر با رئیس رژیم صهیونیستی
  • مجموعه ساعت های 6.5 میلیون دلاری سلطان برونئی (عکس)
  • (تصاویر) ضیافت شام رئیس امارات به افتخار سلطان عمان
  • دیدار و گفت‌وگوی وزیران نفت ایران و پاکستان
  • اردوغان وارد عراق شد
  • رایزنی تلفنی وزرای خارجه ایران و پاکستان در آستانه سفر رئیسی به اسلام آباد
  • هشدار شولتس به نتانیاهو درباره تشدید تنش‌ها در منطقه
  • گفتگوی تلفنی وزرای خارجه ایران و پاکستان