Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کل دادگستری استان تهران تراکم پرونده‌ها و به تبع آن اطاله دادرسی را از عمده مشکلات استان دانست و گفت:به دنبال رفع اطاله دادرسی در کنار رسیدن مردم به حقوق خود هستیم.

به گزارش خبرگزاری فارس، محمد جواد حشمتی مهذب در جمع قضات تجدیدنظر استان تهران در مجتمع غدیر اظهار داشت: برای برطرف شدن اطاله دادرسی نیازمند تدابیر جدید و جدی‌تر هستیم که با برنامه تحولی که در حال اجراست امیدواریم نتیجه مناسب حاصل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حشمتی مهذب تاکید کرد: رفع اطاله دادرسی و کاهش موجودی با هر قیمتی مورد قبول و پذیرفتنی نیست و باید تدابیر قانونی به گونه‌ای باشد که مردم به حقوق حقه خود دست یابند.

وی افزایش تعداد قضات در ماههای گذشته را یکی از تلاش های صورت گرفته برای رفع مشکل اطاله دادرسی عنوان کرد و گفت: در آینده نیز با افزایش قاضی و شعب تجدید نظر در کنار سایر راه های موثرتر پیگیر کاهش اطاله دادرسی در استان خواهیم بود.

رئیس کل دادگستری استان تهران رعایت شان قضات و ارائه ی مناسب خدمات و رفاه را از وظایف حوزه ستادی دانست و گفت: بر این باوریم با تکریم قضات دادگستری مراجعین نیز مورد تکریم قرار می گیرند و در سلامت امور نیز نقشی اساسی خواهد داشت.

وی از همکاران قضایی استان تهران خواست با روی باز مردم و ارباب رجوع را پاسخگو باشند و توضیحات لازم در خصوص آرا صادره ارائه نمایند.

رئیس کل دادگستری همچنین از قضات بازنشسته این مرجع قضایی طی مراسمی تقدیر کرد.

در حاشیه بازدید از محاکم تجدید نظر استان تهران، محمد جواد حشمتی با مراجعین و مردم دیدار و برای رفع مشکلات آنان دستورات لازم را صادر کرد.

انتهای پیام/پ/ث30

منبع: فارس

کلیدواژه: استان تهران دادرسی تراکم حقوق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۶۷۵۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید مردم محور کلید حل مشکلات اقتصادی کشور است

ایسنا/یزد رئیس کل دادگستری استان یزد با اشاره به نامگذاری سال از سوی مقام معظم رهبری با عنوان جهش تولید با مشارکت مردم، گفت: کلید حل مشکلات اقتصادی کشور تولید مردم محور است.

غلامعلی دهشیری در نشست با هئیت مدیره کانون کارشناسان رسمی دادگستری استان یزد افزود: نامگذاری سال ۱۴۰۳ نشان داد که رویکرد اقتصادی در کشورهای مختلف جهان بر سه قسم دولت سالار، سرمایه سالار و مردم سالار است و  عنوان شعار سال و بیانات مقام معظم رهبری حاکی از رویکرد سوم یعنی اقتصاد کشور در سطح کلان مبتنی بر نگاه مردم سالاری می باشد.

وی تصریح کرد: جهت تحقق شعار سال باید توجه شود تا سه مولفه مدیریت، مالکیت و عاملیت در حوزه اقتصاد و تولید به معنای واقعی کلمه موجب مردمی سازی اقتصاد گردد .

دهشیری اظهار کرد: انتظار می رود در رویکرد مردم سالاری اقتصادی دولت به جای تولیت و تصدی گری،  نقش هدایتگری، پشتیبانی ، حمایت و تسهیل گری در امور اقتصادی را ایفا کند که در این صورت مشارکت مردم نیز  می تواند با تکمیل زنجیره از طریق سرمایه گذاری، تولید، کارآفرینی ، ایجاد اشتغال و مصرف صورت پذیرد.

وی در تبیین نقش قوه قضائیه در تحقق شعار سال گفت: دستگاه قضا و به ویژه مجموعه های تخصصی وابسته از جمله کانون کارشناسان می توانند با شناسایی موانع فنی، حقوقی و قضایی در حوزه تولید نقش بسزایی را در تحقق شعار سال و رونق اقتصادی کشور ایفا کنند.

رئیس کل دادگستری استان با اشاره به تخصصی شدن برخی از شعبات در موضوعات خاص از جمله دعاوی تجاری گفت: این اقدام با هدف، امنیت سرمایه گذاری، تسریع توام با دقت در رسیدگی ها انجام گرفته است.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی دادگستری یزد، دهشیری افزود: استقرار نماینده دو کانون در  ساختمان محاکم شهرستان یزد  اقدامی موثر در جهت پیگیری اجرای سیاستهای رییس قوه قضاییه و مطالبات مردمی بوده که باید این موضوع به صورت گسترده در تمام حوزه های قضایی اجرا و اطلاع رسانی شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ضرورت هم‌افزایی تمامی قوا و دستگاه‌ها در جهت تحقق شعار سال
  • متکی: نباید در کمیسیون‌های مجلس دنبال رسیدن به ریاست باشیم
  • دیدار چهره به چهره رئیس کل دادگستری استان
  • ضرورت هم‌افزایی تمامی قوا و دستگاه‌ها در جهت تحقق راهبرد «جهش تولید با مشارکت مردم»
  • تولید مردم محور کلید حل مشکلات اقتصادی کشور است
  • اهمیت نظارت درون سازمانی و مبارزه با فساد/ لزوم کاهش زمان دادرسی و تکریم ارباب رجوع
  • حل مشکلات ثبتی بیش از هزار واحد صنعتی در استان تهران
  • راه حل تازه عضو حزب موتلفه برای رسیدن به جهش تولید/ از دلال‌ها بیشتر مالیات بگیرید
  • حل مشکلات ثبتی بیش از هزار واحد صنعتی در استان تهران با پیگیری ستاد اقتصاد مقاومتی
  • آواز خوانی محمد حشمتی در برنامه محفل + فیلم